Jump to content

Zowel GTA IV als EFLC blijven eeuwig hangen in laadscherm bij starten spel


FireSea

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb deze week GTA IV The Complete Edition voor de PC aangeschaft in de winkel (op DVD dus, niet via download).

Ik heb het nog niet één keer kunnen spelen en wel om de volgende reden:

Als ik het spel start, blijft ie eeuwig in het laadscherm hangen. Ik bedoel dus de slideshow met enkele figuren uit het spel, met de GTA IV tune, die je altijd te zien krijgt nadat je in het startscherm (met 'Start', 'Options', 'LIVE', etc.) voor 'Start' hebt gekozen. Deze slideshow blijft zich eeuwig herhalen. Ook als de muziek afgelopen is, blijft de slideshow zich herhalen en hij komt nooit in het spel terecht. Ik hoor dan ook aan de harde schijf dat ie in werkelijkheid gestopt is met laden. Dit gebeurt zowel bij het starten van GTA IV, als bij TLAD, alsook bij TBoGT.

Het gebeurt ongeacht de instellingen en ik heb deze PC ook net nieuw gekocht, dus daar kan het ook niet aan liggen, want: i5-processor, 2TB HDD, 6GB werkgeheugen, 2GB videokaart.

Uiteraard heb ik al uitgebreid gegoogled op het probleem en de startparameter -novblank werd al aanbevolen, maar had geen effect bij mij. Ook heb ik van zowel GTA IV als EFLC de meest recente patches geïnstalleerd, dit eveneens zonder effect.

Ik hoop dat iemand van jullie bekend is met dit probleem en weet waar dit door komt / hoe je het kan verhelpen.

In het kort dus:

- Laadscherm met slideshow bij starten blijft zich eeuwig herhalen; spel begint niet

- Gebeurt bij het starten van zowel GTA IV zelf, als van de Episodes

- PC voldoet ruimschoots aan alle systeemeisen

- Laatste patches van zowel GTA IV als EFLC zijn toegepast

- Commandline parameter "-novblank" is geprobeerd op aanbevelen van andere fora, doch zonder effect

Link to comment
Delen op andere websites

Geen idee of het werkt, maar aangezien Games for Windows LIVE wel vaker voor problemen zorgt kan je proberen XLiveLess te installeren (gewoon een bestandje in je GTA IV map plaatsen, meer info hier). Dit schakelt GfW LIVE uit (waardoor je ook niet online kan en dergelijke). Zoals ik al zei heb ik geen flauw benul of het zal helpen of niet, maar het is het proberen waard, niet waar? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de tip. Ik zou xliveless er zeker in houden, als ik het spel kon gaan spelen, want ik hoef dat hele Live niet.

Maar helaas heeft dit niet mijn probleem verholpen. Ik blijf nog steeds eeuwig in de openings-slideshow hangen. Ik kan er ook alleen uit komen door op Ctrl+Alt+Del te drukken en dan Windows afmelden.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Bedankt voor de tip. Ik zou xliveless er zeker in houden, als ik het spel kon gaan spelen, want ik hoef dat hele Live niet.

Maar helaas heeft dit niet mijn probleem verholpen. Ik blijf nog steeds eeuwig in de openings-slideshow hangen. Ik kan er ook alleen uit komen door op Ctrl+Alt+Del te drukken en dan Windows afmelden.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

Ik heb het zelfde probleem ik heb gisteren de game gekocht maar blijft maar laden

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...