Jump to content

[Nieuw][€?,?] Programming Development Desktop


Sublime

Recommended Posts

Budget: ?

Doel: Programmeren/Youtube/HTML5 demos/CSS3 (GPU acceleratie) / Java / Minor Gaming

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Goedkoopste

Benodigde randapparatuur: Scherm

Besturingssysteem: Heb nog twee windows 7 versies liggen.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Muis/Toetsenbord

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten

Extra koeling (voor overklokken)?: Nee

Heb nog nooit een desktop compleet in elkaar geplakt, maar ik ga het maar eens proberen. Ik heb eigenlijk een desktop nodig die als hoofdtaak Programmeren / Downloaden / Internetten heeft.

Eigenlijk heb ik niet veel zin om veel geld uit te geven aan een GPU, maar ik heb wel echt een hekel aan het feit als bijvoorbeeld 3D demos in mijn browser gaan stotteren. Nu is het mijn vraag hoeveel ik moet neerleggen voor een degelijke Desktop (die ook een beetje futureproof is).

Hiernaast heb ik ook nog een Full HD scherm nodig, omdat ik verwend ben geworden xD.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom op € 927,39 (met scherm) uit, uiteraard kan je altijd een SSD en een extra HDD toevoegen wanneer je dat nodig vindt. Voor development is dit een perfecte computer en kom je er de komende jaren mee toe, voor gamen daarentegen niet, omdat (uiteraard) te geïntegreerde graphics niet bedoeld is voor gamen.

Als je he toch te duur vindt kan je altijd een I5 processor nemen maar het compileren van een complexe applicatie kan de wachttijd wel flink beperkt worden, door de HyperThreading (wat in I7 zit), waar veel compilers effectief gebruik van kunnen maken. :)

http://www.alternate...l?sc=-192321063

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou graag nog ergens op in willen korten, 1k vind ik toch een beetje veel xD.

Had eigenlijk al gedacht dat je voor 700 euro al een aardige Game PC kon neerzetten, of ben ik nou gek geworden? En ik zou toch altijd gewoon een GPU kunnen bijkopen en deze alsnog in het moederbord kunnen plaatsen? Of heb ik dan ook weer een stapje hogere voeding nodig?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wordt beschouwd als "game" reactiesnelheid dan? 5ms?

In een comment van de review staat namelijk dat het wel goed te gebruiken is voor gaming. Heb eigenlijk alleen maar op laptops gegamed dus ik voel me beetje een n00b xD

Link to comment
Delen op andere websites

Ah ok, ik ga wel gewoon voor jouw setup dan. Aan de samenstellingen en verklaringen heb je hier zeker verstand van (in tegenstelling tot ik dan) xD.

Het is niet eerste prioriteit, maar misschien als ik over een jaartje andere interesses krijg :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...