Jump to content

W8 Netwerk


MegaPilot

Recommended Posts

Hai,

ik heb Windows 8, m'n broer heeft Windows 7. We zijn beiden verbonden met dezelfde router. Hoe zetten we een netwerk op zodat ik zijn printer kan gebruiken?

(In Windows 7 ging dat dus automatisch..).

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft niet voor elke vraag een nieuw topic te maken. Je kunt het ook gewoon in het Windows 8 topic vragen. knipoog.gif

>>> Door Dutchy3010: Graag dit moderatorgedrag achterwege laten. Op deze manier draag je helemaal niets bij aan het topic. De crew kan het prima alleen af.<<<

Dit is geen Moderator gedrag, gewoon een tip..

Bewerkt: door BiglifeRPG
Link to comment
Delen op andere websites

Ga op de computer waarop je je printer hebt aangesloten naar Control Panel-> Devices and Printers, dubbelklik je printer en klik in het nieuwe venster op Sharing... en vink dan in het nieuwe venster 'Share this printer' aan.

Op de computer waarvan je wilt printen tik je in een verkennervenster \\COMPUTERNAAM in (met uiteraard de computernaam van de computer waar je printer is aangesloten) en vervolgens zie je in de lijst die verschijnt de printer staan. Dubbelklikken en klaar!

Link to comment
Delen op andere websites

De printer staat al op delen, ik moet een netwerkwachtwoord opgeven...? De gebruikersnaam en het wachtwoord van m'n broer ingeven van zijn pc werkt niet.

In W7 was er automatisch een netwerk zonder wachtwoord, dus het is echt niet logisch dat ik nu een wachtwoord moet ingeven.. :bonk:

Als ik me niet vergis is die via een thuisgroep, Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep je ziet het er wel staan. :)

Jep! Wachtwoord ingeven van gebruikersnaam deed het HIER wel. :) En dan ff \\COMPUTERNAAMVANPRINTERPC ingegeven, dubbelklik op printer en stuurprogramma geïnstalleerd.

Bedankt jongens!

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...