Jump to content

Desktop PC


Davedavy

Recommended Posts

De harde schijf is niets voor niets een 'green edition', hij kan altijd een 500 GB versie nemen als hij dat wil. De 'green edition' draait op ene lage rotatiesnelheid en verbruikt dus minder en maakt minder lawaai. ;)

Ik ben het niet met je eens en ben even mijn eigen onderzoekje gestart:

[table=header]Hitachi Travelstar Z7K320

Lezen/schrijven | 1.8 Watt

Inactief | 1.0 Watt

Stand-by | 0.2 Watt

Slaap | 0.1 Watt

Load/Unload Cycles | 600000

RPM | 7.200[/table]

[table=header]Western Digital WD10EZRX

Lezen/schrijven | 3.6 Watt

Inactief | 2.1 Watt

Stand-by | 0.4 Watt

Slaap | 0.4 Watt

Load/Unload Cycles | 300000

RPM | 5.400[/table]

Zoals je kan zien is de 2,5 inch hardeschijf sneller en lager in energieverbruik maar ook goedkoper. Mocht je mijn bronnen willen nalezen:

Oftewel: een leuk marketing trucje, die 'green' edition.

Ze maken wel meer lawaai.

Heb nooit gezegd dat ze sneller zijn, ze hebben gewoon een lager stroomverbruik (t.o.v. doorsnee 3,5 Inch HDD) en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid. :puh:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ze maken wel meer lawaai.

Heb nooit gezegd dat ze sneller zijn, ze hebben gewoon een lager stroomverbruik (t.o.v. doorsnee 3,5 Inch HDD) en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid. :puh:

Klopt, ze maken 1 tot 2 decibel meer lawaai. Maar dat verschil is niet erg groot. Verder ben ik het met je eens dat het stroomverbruik belangrijk is, maar als de snelheid van de schijf daaronder zou leiden is dat jammer.

In mijn vergelijking is het echter zo dat de 3,5 inch HDD meer stroom verbruikt, langzamer is en duurder is. Is dit die 1 tot 2 decibel waard?

(Verder zeg je in je zin "en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid.", maar dat is natuurlijk niet zo. Serverracks maken een ontiegelijk lawaai en dat boeit niemand, zolang de snelheid maar goed is. Tenzij je het natuurlijk hebt over een homeservertje. :puh: )

Edit:

Plus, moet er niet een koeler bij :? ?

Nee, een boxed CPU heeft normaalgesproken een standaardkoeler meegeleverd. Soms maken deze veel lawaai en is het verstandig om hem te vervangen door een stillere.

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, een boxed CPU heeft normaalgesproken een standaardkoeler meegeleverd. Soms maken deze veel lawaai en is het verstandig om hem te vervangen door een stillere.

Kun jij een passende stille koeler aanraden?

Link to comment
Delen op andere websites

Just saying, maar je case ondersteund geen 2,5 Inch harde schijven, je zal een 3,5 nar 2,5 bracket nodig hebben. ;)

(Verder zeg je in je zin "en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid.", maar dat is natuurlijk niet zo. Serverracks maken een ontiegelijk lawaai en dat boeit niemand, zolang de snelheid maar goed is. Tenzij je het natuurlijk hebt over een homeservertje. :puh: )

Uiteraard bedoel ik een home server. :bier:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Kun jij een passende stille koeler aanraden?

Ik ben zelf een fan van de Scythe Mugen series. Het enigste nadeel dat deze nogal groot zijn en je dus even moet kijken of hij wel past in je kast.

Persoonlijk raad ik je de Scythe Mugen 3 (hoewel deze eigenlijk overkill is voor deze build, aangezien het een koeler is die in veel gamePCs zit) aan maar je kan zelf ook een andere uitkiezen. Aangezien ik niet weet welke processor je in je computer stopt heb ik gezocht op de sockets 1155 en FM2.

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

@Woody, maar die 3.5" harde schijven zijn stiller, maar verbruiken wel meer stroom toch?

@Zarox, is het ook mogelijk een quiet fan te gebruiken of een fanless case? Hij moet namelijk zo stil mogelijk zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja deze is is stiller maar verbruikt wel iets meer stroom. :puh:

Ja dit is mogelijk als je gewoon fan's neemt die minder lawaai produceren, fans zou ik er toch inzetten zodat je toch een beetje lucht verplaatsing hebt. ;)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ja dit is mogelijk als je gewoon fan's neemt die minder lawaai produceren, fans zou ik er toch inzetten zodat je toch een beetje lucht verplaatsing hebt. ;)

Weet jij misschien een paar fan's die weinig geluid produceren? En moet ik nu dus een 2.5" HDD nemen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...