Jump to content

Show je PC


THE_GAME_MEN!

Recommended Posts

Zo, hierbij mijn nieuwe werkmachientje.

Processor: i5 750 op 4,2ghz 1,35v

Moederbord: Asus P7P55D-Pro

Geheugen: G.Skill Trident F3-12800CL8D-4GBTD

Videokaart: ATI Radeon HD5850

Harddisk: 1TB Western Digital en nog een oudere 750GB Western Digital

Optische drive: Samsung Writemaster SATA

Geluidskaart: nvt

Behuizing: Antec P182

Voeding: Corsair HX520

CPU-Koeler: Corsair H70 Push/Pull

Monitor: 19" nogwat ding

Toetsenbord: Razer Tarantula

Muis: Logitech G500

Muismat: nvt

Speakerset: Logitech ding

Casefans: Nexus Real Silent

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate x64

Overige Componenten: Een hamster die stroom geeft omdat ie in zo'n wiel rent

TV-Kaart: nvt

Headset: nvt

Videokaartkoeler: nvt (Binnenkort Accelero erop)

Hoeveel RAM heb je?

Ik heb sinds 6 dagen mijn nieuwe pc:

Rapport van Kelwin's computer

Uitgevoerd op 23-8-2011, 17:16:04

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: To Be Filled By O.E.M.

- Computermodel: To Be Filled By O.E.M.

- Computernaam: KELWIN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASRock

- Model: 785GM-S3

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P1.00

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCIE1 (Gebruikt), PCIE2 (Gebruikt)

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Phenom II X4 955 Processor (Quad Core)

- Kloksnelheid: 3200 MHz

- Socket & Cache(s): CPUSocket, 2048 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 8159 MB RAM

- Type(s): 4096 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 4096 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (F:)

- Grootte: 2095,70 GB (97,56 GB (C:) + 135,13 GB (D:) + 1863,01 GB (F:) )

- Vrije ruimte: 1945,95 GB (40,24 GB (C:) + 80,95 GB (D:) + 1824,76 GB (F:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Lokale harde schijf

- Model(len): C: ST3250824AS ATA Device IDE, D: Samsung G3 Station USB Device USB, E: _NEC DVD+-RW ND-3650A ATA Device

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Advanced Micro Devices

- Model: AMD High Definition Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Radeon HD 6600 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x6758)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.840.0.0

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen niet-PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: HID-muis

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe FE Family Controller (Ethernet 802.3), Atheros AR5007UG Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.2.4, MAC: 00:21:63:57:06:CA, DHCP: 192.168.2.254

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool Volgens mij maakt infotool een leesfout want ik heb DDR3-1333 voor RAM geheugen.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Heb een nieuwe laptop en Galiorix zegt dat m`n processor wel best wel snel is(alhoewel m`n videokaart crappy zou zijn)

Processor: Intel I7-2630QM @ 2.0GHz, quad-core met hyperthreading(Flitskikkers Infotool zegt octacore maar dat klopt dus niet...)

Moederbord:AsusTeK K53SV

Geheugen:6GB RAM DDR-3-1333, 666MHz.

Videokaart:Nvidia GeForce GT540M met 2gb videogeheugen

Harddisk: 500GB

Optische drive:

Geluidskaart: Realtek High Definition Audio

Behuizing: Asus K53S

Voeding: geen idee

CPU-Koeler: geen idee

Monitor: PnP monitor, 1366x768 16:9 WXGA

Toetsenbord: FK infotool zegt: Keyboard device filter, type Enhanced (101- or 102-key)

Muis: Trust Bluespot precision 500 en 1000dpi(knopje)

Muismat: Muismat is van de Landmachtdagen 2008, opleidings- en trainingscommando. Volgens mij was dat toen in Gilze-Rijen of zo...

Speakerset: -

Casefans: -

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium SP1 64bits

Overige Componenten: Telt een Bamboo tekenpad hierbij?... Da's denk ik alles.

TV-Kaart: -

Headset: Geen op dit moment

Videokaartkoeler: -

Denk dat het volgend jaar dan tijd wordt om er een betere videokaart in te zetten... Een rete-snelle(volgens Galiorix iig) i7 hebben en dan Minecraft niet hoger dan 15fps krijgen op fancy graphics is natuurlijk wel een beetje gênant...

Link to comment
Delen op andere websites

Heb een nieuwe laptop en Galiorix zegt dat m`n processor wel best wel snel is(alhoewel m`n videokaart crappy zou zijn)

Processor: Intel I7-2630QM @ 2.0GHz, quad-core met hyperthreading(Flitskikkers Infotool zegt octacore maar dat klopt dus niet...)

Moederbord:AsusTeK K53SV

Geheugen:6GB RAM DDR-3-1333, 666MHz.

Videokaart:Nvidia GeForce GT540M met 2gb videogeheugen

Harddisk: 500GB

Optische drive:

Geluidskaart: Realtek High Definition Audio

Behuizing: Asus K53S

Voeding: geen idee

CPU-Koeler: geen idee

Monitor: PnP monitor, 1366x768 16:9 WXGA

Toetsenbord: FK infotool zegt: Keyboard device filter, type Enhanced (101- or 102-key)

Muis: Trust Bluespot precision 500 en 1000dpi(knopje)

Muismat: Muismat is van de Landmachtdagen 2008, opleidings- en trainingscommando. Volgens mij was dat toen in Gilze-Rijen of zo...

Speakerset: -

Casefans: -

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium SP1 64bits

Overige Componenten: Telt een Bamboo tekenpad hierbij?... Da's denk ik alles.

TV-Kaart: -

Headset: Geen op dit moment

Videokaartkoeler: -

Denk dat het volgend jaar dan tijd wordt om er een betere videokaart in te zetten... Een rete-snelle(volgens Galiorix iig) i7 hebben en dan Minecraft niet hoger dan 15fps krijgen op fancy graphics is natuurlijk wel een beetje gênant...

Wtf dat is net een goede laptop, de processor is zeer snel voor een laptop, en de videokaart is ook een tamelijk goede videokaart voor een laptop. thumbsup2.gif

Ik heb net de zelfde videokaart en ik speel gta IV op high - very high en enkele maanden geleden speelde ik nog minecraft en het draaide heel smooth. icon_mrgreen.gif

In een laptop is het trouwens niet mogelijk voor een nieuwe videokaart in te steken omdat je bijna of helemaal nergens een videokaart kan kopen voor in een laptop. nope.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Wtf dat is net een goede laptop, de processor is zeer snel voor een laptop, en de videokaart is ook een tamelijk goede videokaart voor een laptop. thumbsup2.gif

Ik heb net de zelfde videokaart en ik speel gta IV op high - very high en enkele maanden geleden speelde ik nog minecraft en het draaide heel smooth. icon_mrgreen.gif

In een laptop is het trouwens niet mogelijk voor een nieuwe videokaart in te steken omdat je bijna of helemaal nergens een videokaart kan kopen voor in een laptop. nope.gif

Hmm da's wel gek dan dat je GTA IV op high/very high kan spelen. Ik kan op m`n thuis PC namelijk GTA IV op high spelen met textures op medium, terwijl mijn videokaart thuis beter is dan die in m`n laptop(volgens Galiorix althans). Daarbij speel ik hier thuis Minecraft op fancy graphics met 120 fps, en op die nieuwe laptop komt hij niet boven de 15. Lijkt me gek als die laptop Minecraft dan amper aankan terwijl hij GTA IV hoger zou spelen dan m`n pc... Zal `m binnekort wel eens installeren, vind het trouwens sowieso gek dat een redelijk recente videokaart met 2gb geheugen een simpel spel als Minecraft niet eens aankan.

EDIT: Heb net gemerkt dat als ik m`n settings op high performance zet ipv balanced, hij Minecraft ineens met +-35 fps draait op fancy. Maakt een stuk meer verschil dan ik dacht. Zo nog eens even 3dMark draaien, kijken of ik nu een hogere score krijg...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Minecraft zou perfect moeten draaien hoor. En GTA IV maxed out gaat niet lukken met de jouwe, ik draai met een GTX560M 3GB DDR3 alles op maximum behalve de schaduwen, die staan op high ipv extra high want anders stottert 't. Met een 540M op full HD resolutie medium zou misschien wel nog moeten lukken.

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Wtf dat is net een goede laptop, de processor is zeer snel voor een laptop, en de videokaart is ook een tamelijk goede videokaart voor een laptop. thumbsup2.gif

Ik heb net de zelfde videokaart en ik speel gta IV op high - very high en enkele maanden geleden speelde ik nog minecraft en het draaide heel smooth. icon_mrgreen.gif

In een laptop is het trouwens niet mogelijk voor een nieuwe videokaart in te steken omdat je bijna of helemaal nergens een videokaart kan kopen voor in een laptop. nope.gif

Hmm da's wel gek dan dat je GTA IV op high/very high kan spelen. Ik kan op m`n thuis PC namelijk GTA IV op high spelen met textures op medium, terwijl mijn videokaart thuis beter is dan die in m`n laptop(volgens Galiorix althans). Daarbij speel ik hier thuis Minecraft op fancy graphics met 120 fps, en op die nieuwe laptop komt hij niet boven de 15. Lijkt me gek als die laptop Minecraft dan amper aankan terwijl hij GTA IV hoger zou spelen dan m`n pc... Zal `m binnekort wel eens installeren, vind het trouwens sowieso gek dat een redelijk recente videokaart met 2gb geheugen een simpel spel als Minecraft niet eens aankan.

EDIT: Heb net gemerkt dat als ik m`n settings op high performance zet ipv balanced, hij Minecraft ineens met +-35 fps draait op fancy. Maakt een stuk meer verschil dan ik dacht. Zo nog eens even 3dMark draaien, kijken of ik nu een hogere score krijg...

Controleer eens of je laptop mincraft opent met de Nvidia videokaart want met die 'Nvidia optimus technologie' zou het kunnen zijn dat hij minecraft opent met de intel grafische kaart. :)

Minecraft zou perfect moeten draaien hoor. En GTA IV maxed out gaat niet lukken met de jouwe, ik draai met een GTX560M 3GB DDR3 alles op maximum behalve de schaduwen, die staan op high ipv extra high want anders stottert 't. Met een 540M op full HD resolutie medium zou misschien wel nog moeten lukken.

Ik heb zelf ook die videokaart in mijn laptop en ik speel Gta IV op 1600 x 900 op high - very high. :t

(dit is geen video van mij maar gewoon om aan te tonen dat gta iv op high kan.) :puh:

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Wtf dat is net een goede laptop, de processor is zeer snel voor een laptop, en de videokaart is ook een tamelijk goede videokaart voor een laptop. thumbsup2.gif

Ik heb net de zelfde videokaart en ik speel gta IV op high - very high en enkele maanden geleden speelde ik nog minecraft en het draaide heel smooth. icon_mrgreen.gif

In een laptop is het trouwens niet mogelijk voor een nieuwe videokaart in te steken omdat je bijna of helemaal nergens een videokaart kan kopen voor in een laptop. nope.gif

Hmm da's wel gek dan dat je GTA IV op high/very high kan spelen. Ik kan op m`n thuis PC namelijk GTA IV op high spelen met textures op medium, terwijl mijn videokaart thuis beter is dan die in m`n laptop(volgens Galiorix althans). Daarbij speel ik hier thuis Minecraft op fancy graphics met 120 fps, en op die nieuwe laptop komt hij niet boven de 15. Lijkt me gek als die laptop Minecraft dan amper aankan terwijl hij GTA IV hoger zou spelen dan m`n pc... Zal `m binnekort wel eens installeren, vind het trouwens sowieso gek dat een redelijk recente videokaart met 2gb geheugen een simpel spel als Minecraft niet eens aankan.

EDIT: Heb net gemerkt dat als ik m`n settings op high performance zet ipv balanced, hij Minecraft ineens met +-35 fps draait op fancy. Maakt een stuk meer verschil dan ik dacht. Zo nog eens even 3dMark draaien, kijken of ik nu een hogere score krijg...

Controleer eens of je laptop mincraft opent met de Nvidia videokaart want met die 'Nvidia optimus technologie' zou het kunnen zijn dat hij minecraft opent met de intel grafische kaart. :)

Minecraft zou perfect moeten draaien hoor. En GTA IV maxed out gaat niet lukken met de jouwe, ik draai met een GTX560M 3GB DDR3 alles op maximum behalve de schaduwen, die staan op high ipv extra high want anders stottert 't. Met een 540M op full HD resolutie medium zou misschien wel nog moeten lukken.

Ik heb zelf ook die videokaart in mijn laptop en ik speel Gta IV op 1600 x 900 op high - very high. :t

Thnx, hij stond inderdaad op "auto select"... Heb `m nu op High Performance NVidia processor gezet en nou draait ie rond de 90-100 fps :) Nou eens kijken of de 3dmark hoger is... Daarna eens kijken hoe goed Rigs of Rods draait, aangezien dat volgens mij erg CPU afhankelijk is, en dat draait op m`n PC al erg snel :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wtf dat is net een goede laptop, de processor is zeer snel voor een laptop, en de videokaart is ook een tamelijk goede videokaart voor een laptop. thumbsup2.gif

Ik heb net de zelfde videokaart en ik speel gta IV op high - very high en enkele maanden geleden speelde ik nog minecraft en het draaide heel smooth. icon_mrgreen.gif

In een laptop is het trouwens niet mogelijk voor een nieuwe videokaart in te steken omdat je bijna of helemaal nergens een videokaart kan kopen voor in een laptop. nope.gif

Hmm da's wel gek dan dat je GTA IV op high/very high kan spelen. Ik kan op m`n thuis PC namelijk GTA IV op high spelen met textures op medium, terwijl mijn videokaart thuis beter is dan die in m`n laptop(volgens Galiorix althans). Daarbij speel ik hier thuis Minecraft op fancy graphics met 120 fps, en op die nieuwe laptop komt hij niet boven de 15. Lijkt me gek als die laptop Minecraft dan amper aankan terwijl hij GTA IV hoger zou spelen dan m`n pc... Zal `m binnekort wel eens installeren, vind het trouwens sowieso gek dat een redelijk recente videokaart met 2gb geheugen een simpel spel als Minecraft niet eens aankan.

EDIT: Heb net gemerkt dat als ik m`n settings op high performance zet ipv balanced, hij Minecraft ineens met +-35 fps draait op fancy. Maakt een stuk meer verschil dan ik dacht. Zo nog eens even 3dMark draaien, kijken of ik nu een hogere score krijg...

Controleer eens of je laptop mincraft opent met de Nvidia videokaart want met die zou het kunnen zijn dat hij minecraft opent met de intel grafische kaart. :)

Minecraft zou perfect moeten draaien hoor. En GTA IV maxed out gaat niet lukken met de jouwe, ik draai met een GTX560M 3GB DDR3 alles op maximum behalve de schaduwen, die staan op high ipv extra high want anders stottert 't. Met een 540M op full HD resolutie medium zou misschien wel nog moeten lukken.

Ik heb zelf ook die videokaart in mijn laptop en ik speel Gta IV op 1600 x 900 op high - very high. :t

Thnx, hij stond inderdaad op "auto select"... Heb `m nu op High Performance NVidia processor gezet en nou draait ie rond de 90-100 fps :) Nou eens kijken of de 3dmark hoger is... Daarna eens kijken hoe goed Rigs of Rods draait, aangezien dat volgens mij erg CPU afhankelijk is, en dat draait op m`n PC al erg snel :puh:

Zie je wel. :)

Ik had dat vroeger ook voor.. Maar dat komt omdat die 'Nvidia optimus technologie' nog niet alle spellen herkend... nope.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Sinds vandaag een andere setup, i7 920, EX58-UD5 moederbord, en Corsair XMS3 Platinum(6x1gb), en dit voor 175 euro :D

Helaas nog wel een stock koeler, maar binnenkort vervangen voor een Mugen :Y

*Foto*

Zo ziet het er nu uit :D

Ben er tot laats aan niet aan toegekomen om een andere koeler te halen, maar heb er eentje gehaald maar heb ik nog niet kunnen inbouwen :N

Foto:

post-126154-1318117240,82.jpg

Een Zalman XT en een Swiftech CPU block, heb ook nog een 6970 blok erbij maar ik heb geen 6970 :clown:

Ben benieuwd hoe het systeem gaat lopen, ben van plan om enkel de CPU te koelen(voorlopig) omdat ik toch voor een andere videokaart ga kijken over een tijdje dus om nu een blok erbij te kopen is ook iets teveel van het goeie.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Processor: Intel Core I7

Moederbord: Weet niet [imac moderbord :7)

Geheugen: 4 gb

Videokaart: AMD Radeon

Harddisk: 1 TB SATA schijf

Optische drive: -

Geluidskaart: -

Behuizing: Imac

Voeding: -

CPU-Koeler: -

Monitor: Imac display

Toetsenbord: apple wired keyboard

Muis: Magic mouse/microsoft mouse

Muismat: -

Speakerset: ingebouwd

Casefans: -

Besturingssysteem: Mac os 10.7.1 Lion

Overige Componenten: -

TV-Kaart: -

Headset: -

Videokaartkoeler: -

Ik weet niet alles :7

Link to comment
Delen op andere websites

Processor: Intel Core I7

Moederbord: Weet niet [imac moderbord :7)

Geheugen: 4 gb

Videokaart: AMD Radeon

Harddisk: 1 TB SATA schijf

Optische drive: -

Geluidskaart: -

Behuizing: Imac

Voeding: -

CPU-Koeler: -

Monitor: Imac display

Toetsenbord: apple wired keyboard

Muis: Magic mouse/microsoft mouse

Muismat: -

Speakerset: ingebouwd

Casefans: -

Besturingssysteem: Mac os 10.7.1 Lion

Overige Componenten: -

TV-Kaart: -

Headset: -

Videokaartkoeler: -

Ik weet niet alles :7

Gebruik flitskikker infotool.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...