Jump to content

SCM Masterclass - Week 2


Recommended Posts

Geplaatst:

SCM Masterclass - Week 2

We zijn echt positief verrast door jullie inzet EN inzicht, we weten zeker dat we jullie allemaal kunnen leren scripten. Mijn complimenten!

Leerdoelen week 2:

  • Functionaliteit bouwen in gestripte scm
  • Pickups, markers en spheres.

Met een functionaliteit bedoelen we in dit geval dat je een kleine missie kunt maken. Uiteraard gaan we weer uit van de Mission Coding for Dummies tutorial-tutorial. Pickups is tutorial 12, markers/icons/spheres leer je in tutorial 7. Daarnaast moet je tutorial 8 doorwerken. Ik zou het ook in deze volgorde doen: eerst 12 en 7, daarna 8.

Geplaatst:

Opdrachten week 2

Na het doorwerken van de theorie en het uitproberen van de tutorials ook deze week weer twee opdrachten om je kennis te toetsen. Deze stuur je per PM naar @PatrickW en @Dutchy3010.

Het opdrachten deel bestaat uit twee delen:

  1. Het schrijven/maken van een script.
  2. Het corrigeren van een gepost script.

Het script wat je zelf schrijft moet de volgende elementen bevatten:

  • In een gestripte main.scm.
  • Het geheel heeft de vorm van een missie, met een beloning als je alles goed volbrengt
  • De missie bevat in willekeurige volgorde, ten minste:
    • Een pickup met een marker die opgepakt moet worden om de missie succesvol af te ronden
    • Een pickup die er alleen ligt ter ondersteuning, de speler kan hem wel of niet oppakken.
    • De Speler moet in een auto (met daarboven een marker) stappen en daarmee een route afleggen van minimaal 4 routepoints (sphere's)
    • De Speler moet twee vijanden met markers doden.

Jullie moeten het volgende script corrigeren ( minimaal 3 fouten):

//Load models
0247: load_model #manana
038B: load_requested_models

:MODEL_LOAD
00D6: if or
8248: not model #katana available
004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN                                            
0001: wait 0 ms
0002: jump @MODEL_LOAD

:MODEL_SPAWN
00A5: $m = create_car #manana at 2458.2483 -1659.0264 13.3047
0674: set_car_model #manana numberplate "MCLASS"
Car.Angle($m)= 270
0186: $m1 = create_marker_above_car $m

repeat
wait 0
until Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $m)
Marker.Disable($m1)

0004: $coordinaat_x = 2100.9604
0004: $coordinaat_y = -1366.8369
0004: $coordinaat_z = 23.9844

$coordinaat = Marker.CreateIconAndSphere(0, $coordinaat_x, $coordinaat_y, $coordinaat_z)

:POINT
if
01AE: car $greenwood sphere 0 near_point $coordinaat_x $coordinaat_y radius 5.0 5.0 stopped
004D: jump_if_false @POINT
wait 0 ms

0394: play_music 1
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000
0249: release_model #manana

Succes!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...