Dutchy3010 Geplaatst: 4 februari 2013 Rapport Geplaatst: 4 februari 2013 Graaien of delen In dit spel gaan we jullie betrouwbaarheid, eerlijkheid, tactisch inzicht en hebberigheid testen. De regels zijn heel simpel. Het is telkens een spel tussen twee deelnemers. Er is voor elk tweetal steeds 50 euro beschikbaar. Elk van de twee deelnemers moet nu een keuze maken: Graaien of Delen. Als beide deelnemers kiezen voor Delen, winnen ze elk 25 euro voor de pot. Als 1 van de 2 deelnemers kiest voor Delen, maar de ander voor Graaien, wint de graaier 50 euro voor de pot en verliest de deler 25 euro voor de pot. Als beide deelnemers kiezen voor Graaien, gaat het geld verloren en gaat er dus 0 euro in de pot. De deelnemer die aan het eind van de opdracht het meeste geld voor de pot heeft gewonnen wint 3 Jokers, de nummer 2 wint 2 Jokers, en de nummer 3 wint 1 Joker. We spelen 3 ronden van dit spel en in iedere ronde speelt iedere deelnemer tegen elke andere deelnemer. De deadlines van deze rondes zijn als volgt: [table=header]Ronde|Deadline Eerste ronde|Dinsdag 5 februari, 23.59 uur Tweede ronde|Woensdag 6 februari, 23.59 uur Derde ronde|Donderdag 7 februari, 23.59 uur[/table] Voor deze deadlines moet iedere deelnemer telkens onderstaand lijstje inleveren middels een PM aan @Dutchy3010, met achter iedere tegenstander de keuze Delen of Graaien. Je speelt niet tegen jezelf, dus achter je eigen naam hoef je niets in te vullen. Na iedere ronde zal de organisatie elke deelnemer een PM sturen, met daarin de uitslag van de spellen tegen de verschillende tegenstanders. De uitslag van een spel wordt alleen bekend gemaakt aan de twee tegenstanders. Wel maken we iedere dag een tussenstand bekend met daarin hoeveel geld iedere deelnemer heeft verdiend voor de pot. Als jullie het goed spelen is er bij dit spel maximaal 4200 euro voor de pot te verdienen. Gebruik in je PM aan @Dutchy3010 a.u.b. onderstaand lijstje, met achter iedere naam (met uitzondering van je eigen) dus de keuze Delen of Graaien. $NeoSyp$ Cabyon Die Hard Kloep MegaPilot Silverbyte thebig Thundercover Succes!
Cabyon Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Het vertrouwen onderling zal weer eens op de proef worden gesteld, ja.
$NeoSyp$ Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Heren: wat mij betreft is het tijd om eindelijk eens de pot te gaan spekken, en dat kunnen we redelijk makkelijk doen als eenieder dit spel in het groepsbelang in plaats van het eigenbelang speelt. Dat kunnen we doen als iedereen overal 'delen' invult, waar ik best toe bereid ben. Dus, who's in?
Silverbyte Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Wat -met het oog op de vorige opdrachten- natuurlijk nooit gaat lukken. Dus nee, ik bedenk mijn eigen plan.
$NeoSyp$ Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Wat -met het oog op de vorige opdrachten- natuurlijk nooit gaat lukken. Dus nee, ik bedenk mijn eigen plan. Ik snap dat men sceptisch is m.b.t. samenwerken, maar als we heet nooit meer gaan proberen komt er nooit meer wat van de opdrachten terecht. Het mooie is dat we hierbij in principe altijd maar minstens één iemand moeten hebben die 'delen' doet, dan gaat er al 25 euro in de pot. Doen zelfs beide deelnemers 'delen', dan gaat er 50 euro in de pot. Doen beide deelnemers echter 'graaien', dan komt er geen cent in de pot. Het lijkt mij dus sowieso altijd het beste om te delen, om zoveel mogelijk geld binnen te krijgen.
Thundercover Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Wat -met het oog op de vorige opdrachten- natuurlijk nooit gaat lukken. Dus nee, ik bedenk mijn eigen plan. Ik snap dat men sceptisch is m.b.t. samenwerken, maar als we heet nooit meer gaan proberen komt er nooit meer wat van de opdrachten terecht. Daar ben ik het mee eens. We kunnen toch wel tot op zekere hoogte samenwerken en elkaar vertrouwen? Het is een spel en dat je speel je niet alleen. Zonder elkaar winnen we nooit geld voor de pot. Bovendien is er hier sowieso controle van elkaar, want je krijgt de uitslag te weten. Als we de eerste twee rondes alles zouden delen, spelen we sowieso al 2800 (!) euro bij elkaar, zodat iedereen met een goed gevoel in de derde ronde voor eigen gewin kan gaan.
MegaPilot Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Ik heb m'n lijstje al ingestuurd en ben er bij sommigen vanuit gegaan dat ze me niks gunnen..
thebig Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Ik snap dat men sceptisch is m.b.t. samenwerken Tja, op zich begrijp ik wel dat zo'n woorden ongeloofwaardig kunnen zijn uit de mond van iemand die een joker opkocht voor een belachelijke prijs, maar dat kan ook mijn mening zijn. Toch ben ik zoals altijd bereid geld in de pot te krijgen.
MegaPilot Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Ik snap dat men sceptisch is m.b.t. samenwerken Tja, op zich begrijp ik wel dat zo'n woorden ongeloofwaardig kunnen zijn uit de mond van iemand die een joker opkocht voor een belachelijke prijs, maar dat kan ook mijn mening zijn. Toch ben ik zoals altijd bereid geld in de pot te krijgen. ..en een letter achterhield. Niet vergeten.
Cabyon Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 Dus wat is het plan? Iedereen delen? Ik heb net zoals Silverbyte het lichte vermoeden dat niet iedereen het even nauw zal nemen.
Silverbyte Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 In de veilingopdracht riep iedereen ook 'dat we elkaar deze keer écht moesten kunnen vertrouwen', en toch zijn er drie jokers voor bodemprijzen weggegaan. Dan hoef ik niet lang na te denken over wat ik nu ga doen. Ik zeg niet dat ik in het vervolg helemaal niet meer meewerk in teamopdrachten, maar in tactische spelletjes als deze vertrouw ik jullie voor geen cent.
PatrickW Geplaatst: 5 februari 2013 Rapport Geplaatst: 5 februari 2013 De uitslag van de eerste ronde Graaien of delen is bekend: [table=header]Naam|Ronde 1|Ronde 2| Ronde 3| Totaal Die Hard|150|||150 Thundercover|125|||125 $NeoSyp$|100|||100 Cabyon|75|||75 Kloep|50|||50 thebig|25|||25 Silverbyte|0|||0 MegaPilot|-100|||-100 Totaal|425|||425[/table] Jullie zullen binnen enkele minuten een PM ontvangen waarin de precieze uitkomsten staan van al jullie persoonlijke wedstrijden. Jullie hebben deze ronde maar liefst 425 euro voor de pot verdiend, maar met een beetje vertrouwen en samenwerking had dit ook 1400 euro kunnen zijn. De resterende deadlines zijn als volgt: [table=header]Ronde|Deadline Tweede ronde|Woensdag 6 februari, 23.59 uur Derde ronde|Donderdag 7 februari, 23.59 uur[/table]
MegaPilot Geplaatst: 6 februari 2013 Rapport Geplaatst: 6 februari 2013 (bewerkt) Kutteam, beste dat ik hieruit kon halen was 0 euro.. Ik vind dit trouwens (ja, alweer een kut)opdracht. Het enige dat ik kan doen is bij iedereen nu gaan graaien, maar daar win ik niks mee. Of ik kan delen en dan verlies ik 175 euro en irriteer ik het team slechts een klein beetje. Voor mij is er maar 1 opdracht waarbij je wat kon winnen, en dat is de eerste opdracht "Lot! Castratie..". De rest zijn allemaal opdrachten waarbij je geluk nodig hebt. Bewerkt: 6 februari 2013 door MegaPilot
Recommended Posts