Never Geplaatst: 22 januari 2013 Rapport Share Geplaatst: 22 januari 2013 (bewerkt) Ik heb een vraag. kan je in pawno een CreateDynamicObject converter maken? (ik wil mta objects via pawno converten)?? Ik heb te horen gekregen dat je met strfind en strmid dat kan doen maar hoe?? want wat ik wil is: < object id="object (cunt_rockgp2_11) (9)" doublesided="false" model="17030" interior="0" dimension="0" MSTalpha="255" MSTselected="false" posX="3476.400390625" posY="-1745.5" posZ="0" rotX="0" rotY="0" rotZ="319.99328613281"></object> Converte naar CreateDynamicObject(17030, 3476.400390625, -1745.5, 0, 0, 0, 319.99328613281); en ik weet niet hoe je met die strfind een regel vind "posX=3476.400390625" en dan dat je die stukje pakt en die posX= weghaalt en die "" < tussenhaakjes weghaal en dan nog die Cordinate pakken van de posX. Edit: Ik heb mijn eige script dat ik al mijn objects via een txt bestand load maar dat doe ik zo: In mijn txt bestand heb ik staan: 17030, 3476.400390625, -1745.5, 0, 0, 0, 319.99328613281) en dan met mijn script pakts hij alle cordinate van volgorde en zet ze in CreateDynamicObject. maar wat ik wil is: in mijn txt bestand: < object id="object (cunt_rockgp2_11) (9)" doublesided="false" model="17030" interior="0" dimension="0" MSTalpha="255" MSTselected="false" posX="3476.400390625" posY="-1745.5" posZ="0" rotX="0" rotY="0" rotZ="319.99328613281"></object> en dit converte naar CreateDynamicObject (want ik weet niet hoe je iets zoekt en dan dat stukje pakken) Dus Please als je mij kunt helpen laat een bericht achter. Thanks! Bewerkt: 24 januari 2013 door Joriz Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BoerTijger Geplaatst: 22 januari 2013 Rapport Share Geplaatst: 22 januari 2013 Ik gebruikte vroeger altijd http://convertffs.com/ In Paste typ je gewoon wat je hebt, dus je <object blablabla en bij output vul je je streamer in. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crusher!! Geplaatst: 22 januari 2013 Rapport Share Geplaatst: 22 januari 2013 Waarom wil je dat via pawno? http://gtamap.delux-host.com/converter/ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Never Geplaatst: 22 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst: 22 januari 2013 Waarom wil je dat via pawno? http://gtamap.delux-....com/converter/ oh ik ben vergeten te zeggen dat ik de objects via .txt bestand wil laden dus dan paste ik gewoon die .txt bestand van mta naar mijn map waar ik mijn objects load. ik deed het vroeger ook met convertffs maar dat duurt te lang ik wil gewoon die .txt bestand copy en paste. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 22 januari 2013 Rapport Share Geplaatst: 22 januari 2013 Volgens mij zwerft er nog ergens een XML plugin rond op het SA-MP forum. Wellicht kan je dat gebruiken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Never Geplaatst: 22 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst: 22 januari 2013 (bewerkt) Volgens mij zwerft er nog ergens een XML plugin rond op het SA-MP forum. Wellicht kan je dat gebruiken. Thanks ik heb de plugin gevonden en een example script hoe je Mta objects via xml kunt loaden: static ObjectCount, VehicleCount;new ObjAttr[][] ={"model","posX","posY","posZ","rotX","rotY","rotZ","dimension","interior"};stock LoadMapFile(const path[], Float:DrawDistance = 200.0, VehRespawn = 20){new Str[9][40],XML:Map = xml_open(path);if(Map){newObjects = xml_get_int(Map, "count(map/object)"),Vehicle = xml_get_int(Map, "count(map/vehicle)"),Max = max(Vehicle,Objects);for(new a=1,b=Max+1; a<b; a++){if(Objects != 0 && Objects >= a){for(new c=0; c<sizeof(ObjAttr); c++) {format(Str[c], sizeof(Str[]), "map/object[%d]/@%s",a,ObjAttr[c]);}CreateDynamicObject(xml_get_int(Map,Str[0]),xml_get_float(Map,Str[1]),xml_get_float(Map,Str[2]),xml_get_float(Map,Str[3]),xml_get_float(Map,Str[4]),xml_get_float(Map,Str[5]),xml_get_float(Map,Str[6]),xml_get_int(Map,Str[7]),xml_get_int(Map,Str[8]),-1,DrawDistance);ObjectCount++;}if(Vehicle != 0 && Vehicle >= a){for(new c=0; c<sizeof(ObjAttr); c++) //Same attributes for vehicles.. { if(c == 4 || c == 5) continue;format(Str[c], sizeof(Str[]), "map/vehicle[%d]/@%s",a,ObjAttr[c]);}CreateVehicleEx(xml_get_int(Map,Str[0]),xml_get_float(Map,Str[1]),xml_get_float(Map,Str[2]),xml_get_float(Map,Str[3]),xml_get_float(Map,Str[6]),xml_get_int(Map,Str[7]),xml_get_int(Map,Str[8]),-1,-1,VehRespawn);VehicleCount++;}} xml_close(Map);return 1;}printf(" ** Map was not found at path \"%s\".", path);return 1;}[/Code]deze is van versie 1.0.maar nu snap ik niet wat deze code doet, en hoe deze code via xml de txt bestand vind? Bewerkt: 22 januari 2013 door Never Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crusher!! Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst: 24 januari 2013 XML. is een programmeer stijl lijkt beetje op html. hier een voorbeeldje <object> <model>1337</model> <posX>123.0000</posX> <posY>456.0000</posY> <posZ>789.0000</posZ> <posRX>0.0000</posRX> <posRY>0.0000</posRY> <posRZ>0.0000</posRZ> </object> Het maakt niet uit of deze code in een .txt of een .xml of zelfs een .whatever staat. zolang dit als tekst kan worden uitgelezen. Kan de XML code eruit gehaald worden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Never Geplaatst: 26 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst: 26 januari 2013 thanks voor de reactie maar bij mij load er geen objects met deze code.. Ik heb gedaan: In Scriptfiles een nieuwe map gemaakt en de naam heb ik verandert naar map. In de map heb ik die meta.xml gezet en de object.map. en ergens in mijn script (waar ik mijn maps load) LoadMapFile("map/meta.xml"); en er gebeurt niks. Please help needed. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 26 januari 2013 Rapport Share Geplaatst: 26 januari 2013 Je moet niet de meta converten, maar de *.map... Zoals dit: LoadMapFile("map/object.map"); Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Never Geplaatst: 26 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst: 26 januari 2013 :o Thanks Bassssss, alleen als ik de objects load dan laggd de server =/ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 26 januari 2013 Rapport Share Geplaatst: 26 januari 2013 Als hij veel objecten moet laden, dan kan de server wat gaan laggen ja. Hij moet namelijk elke regel in je *.map file doorlezen en omvormen naar een object. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.