Jump to content

Oude bestanden terug halen


Rullez

Recommended Posts

Beste mensen,

Heb al enige tijd een nieuwe laptop en wil graag nog de bestanden van mijn oude laptop terug halen waarvan het beeldscherm is. Kan ik de hardeschijf zo in mijn nieuwe laptop steken zonder de boel te moeten formateren voordat het werk zodat ik niks kwijt raak op zowel de oude als de huidige nieuwe schijf?

Roy

Link to comment
Delen op andere websites

Dat gaat sowieso problemen op leveren, dat OS werkt dus via andere hardware. Je kan het wel proberen, maar zekerheid kan ik je niet geven.

Het simpelste is een Sata naar USB kabel kopen.

@ hierboven: Dat is inderdaad waar, omdat je PC via de andere opstart. Ik ging er vanuit dat ie maar 1 bay heeft. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer je laptop plaats heeft voor 2 hardeschijven is dit zonder enig probleem mogelijk. :)

Denk niet dat ik dat heb wou gewoon de schijven wisselen, maar wil niet straks mijn schijf moeten formateren als ik hem erin steek.
Link to comment
Delen op andere websites

Normaliter zou dit gewoon moeten lukken: als de schijven fysiek gelijk zijn (d.w.z. dat de schijven fysiek even groot zijn en dus op dezelfde manier goed in je laptop passen) en je schijven allebei via SATA werken (wat enkel bij oude schijven niet zo is) dan kan het weinig problemen opleveren. Als je die oude schijf ook echt als enige schijf wilt gebruiken is er totaal geen probleem: je kunt gewoon met die schijf (en dus ook je oude besturingssysteem) booten. Mocht het echter niet lukken kun je altijd nog via een externe harde schijf werken :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...