Jump to content

Xperia Box (KPN Glasvezel)


xoex23

Recommended Posts

Hallo medeforumers,

Wij gaan binnenkort over op glasvezel bij KPN, een tijdje geleden heb ik alvast een pakket ontvangen met daarin in het modem en enkele kabels.

Het modem betreft een Xperia box, omdat ik op het forum wel eens negatieve dingen over dit modem heb gelezen (qua gaming) , vroeg ik me af : Zijn deze modems echt zo slecht?

Wat ik wil gaan doen is met name FPS spellen, is dit hier voor onvriendelijk?

2e vraag : Ik heb al wat rond gezocht op internet, en daar stond dat het modem was gecrashd na een nacht downloaden, aangezien ik nog wel eens wat wil downloaden vroeg ik me af : is dit al verbetert?

De derde en laatste vraag: Is het wifi singaal slecht? ook hier over las ik negatieve reacties.

Alvast bedankt,

xoex23

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds een paar maanden hebben we ook het gehele pakket van KPN met bijbehorende nieuwe Xperia modem. Geen problemen mee tot nu toe. Ik kan gewoon portforwarden en ik heb tot nu toe geen problemen gehad met online gamen op de Playstation 3. WiFi signaal is verder goed, ik heb nu juist veel beter bereik dan de vorige Xperia modem. De afstand kun je trouwens ook instellen. Crashen is nog niet voorgekomen en ik heb al veel GB's gedownload en geüpload.

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger waren de Xperia boxen inderdaad heel slecht voor gamers. Je kon namelijk niet je poorten open zetten en daardoor niet van Nat type 3 naar Nat type 2 of 1. Daarop hebben ze een update uitgebracht waardoor het nu wel kan. Crashes heb ik ook nog niet meegemaakt terwijl ik ook glasvezel van KPN heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Wij hebben ook zo'n ding. Port forwarden wil gewoon. WiFi signaal is door het hele huis ook prima. Gamen was wel even wat geprutst, ben er wel een weekend mee bezig geweest om de PS3 - router goed in te stellen, maar werkt nu prima :tu: Downloaden ook geen problemen mee...

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

KPN is opzich een heel goede provider maar er heerst 1 probleem. die je hele KPN ervaring in het water kan gooien.

Dooie IP-Adressen.

Dit is een gigantisch KPN probleem. Het word veroorzaakt door slecht onderhoud aan DNS-Servers (A en PTR records).

Zodra dit probleem zich voordoet kan je je abbonement tijd gaan uitzitten en vervolgens overstappen naar een ander.

Dit houd in dat jou ip adress bijv: 12.34.56.78, niet pingbaar of bereikbaar is vanaf afstand. wat er voor zorgt dat een xbox of een PS3 niet gaan werken.

KPN bied hier geen ondersteuning voor, hun idee van portforwarden is UPNP. wat een functie op de experia box is.

Werkt dit? "Ja mooi", Werkt dit niet? "Ja pech dan. Kan ik u nog ergens anders mee helpen?".

ik raad je aan zodra dit aangesloten is. naar www.ip-adress.com te gaan je IP-adres op te schrijven en later vanaf een andere internet verbinding proberen te pingen.

Krijg je response? "Have a good time.", Geen response? "What will your next provider be?"

ps: KPN kan dit op elk moment aanpassen zonder de gebruiker te informeren, als portforwarden plotseling niet meer werkt. word het overstappen.

Bewerkt: door Crusher!!
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb sinds gisteren glasvezel en de Xperiabox, en ik moet zeggen, het is me erg meegevallen.

Goed wifi singaal en de download snelheid is ook in orde, een constante ping zo rond de 20 t/m 30 op COD, dus ik ben best tevreden.

Bedankt voor de reacties :)

Link to comment
Delen op andere websites

ps: KPN kan dit op elk moment aanpassen zonder de gebruiker te informeren, als portforwarden plotseling niet meer werkt. word het overstappen.

Daar zit je dan lekker 1 jaar aan vast :muur: .

Momenteel zit ik met het zelfde probleem. Overstappen is pas in augustus.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...