Jump to content

Iphone 4


mekane

Recommended Posts

Beste gtaforum.nl

ik heb jullie mening nodig :

ik ga een toestel + abboment nemen bij hollandsnieuwe : een iphone 4

nu is mijn vraag wie heeft hier een iphone 4 en hoe werkt het ?

Is het een goed toestel snel leeg of juist niet?

Is het traag naar een aantal apps of juist niet ?

wat is jullie mening ?

en stel dat er 8 gb intern in zit kan je dan als nog 16 gb er in plaatsen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Beste gtaforum.nl

ik heb jullie mening nodig :

ik ga een toestel + abboment nemen bij hollandsnieuwe : een iphone 4

nu is mijn vraag wie heeft hier een iphone 4 en hoe werkt het ?

Is het een goed toestel snel leeg of juist niet?

Is het traag naar een aantal apps of juist niet ?

wat is jullie mening ?

en stel dat er 8 gb intern in zit kan je dan als nog 16 gb er in plaatsen ?

Toestel is te verouderd, neem een 4S of een 5 als je perse een iPhone wilt. Geheugen is niet uitbreidbaar en de batterij is zoals bij elke smartphone snel leeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat MegaPilot zegt. Ik heb zelf geen iPhone 4, maar m'n zus wel. En die draait iOS 5. Ze wilt liever niet updaten naar iOS 6. Zij vindt in ieder geval dat hij vrij langzaam is voor wat je zou moeten verwachten. Een iPhone 4S of iPhone 5 is slimmer om te nemen. Voordeel is dat je dan de komende paar jaar nog gewoon kunt blijven genieten van nieuwe (grote) updates. De iPhone 4 krijgt waarschijnlijk alleen nog iOS 7. Althans, dat is een indicatie als je kijkt naar hoe dat met andere apparaten is gegaan. De iPhone 3GS heeft nog zelfs iOS 6 gekregen, maar de iPhone 4 blijkt met iOS 6 ook slomer te zijn geworden dan voor iOS 5. :puh:

iPhone 4S is nog een zeer goede iPhone. Je hebt dan ook meteen meer mogelijkheden en hardware; geen 5, maar een 8 megapixel camera, 1080p HD videocamera tegen 720p, Siri (spraakassistent; niet belangrijk, maar wel een leuke feature) en natuurlijk niet te vergeten: een snellere processor. Aanrader dus. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Toestel is te verouderd, neem een 4S of een 5 als je perse een iPhone wilt. Geheugen is niet uitbreidbaar en de batterij is zoals bij elke smartphone snel leeg.

Heb je er zelf een dan? Toestel is echt niet te verouderd. Vanaf de 3GS wordt het te oud ja, maar de iPhone 4 is nog prima te doen. Ik ken genoeg mensen die hem nog kopen (ik heb hem zelf ook nog) en het is nog steeds beter dan het gros van de smartphones. Sterker nog: De batterij is beter dan de 4S en niet veel slechter dan de 5. Verder is de batterij van een iPhone aantoonbaar beter dan bij de meeste smartphones. En iOS 6 werkt prima hier, beter zelfs dan 5.

Het verschil tussen 4 en 4S is niet zo groot qua performance, dus je kan gerust een 4 nemen. Geloof me maar, een nieuwe 4 presteert nog steeds uitstekend.

Bewerkt: door pokearno
Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk presteert hij nog wel prima, maar je zult binnen de kortste keren zien dat iOS 7 de iPhone 4 ineens nóg slomer wordt dan hij al is. Mensen die voor het eerst een iPhone kopen, zullen het verschil echter niet kunnen zien. Dat maakt het 'm lastig. Stap je echter over van een 4 naar een 4S/5, dan zijn de verschillen zo groot. Dat had ik ook toen ik van de iPod touch 4G naar de 5G ging.

Maar oke, je hebt een punt: veel mensen pakken eerder een iPhone 4. Die is in principe nog 'voldoende', maar wil je echt genieten van goede performance, dan blijft een iPhone 4S of 5 beter. Ik zag zo bijvoorbeeld reacties van iPhone 4-gebruikers die GTA Vice City hadden aangeschaft: de game crasht constant of maakt de iPhone zeer traag enz. Bij de nieuwere toestellen is dat niet het geval. Tenminste, ik heb nog geen enkel probleem gezien met de game.

Het is maar wat je allemaal van plan bent te gaan doen. Gebruik je de iPhone 4 alleen voor internetten, mailen, WhatsAppen enzo? Dan is het wél degelijk een goede keuze. Wil je hardcore games spelen, neem dan een iPhone 4S of 5, simpel.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar wat je allemaal van plan bent te gaan doen. Gebruik je de iPhone 4 alleen voor internetten, mailen, WhatsAppen enzo? Dan is het wél degelijk een goede keuze. Wil je hardcore games spelen, neem dan een iPhone 4S of 5, simpel.

Ja het is alleen voor whatsappen enzo beetje apps uittesten enzo niet echt om te gamen ofzo ook voor msn enzovoort twitter facebook muziek luisteren

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je er zelf een dan? Toestel is echt niet te verouderd. Vanaf de 3GS wordt het te oud ja, maar de iPhone 4 is nog prima te doen. Ik ken genoeg mensen die hem nog kopen (ik heb hem zelf ook nog) en het is nog steeds beter dan het gros van de smartphones. Sterker nog: De batterij is beter dan de 4S en niet veel slechter dan de 5. Verder is de batterij van een iPhone aantoonbaar beter dan bij de meeste smartphones. En iOS 6 werkt prima hier, beter zelfs dan 5.

Het verschil tussen 4 en 4S is niet zo groot qua performance, dus je kan gerust een 4 nemen. Geloof me maar, een nieuwe 4 presteert nog steeds uitstekend.

Hey Applefanboy, alles goed?

De batterij is aantoonbaar NIET beter, er zijn zat smartphones met krachtigere batterijen dan degene die in iPhones zitten.Een iPhone krijgt 3 jaar updates, dit wilt dus zeggen dat de iPhone 4 aan z'n laatste update zit. Nu nog een iPhone 4 kopen is gewoon dom. ;)

Het verschil in prestaties tussen de 4 en de 4S is echt wel gigantisch, de 4 met een outdated singlecore terwijl de 4S een snelle dualcore heeft. Ach kom zeg, ik neem niet eens de moeite om een snelheidstest te googlen, doe dat lekker zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Applefanboy, alles goed?

Beetje jammer deze reactie, één positief bericht over een product van een bepaald merk en ik ben meteen een fanboy? Ik kan de nieuwe Windows Phones (WP 8 ) ook erg waarderen, en Blackberry was vroeger ook bijzonder goed. Ik ben niet gebonden aan een merk.

De batterij is aantoonbaar NIET beter, er zijn zat smartphones met krachtigere batterijen dan degene die in iPhones zitten.

Wow, je kan er niet meer naast zitten.

http://tweakers.net/...-meer-accu.html

Onderzoek dat minder dat een maand geleden gebeurd is. De top drie van beste batterijen wordt volledig bezet door iPhones. Eerste natuurlijk de 5 maar tweede de iPhone 4 op - jawel - iOS 6. Bij zowel zwaar als gemiddeld gebruik, enkel bij héél licht gebruik niet (en daar staat alsnog de iPhone 5 op #1).

Een iPhone krijgt 3 jaar updates, dit wilt dus zeggen dat de iPhone 4 aan z'n laatste update zit. Nu nog een iPhone 4 kopen is gewoon dom. ;)

En wederom zit je feitelijk onjuist. De drie jaar cycle is niet meer van toepassing, de 3GS is al langer dan drie jaar uit en kreeg alsnog de laatste update. Er is helemaal geen bewijs dat de iPhone 4 de iOS7 update niet krijgt, integendeel, het wijst er net op dat dit wel gaat gebeuren.

Het verschil in prestaties tussen de 4 en de 4S is echt wel gigantisch, de 4 met een outdated singlecore terwijl de 4S een snelle dualcore heeft. Ach kom zeg, ik neem niet eens de moeite om een snelheidstest te googlen, doe dat lekker zelf.

Gigantisch zou ik niet willen zeggen, maar dat er een verschil is, is uiteraard logisch. Ik zeg enkel dat uit mijn eigen ervaring (!) en die van mijn omgeving dat de iPhone 4 nog prima mee kan. Natuurlijk, als je naar de Apple Store gaat moet je sowieso geen iPhone 4 kopen terwijl je voor een beetje meer de 4S kunt kopen, dat zou dom zijn. Het gaat in dit topic daar echter niet om: als je een goede aanbieding kunt krijgen qua abonnement met een iPhone 4 moet je dat gewoon doen, want hij kan wel degelijk nog mee op de huidige smartphone markt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, je kan er niet meer naast zitten.

http://tweakers.net/...-meer-accu.html

Onderzoek dat minder dat een maand geleden gebeurd is. De top drie van beste batterijen wordt volledig bezet door iPhones. Eerste natuurlijk de 5 maar tweede de iPhone 4 op - jawel - iOS 6. Bij zowel zwaar als gemiddeld gebruik, enkel bij héél licht gebruik niet (en daar staat alsnog de iPhone 5 op #1).

De iPhone 4 en 4S hebben dezelfde batterij, nogal wiedes dat de 4 dan langer meegaat, maar dan wel nog steeds trager is(lees: de batterij is niet beter, ze gaat langer mee door de tragere hardware van de 4). Trouwens, zei ik iets over accuduur? Neen, ik zei dat er zat smartphones zijn met krachtigere batterijen. 2000 mah is krachtiger dan 1420 mah.

Trouwens, iOS is een veel lichter OS dan Android, nogal wiedes dat een iPhone langer meegaat.

En wederom zit je feitelijk onjuist. De drie jaar cycle is niet meer van toepassing, de 3GS is al langer dan drie jaar uit en kreeg alsnog de laatste update. Er is helemaal geen bewijs dat de iPhone 4 de iOS7 update niet krijgt, integendeel, het wijst er net op dat dit wel gaat gebeuren.

3GS gebruikers klagen al vanaf 5 dat het pokketraag ging..:7

Gigantisch zou ik niet willen zeggen, maar dat er een verschil is, is uiteraard logisch. Ik zeg enkel dat uit mijn eigen ervaring (!) en die van mijn omgeving dat de iPhone 4 nog prima mee kan. Natuurlijk, als je naar de Apple Store gaat moet je sowieso geen iPhone 4 kopen terwijl je voor een beetje meer de 4S kunt kopen, dat zou dom zijn. Het gaat in dit topic daar echter niet om: als je een goede aanbieding kunt krijgen qua abonnement met een iPhone 4 moet je dat gewoon doen, want hij kan wel degelijk nog mee op de huidige smartphone markt.

Nu nog willen vastzitten aan een telefoon met hopeloos verouderde hardware? :?

Link to comment
Delen op andere websites

De iPhone 4 en 4S hebben dezelfde batterij, nogal wiedes dat de 4 dan langer meegaat, maar dan wel nog steeds trager is(lees: de batterij is niet beter, ze gaat langer mee door de tragere hardware van de 4). Trouwens, zei ik iets over accuduur? Neen, ik zei dat er zat smartphones zijn met krachtigere batterijen. 2000 mah is krachtiger dan 1420 mah.

Je zei dat de batterij aantoonbaar slechter was. De kwaliteit van een batterij wordt gemeten aan de hand van de accuduur, die bij smartphones niet compleet afhankelijk is van het aantal mah. Dat jij die cijfers aanhaalt is best irrelevant dus.

Trouwens, iOS is een veel lichter OS dan Android, nogal wiedes dat een iPhone langer meegaat.

iOS is inderdaad beter gebouwd, dat is de reden waarom het langer meegaat ja.

3GS gebruikers klagen al vanaf 5 dat het pokketraag ging.. :7

Leuk hoor, maar weer haal je iets irrelevant aan. Jij zei dat er na drie jaar geen update meer kwam, wat dus niet zo is. Daarnaast gaat het hier over de 4, die met de laatste update gewoon beter is geworden.

Nu nog willen vastzitten aan een telefoon met hopeloos verouderde hardware? :?

Zucht. Nee, de hardware is niet hopeloos verouderd. Toen de iPhone 4 uitkwam was het de beste smartphone, 2.5 jaar later is het nog steeds een meer dan behoorlijke smartphone. Natuurlijk niet de beste, maar het kan nog steeds mee. Ik verzin dit niet, ik gebruik hem zelf. En nee, ik heb geen aandelen in Apple dus ik heb er niets aan om de iPhone te promoten.

Geloof me nu naar MegaPilot, de iPhone 4 is anno 2013 nog steeds een goede smartphone. Ik gebruik hem, meerderen met mij, en iedereen is tevreden.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zei dat de batterij aantoonbaar slechter was. De kwaliteit van een batterij wordt gemeten aan de hand van de accuduur, die bij smartphones niet compleet afhankelijk is van het aantal mah. Dat jij die cijfers aanhaalt is best irrelevant dus.

Als je batterijen wilt vergelijken, moet je ze wel in dezelfde omstandigheden testen.. :7 De batterijen in Android phones zijn beter door hun capaciteit, die in iPhones gaan langer mee doordat het OS lichter is. Zijn de batterijen in iPhones beter? Neen, want de batterijen van de iPhones zouden niet hetzelfde presteren in Android phones.

Jij hebt het over de accuduur van smartphones, de accuduur van batterijen is iets totaal anders.

Ik zei trouwens dat de batterijen aantoonbaar niet beter waren, dat refereert niet perse naar slechter.

Leuk hoor, maar weer haal je iets irrelevant aan. Jij zei dat er na drie jaar geen update meer kwam, wat dus niet zo is. Daarnaast gaat het hier over de 4, die met de laatste update gewoon beter is geworden.

Irrelevant? Het is algemeen geweten dat nieuwere OSen op oudere devices traag werken. Heb ik zelf gemerkt met m'n iPod Touch. Het is irrelevant op de 3 jaar kwestie, maar niet op de aankoop.

Zucht. Nee, de hardware is niet hopeloos verouderd. Toen de iPhone 4 uitkwam was het de beste smartphone,

Mening.

2.5 jaar later is het nog steeds een meer dan behoorlijke smartphone.

Daarom dat Android phones van 200 euro betere hardware hebben..:')

Natuurlijk niet de beste, maar het kan nog steeds mee. Ik verzin dit niet, ik gebruik hem zelf. En nee, ik heb geen aandelen in Apple dus ik heb er niets aan om de iPhone te promoten.

Het kan nog mee, voor hoelang dan? Geloof je zelf dat een smartphone 5 jaar meekan(effe gerekend dat mekane 2 jaar met z'n iPhone wil doen)?

Geloof me nu naar MegaPilot, de iPhone 4 is anno 2013 nog steeds een goede smartphone. Ik gebruik hem, meerderen met mij, en iedereen is tevreden.

Hoog tijd dat je wat reactiesop iPhoneclub leest. Je zou denken dat op een fanboyverenigingssite als dat iedereen tevreden is. Nou, niet dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar wat je allemaal van plan bent te gaan doen. Gebruik je de iPhone 4 alleen voor internetten, mailen, WhatsAppen enzo? Dan is het wél degelijk een goede keuze. Wil je hardcore games spelen, neem dan een iPhone 4S of 5, simpel.

Ja het is alleen voor whatsappen enzo beetje apps uittesten enzo niet echt om te gamen ofzo ook voor msn enzovoort twitter facebook muziek luisteren

Tja, dan is de iPhone 4 toch nog gewoon een goede keuze. Zeker als je geen hoog budget hebt. :)

En guys, geen gekibbel, hé. De iPhone 4 verkoopt nog steeds goed. Vooral omdat veel mensen heb tegenwoordig aanschaffen om te internetten, mailen, WhatsAppen enzo. In dat geval functioneert deze voldoende. Qua hardware loopt het wel achter op de meeste Android-smartphones, maar het is wel de steunpilaar van Apple's succes. Redenen genoeg om wel een oudere iPhone aan te schaffen in plaats van gelijk de allernieuwste. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een iPhone 4, en deze werkt prima. De telefoon gaat niet snel leeg, het hangt er alleen vanaf welke apps je allemaal open hebt staan. Sloom is 'ie totaal niet. Ik denk dat je het beste de iPhone 4 kan halen en updaten naar de iOS6, in plaats van een 4S of een 5 kopen. Deze telefoons hebben maar een klein verschil met de iPhone 4, maar daarentegen zijn de telefoons een stuk duurder dan de iPhone 4. Beetje onnodig geld uitgeven dan. ;) Games spelen kan op de iPhone 4 ook uitstekend!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...