Sublime Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 In het algemeen had ik altijd het gevoel dat Intel energie zuinigere CPUs leverden dan AMD. Klopt dit ook? Reageren
Woody268 Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 In het algemeen had ik altijd het gevoel dat Intel energie zuinigere CPUs leverden dan AMD. Klopt dit ook? In het high-end segment wel, in het low-end segment is het meestal ongeveer hetzelfde. Reageren
Rutger. Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 In het algemeen had ik altijd het gevoel dat Intel energie zuinigere CPUs leverden dan AMD. Klopt dit ook? Ja dat klopt. Dat is een van de grote voordelen van Intel CPU's ten opzichte van AMD. AMD is echter wel een stuk goedkoper. Reageren
Woody268 Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 (bewerkt) De harde schijf is niets voor niets een 'green edition', hij kan altijd een 500 GB versie nemen als hij dat wil. De 'green edition' draait op ene lage rotatiesnelheid en verbruikt dus minder en maakt minder lawaai. Ik ben het niet met je eens en ben even mijn eigen onderzoekje gestart: [table=header]Hitachi Travelstar Z7K320 Lezen/schrijven | 1.8 Watt Inactief | 1.0 Watt Stand-by | 0.2 Watt Slaap | 0.1 Watt Load/Unload Cycles | 600000 RPM | 7.200[/table] [table=header]Western Digital WD10EZRX Lezen/schrijven | 3.6 Watt Inactief | 2.1 Watt Stand-by | 0.4 Watt Slaap | 0.4 Watt Load/Unload Cycles | 300000 RPM | 5.400[/table] Zoals je kan zien is de 2,5 inch hardeschijf sneller en lager in energieverbruik maar ook goedkoper. Mocht je mijn bronnen willen nalezen: http://www.wdc.com/n...oducts/catalog/ http://www.hgst.com/...avelstar-z7k320 http://tweakers.net/.../270018;305872/ Oftewel: een leuk marketing trucje, die 'green' edition. Ze maken wel meer lawaai. Heb nooit gezegd dat ze sneller zijn, ze hebben gewoon een lager stroomverbruik (t.o.v. doorsnee 3,5 Inch HDD) en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid. Bewerkt: 23 januari 2013 door Woody268 Reageren
Davedavy Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 Ik heb de harde schijf aangepast. Is deze stil? En kan ik nog wat veranderen om hem stiller te maken of is die dat nu al van zich zelf? Plus, moet er niet een koeler bij ? Reageren
Rutger. Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 (bewerkt) Ze maken wel meer lawaai. Heb nooit gezegd dat ze sneller zijn, ze hebben gewoon een lager stroomverbruik (t.o.v. doorsnee 3,5 Inch HDD) en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid. Klopt, ze maken 1 tot 2 decibel meer lawaai. Maar dat verschil is niet erg groot. Verder ben ik het met je eens dat het stroomverbruik belangrijk is, maar als de snelheid van de schijf daaronder zou leiden is dat jammer. In mijn vergelijking is het echter zo dat de 3,5 inch HDD meer stroom verbruikt, langzamer is en duurder is. Is dit die 1 tot 2 decibel waard? (Verder zeg je in je zin "en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid.", maar dat is natuurlijk niet zo. Serverracks maken een ontiegelijk lawaai en dat boeit niemand, zolang de snelheid maar goed is. Tenzij je het natuurlijk hebt over een homeservertje. ) Edit: Plus, moet er niet een koeler bij ? Nee, een boxed CPU heeft normaalgesproken een standaardkoeler meegeleverd. Soms maken deze veel lawaai en is het verstandig om hem te vervangen door een stillere. Bewerkt: 23 januari 2013 door ZaroX Reageren
Davedavy Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 Nee, een boxed CPU heeft normaalgesproken een standaardkoeler meegeleverd. Soms maken deze veel lawaai en is het verstandig om hem te vervangen door een stillere. Kun jij een passende stille koeler aanraden? Reageren
Woody268 Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 (bewerkt) Just saying, maar je case ondersteund geen 2,5 Inch harde schijven, je zal een 3,5 nar 2,5 bracket nodig hebben. (Verder zeg je in je zin "en zijn stiller, wat normaal gezien voor een server belangrijker is dan snelheid.", maar dat is natuurlijk niet zo. Serverracks maken een ontiegelijk lawaai en dat boeit niemand, zolang de snelheid maar goed is. Tenzij je het natuurlijk hebt over een homeservertje. ) Uiteraard bedoel ik een home server. Bewerkt: 23 januari 2013 door Woody268 Reageren
Rutger. Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 (bewerkt) Kun jij een passende stille koeler aanraden? Ik ben zelf een fan van de Scythe Mugen series. Het enigste nadeel dat deze nogal groot zijn en je dus even moet kijken of hij wel past in je kast. Persoonlijk raad ik je de Scythe Mugen 3 (hoewel deze eigenlijk overkill is voor deze build, aangezien het een koeler is die in veel gamePCs zit) aan maar je kan zelf ook een andere uitkiezen. Aangezien ik niet weet welke processor je in je computer stopt heb ik gezocht op de sockets 1155 en FM2. Bewerkt: 23 januari 2013 door ZaroX Reageren
Davedavy Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 @Woody, maar die 3.5" harde schijven zijn stiller, maar verbruiken wel meer stroom toch? @Zarox, is het ook mogelijk een quiet fan te gebruiken of een fanless case? Hij moet namelijk zo stil mogelijk zijn. Reageren
Woody268 Geplaatst: 25 januari 2013 Rapport Geplaatst: 25 januari 2013 (bewerkt) Ja deze is is stiller maar verbruikt wel iets meer stroom. Ja dit is mogelijk als je gewoon fan's neemt die minder lawaai produceren, fans zou ik er toch inzetten zodat je toch een beetje lucht verplaatsing hebt. Bewerkt: 25 januari 2013 door Woody268 Reageren
Davedavy Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 25 januari 2013 Ja dit is mogelijk als je gewoon fan's neemt die minder lawaai produceren, fans zou ik er toch inzetten zodat je toch een beetje lucht verplaatsing hebt. Weet jij misschien een paar fan's die weinig geluid produceren? En moet ik nu dus een 2.5" HDD nemen? Reageren
Woody268 Geplaatst: 25 januari 2013 Rapport Geplaatst: 25 januari 2013 Ik zou de 2 nemen: http://www.alternate.nl/html/product/be_quiet!/Shadow_WingssupSW1-sup_120mm_Mid-Speed/919864/ http://www.alternate.nl/html/product/be_quiet!/Shadow_WingssupSW1-sup_80mm_Mid-Speed/919846/ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.