Dutchy3010 Geplaatst: 19 januari 2013 Rapport Geplaatst: 19 januari 2013 SCM Masterclass - Week 2 We zijn echt positief verrast door jullie inzet EN inzicht, we weten zeker dat we jullie allemaal kunnen leren scripten. Mijn complimenten! Leerdoelen week 2: Functionaliteit bouwen in gestripte scm Pickups, markers en spheres. Met een functionaliteit bedoelen we in dit geval dat je een kleine missie kunt maken. Uiteraard gaan we weer uit van de Mission Coding for Dummies tutorial-tutorial. Pickups is tutorial 12, markers/icons/spheres leer je in tutorial 7. Daarnaast moet je tutorial 8 doorwerken. Ik zou het ook in deze volgorde doen: eerst 12 en 7, daarna 8. Reageren
PatrickW Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Opdrachten week 2 Na het doorwerken van de theorie en het uitproberen van de tutorials ook deze week weer twee opdrachten om je kennis te toetsen. Deze stuur je per PM naar @PatrickW en @Dutchy3010. Het opdrachten deel bestaat uit twee delen: Het schrijven/maken van een script. Het corrigeren van een gepost script. Het script wat je zelf schrijft moet de volgende elementen bevatten: In een gestripte main.scm. Het geheel heeft de vorm van een missie, met een beloning als je alles goed volbrengt De missie bevat in willekeurige volgorde, ten minste:Een pickup met een marker die opgepakt moet worden om de missie succesvol af te ronden Een pickup die er alleen ligt ter ondersteuning, de speler kan hem wel of niet oppakken. De Speler moet in een auto (met daarboven een marker) stappen en daarmee een route afleggen van minimaal 4 routepoints (sphere's) De Speler moet twee vijanden met markers doden. Jullie moeten het volgende script corrigeren ( minimaal 3 fouten): //Load models 0247: load_model #manana 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if or 8248: not model #katana available 004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN 0001: wait 0 ms 0002: jump @MODEL_LOAD :MODEL_SPAWN 00A5: $m = create_car #manana at 2458.2483 -1659.0264 13.3047 0674: set_car_model #manana numberplate "MCLASS" Car.Angle($m)= 270 0186: $m1 = create_marker_above_car $m repeat wait 0 until Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $m) Marker.Disable($m1) 0004: $coordinaat_x = 2100.9604 0004: $coordinaat_y = -1366.8369 0004: $coordinaat_z = 23.9844 $coordinaat = Marker.CreateIconAndSphere(0, $coordinaat_x, $coordinaat_y, $coordinaat_z) :POINT if 01AE: car $greenwood sphere 0 near_point $coordinaat_x $coordinaat_y radius 5.0 5.0 stopped 004D: jump_if_false @POINT wait 0 ms 0394: play_music 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~ Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000 0249: release_model #manana Succes! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.