Jump to content

[Wens] Antagonisten


Jesperkaj

Recommended Posts

Laten we dan nog eens denken aan de medemensen die GTA IV nog niet hebben gespeeld:

Spoiler Alert (GTA IV & TBoGT)

Vanaf het begin in Grand Theft Auto IV en Grand Theft Aurto TBOGT zijn er twee mensen die werden chanteert, Niko werd in een ambush geleid door Dimitri en Rocco chanteerde in het begin al Luis en Tony ^_^

Dimitri komt niet direct in het begin van de storyline opduiken en blijft nog heel lang goed voor hij Niko dood wilt. Van chanteren kan je eigenlijk niet spreken. Rocco chanteert Luis en Tony dan wel, maar dat is omdat hij geld wilt. Op het einde beseft hij dat de Russen de twee dood willen en dat hij al zijn geld gaat verliezen, dus probeerde hij één van de twee levend te houden. Een echt uitgesproken antagonist in TBoGT is er dan ook niet, afgezien van Bulgarin. Maar gezien de GTA IV-storyline wisten we al dat die geen goede bedoelingen had.

Ik vind zo'n twist in de verhaallijn eigenlijk geweldig, dat er opeens iets gebeurt wat je totaal niet verwacht. Dat kan een vriend zijn die zich opeens tegen je keert, of gewoon een personage dat sterft. Dat Kate of Roman op het einde van IV zouden sterven zag ik totaal niet aankomen en had ik ook nooit verwacht. Dat is nog nooit gebeurd in een GTA.

Van mij mogen ze dit zeker weer doen in GTA V. Gezien de bankovervallen lijkt het me logisch dat de FIB hun op de hielen zou kunnen zitten, waarna ze een oude bekende tegenkomen. Misschien moet Michael op het einde van de storyline weer een deal maken met de FIB waarin hij zijn vrienden verraadt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GrandTheftHaye

    6

  • Dutchy3010

    3

  • TalkingPear

    2

  • Phoenyxar

    2

Van chanteren kan je eigenlijk niet spreken. Rocco chanteert Luis en Tony dan wel, maar dat is omdat hij geld wilt. Op het einde beseft hij dat de Russen de twee dood willen en dat hij al zijn geld gaat verliezen, dus probeerde hij één van de twee levend te houden. Een echt uitgesproken antagonist in TBoGT is er dan ook niet, afgezien van Bulgarin. Maar gezien de GTA IV-storyline wisten we al dat die geen goede bedoelingen had.

Even off topic: het kan natuurlijk dat Rocco met het geld in zijn achterhoofd één van de twee in leven houdt, maar de hoofdreden is dat Bulgarin aan Giovanni Ancelotti heeft gevraagd om iedereen die iets met de diamanten te maken heeft een kopje kleiner te maken. Rocco denkt echter een deal te kunnen maken met Giovanni, door één iemand om te leggen, Luis of Tony. Hij kiest voor Tony, omdat hij en zijn oom Vince liever met Luis willen samenwerken. Aangezien laatstgenoemde uiteindelijk weigert om Tony neer te schieten wordt Rocco ook nog steeds aan de diamanten gelinkt, waardoor hij dus besluit om de stad te verlaten.

In TBoGT is Bulgarin de antagonist, lijkt me wel duidelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is moeilijk in te schatten als er echt een antagonist is. Er zijn nog niet zo heel veel personages bekend en van die personen zou je het ook niet verwachten. Ik denk dat er wel een antagonist is, misschien iemand die nog wel eens mee doet met de overvallen van Micheal, Trevor en Franklin.

Kan natuurlijk ook een gang baas zijn die hun overvallen dwarsboomt. Ik laat me maar verassen door Rockstar, maar ik denk dat er in ieder geval maar één antagonist is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet eens dat er 1 echte grote antagonist zal zijn, er zullen wel een paar vijanden zijn natuurlijk, sommigen groteren dan anderen, maar ik denk dat ze alle drie gewoon proberen zichzelf te verrijken of uit geld problemen te komen. En niet persee proberen 1 iemand te verslaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik geloof niet echt in de kansen van een grote antagonist omdat onze vrienden hier ook geen naam hebben en ondergronds iets voorbereiden zodat een lokaal politicus er niet snel op zal springen. Altijd mogelijk, minder waarschijnlijk voor mij. Wat ik echter wel zie gebeuren is dat 1 van de 3 hoofdpersonages (I call Trevor) gek wordt van het geld en meer wilt en je dus de uiteindelijke verhaallijn kunt spelen vanuit meerdere perspectieven en zelf kunt kiezen hoe hij eindigt door met het personage te spelen dat het beëindigt. Maar dat is maar waar ik op hoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat denk ik ook, Jacky. Een soort C.R.A.S.H. achtig figuur, een corrupte politieagent, een corrupte politicus... Maar ik hoop eigenlijk dat er een keer géén antagonist is. Die is er altijd, Lance in VC, Big Smoke/Ryder in SA, enzovoorts, dus het is eigenlijk wel een kenmerk van GTA. Alleen vind ik het niet zo heel leuk, dan vertrouw je toch iemand in dat spel, en dan blijkt hij (of zij; Michelle [Karen] schaar ik er ook onder) ineens totaal een ander gezicht te hebben. Dus het zou wel eens leuk zijn om die geen antagonist te hebben, en als die er is, dan vanaf het begin af aan de bad guy.

Vanaf het begin in Grand Theft Auto IV en Grand Theft Aurto TBOGT zijn er twee mensen die werden chanteert, niko werd in een ambush geleid door Dimitri en Rocco chanteerde in het begin al Luis en Tony ^_^

In TLaD word Johnny ook gechanteerd door Thomas Stubbs III. Let maar op tijdens de cutscene van Politics, waar hij zegt dat het werk is, of 30 jaar de bak in.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien de focus al sinds dag één op de jacht naar het geld ligt, verwacht ik eerlijk gezegd meer een gemeenschappelijke haat richting de staat, de gemeenschap en de complete graaicultuur die de laatste jaren heeft gewoekerd in de westerse wereld. Dit zie ik eerder gebeuren dan een serie antagonisten (wat er overigens wel meer zijn dan de reeds genoemde namen, maar dat terzijde). Dit verwacht ik ook omdat Michael een zekere geschiedenis heeft bij de FIB, terwijl hij bang is in zijn oude leventje terug te vallen, verwacht ik dat hij zich toch weer tegen de staat heeft gekeerd. Wellicht dat het verhaal daar dan ook mee zal beginnen.. Dat is in ieder geval mijn theorie.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat denk ik ook, Jacky. Een soort C.R.A.S.H. achtig figuur, een corrupte politieagent, een corrupte politicus... Maar ik hoop eigenlijk dat er een keer géén antagonist is. Die is er altijd, Lance in VC, Big Smoke/Ryder in SA, enzovoorts, dus het is eigenlijk wel een kenmerk van GTA. Alleen vind ik het niet zo heel leuk, dan vertrouw je toch iemand in dat spel, en dan blijkt hij (of zij; Michelle [Karen] schaar ik er ook onder) ineens totaal een ander gezicht te hebben. Dus het zou wel eens leuk zijn om die geen antagonist te hebben, en als die er is, dan vanaf het begin af aan de bad guy.

Vanaf het begin in Grand Theft Auto IV en Grand Theft Aurto TBOGT zijn er twee mensen die werden chanteert, niko werd in een ambush geleid door Dimitri en Rocco chanteerde in het begin al Luis en Tony ^_^

In TLaD word Johnny ook gechanteerd door Thomas Stubbs III. Let maar op tijdens de cutscene van Politics, waar hij zegt dat het werk is, of 30 jaar de bak in.

Daar geef ik je gelijk in, ik heb zelf dat stukje een week terug gezien! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ontwikkelt de zoon van Michael zich wel tot de antagonist van het verhaal. :D Michael wil er ten slotte eigenlijk mee stoppen, maar gaat wel op den duur zijn zoon erin betrekken, thans dat insinueren de trailers. "Whe are bouncin' now?"

Wellicht dat Michael's therapeut, de vriendin van Franklin en iemand rondom Trevor wel het uiteindelijk voor elkaar krijgen dat de drie op het punt komen te staan om hun wapens aan de wilgen te hangen, en dat Michael's zoon, die net een beetje aan de actie heeft geproefd, daardoor boos wordt, verandert in een woeste geldwolf, alleen maar meer wil (hij heeft tenslotte al andere verslavingen gezien de artwork, gamen en drugs, dus zal wel geen remming hebben in zijn karakter) ondertussen het gezin uit elkaar valt en dat hij samen met wat vrienden gaat proberen zijn vader, Franklin en Trevor uit de weg te ruimen zodat hij zelf het beste overvallersteam van Los Santos kan gaan bezitten.

Klinkt mij als een typische Rockstar plottwist. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ontwikkelt de zoon van Michael zich wel tot de antagonist van het verhaal. :D Michael wil er ten slotte eigenlijk mee stoppen, maar gaat wel op den duur zijn zoon erin betrekken, thans dat insinueren de trailers. "Whe are bouncin' now?"

Wellicht dat Michael's therapeut, de vriendin van Franklin en iemand rondom Trevor wel het uiteindelijk voor elkaar krijgen dat de drie op het punt komen te staan om hun wapens aan de wilgen te hangen, en dat Michael's zoon, die net een beetje aan de actie heeft geproefd, daardoor boos wordt, verandert in een woeste geldwolf, alleen maar meer wil (hij heeft tenslotte al andere verslavingen gezien de artwork, gamen en drugs, dus zal wel geen remming hebben in zijn karakter) ondertussen het gezin uit elkaar valt en dat hij samen met wat vrienden gaat proberen zijn vader, Franklin en Trevor uit de weg te ruimen zodat hij zelf het beste overvallersteam van Los Santos kan gaan bezitten.

Klinkt mij als een typische Rockstar plottwist. :D

Noway, gekild worden door een kind van 18-19 :S ik denk eerder door een kluis eigenaar (politicus, mafia) van een bank (envelop met geheime documenten etc ), deze documebten stelen ze per ongeluk en dat ze daarna achter volgt worden door bad guys.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het wel leuk vinden als de antagonist een keer wint, dat gebeurt namelijk bijna nooit, en dat je alles kwijt raakt. Wanneer dit midden in het verhaal gebeurt en je alles weer opnieuw moet verkrijgen en dan wraak nemen. Tenzij er zoals ik eerder al zei er geen antagonist is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het wel leuk vinden als de antagonist een keer wint, dat gebeurt namelijk bijna nooit, en dat je alles kwijt raakt. Wanneer dit midden in het verhaal gebeurt en je alles weer opnieuw moet verkrijgen en dan wraak nemen. Tenzij er zoals ik eerder al zei er geen antagonist is.

GTA IV? GTA SA? Het is zeker al gebeurd, hoor. Er kunnen oneindig veel variaties op die situatie worden verzonnen.

De meeste GTA's beginnen trouwens al vanuit een hopeloze situatie waaruit de personages zich moeten werken, zoals TBoGT en TLaD. Bij GTA IV en SA gaat het zelfs zo ver dat je met een hopeloze situatie begint, het er even beter uitziet, om dan uiteindelijk weer een dieptepunt te bereiken waaruit de personages zich moeten werken.

Ik geloof trouwens niet dat Michael zijn zoon meeneemt in het misdaadleven. Die blijft liever vanachter zijn console mensen afknallen. Misschien plannen de drie wel een overval op een bank waar een ander team ook wou inbreken en zitten zij ze achter de hielen. Veel mogelijkheden. Misschien weten we over een paar uur meer, maar waarschijnlijk houden ze de spanning erin tot het moment waarop je het zelf te weten komt door te spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zij ook niet dat het nooit voor kwam, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat je helemaal aan het einde van het verhaal verliest. Meestal gebeurt dit halverwege en moet je weer omhoog klimmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat iedereen een eigen antagonist krijgt. Ik las ergens dat Trevor ruzie heeft met een chapter van The Lost. Franklin zit in de grove street families gang dus of de ballas maken hem het leven zuur of zijn eigen gang omdat hij te veel met Trevor en Michael omgaat. Wat Michael betreft ik heb nog geen potentiele antagonist gespot behalve dan het gezeur van zn vrouw, wie weet is hij haar zo zat dat hij haar vermoord en op de vlucht slaat voor de politie.

Link to comment
Delen op andere websites

@LXZ-76: Trevor en Franklin kunnen inderdaad met resp. The Lost en de Ballas te maken krijgen. Michael lijkt mij iemand van de FIB, of een of andere corrupte FIB'er ;) Die hem er weer in wil luizen ofzo.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...