Jump to content

Multiplayer werkt niet goed. (Ps3)


niko.bellic

Recommended Posts

Hallo Leden,

Ik wilde laatst met een vriend van me gta iv multiplayer spelen. Hij stuurde mij een invite en ik accepteerde het en begon te joinen.

Maar als ik bij hem in een potje zit dan krijg ik deze melding "Game session no longer exists" en dan kom ik weer in de singleplayer terecht.

Bij mij vriend was dit ook zo.

Heeft iemand dit meer. Of is het op te lossen?

Alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Welk NAT-Type hebben jij en je vriend? ( XMB -> Settings -> Network Settings -> Internet Connection Test)

Als je NAT-3 hebt, is het foute boel en moet je gaan port forwarden, zie daarvoor dit topic: http://www.gtaforum.nl/topic/99542-tut-hoe-configureer-ik-mijn-kpn-router-voor-online-gaming/

NAT-2 is goed, niet perfect, maar goed genoeg om redelijk probleemloos online te kunnen gamen.

NAT-1 is perfect, maar bereik je enkel met een kabelverbinding.

Controleer ook in de instellingen van je modem of router of UPnP "aan" of "beschikbaar" is. (PS3 zal ook aangeven of dit het geval is bij de eerder genoemde netwerktest.)

Verder is er nog een kleine bug op de PS3. Wanneer je meer dan 50 vrienden hebt op PSN, kan dit ook een oorzaak zijn. Dit is simpel op te lossen door je even af- en aan te melden op PSN wanneer je GTA hebt opgestart. Vervolgens start je de multiplayer en dan zou het een stuk beter moeten gaan. Dit verhelpt ook eventuele problemen met het inviten van mensen, het niet ontvangen van invites, of wanneer GTA aangeeft dat mensen niet online zijn of geen GTA spelen wanneer dit wel het geval is.

Link to comment
Delen op andere websites

Welk NAT-Type hebben jij en je vriend? ( XMB -> Settings -> Network Settings -> Internet Connection Test)

Als je NAT-3 hebt, is het foute boel en moet je gaan port forwarden, zie daarvoor dit topic: http://www.gtaforum....-online-gaming/

NAT-2 is goed, niet perfect, maar goed genoeg om redelijk probleemloos online te kunnen gamen.

NAT-1 is perfect, maar bereik je enkel met een kabelverbinding.

Controleer ook in de instellingen van je modem of router of UPnP "aan" of "beschikbaar" is. (PS3 zal ook aangeven of dit het geval is bij de eerder genoemde netwerktest.)

Verder is er nog een kleine bug op de PS3. Wanneer je meer dan 50 vrienden hebt op PSN, kan dit ook een oorzaak zijn. Dit is simpel op te lossen door je even af- en aan te melden op PSN wanneer je GTA hebt opgestart. Vervolgens start je de multiplayer en dan zou het een stuk beter moeten gaan. Dit verhelpt ook eventuele problemen met het inviten van mensen, het niet ontvangen van invites, of wanneer GTA aangeeft dat mensen niet online zijn of geen GTA spelen wanneer dit wel het geval is.

Bedankt, Ik zal even kijken voor het NAT type. Maar ik heb meer dan 50 vrienden dus daar zal het wel aan liggen. Dus dat wordt vrienden verwijderen.

Ik zal het ook wel even doorgeven aan mijn vriend.

EDIT : Heb type 3 dus dat wordt even forwarden.

Bewerkt: door niko.bellic
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, Ik zal even kijken voor het NAT type. Maar ik heb meer dan 50 vrienden dus daar zal het wel aan liggen. Dus dat wordt vrienden verwijderen.

Ik zal het ook wel even doorgeven aan mijn vriend.

EDIT : Heb type 3 dus dat wordt even forwarden.

Je hoeft je vrienden niet perse te verwijderen, voor zover ik weet is dit alleen aan de hand met GTA en zijn problemen met invites en dergelijke simpel op te lossen door je even af- en aan te melden wanneer GTA is opgestart, zoals ik zei. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hetzelfde probleem, alleen ik heb er niet altijd last van. Waarschijnlijk omdat mijn verbinding NAT-2 is. Hopelijk kan ik het nog een keertje veranderen naar NAT-1 aangezien het best irritant kan zijn...

Bewerkt: door TalkingPear
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, Ik zal even kijken voor het NAT type. Maar ik heb meer dan 50 vrienden dus daar zal het wel aan liggen. Dus dat wordt vrienden verwijderen.

Ik zal het ook wel even doorgeven aan mijn vriend.

EDIT : Heb type 3 dus dat wordt even forwarden.

Je hoeft je vrienden niet perse te verwijderen, voor zover ik weet is dit alleen aan de hand met GTA en zijn problemen met invites en dergelijke simpel op te lossen door je even af- en aan te melden wanneer GTA is opgestart, zoals ik zei. puh2.gif

Had ik niet gelezen, Sorry.

Ik ga dat wel even proberen. Alvast bedankt voor het helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...