Jump to content

PS3 plots uitgevallen, virus?


FoodForThought

Recommended Posts

Beste mede-gta-fanaten :)

Tijdens een online free mode GTA IV viel m'n PS3 plots uit. Resultaat was een flikkerend rood licht.

Nu heeft Google me verteld dat dit oververhitting is, maar een uur later deed 'ie het nog steeds niet (kamer was gewone kamertemperatuur). Als ik hem wil aanzetten start hij zeer kort op, maar toont dan (kort) geel en vervolgens weer rood knipperend licht.

Ik weet dat geel YLOD betekent, maar ik hoop dat dit niet het einde betekent.

Hoe dan ook. Enkele dagen geleden heb ik zeer dom een afbeelding van een onbekende ontvanger geopend, die ik via pm kreeg doorgestuurd. Kan hij hiermee een virus doorgestuurd hebben die m'n PS3 deed crashen?

Enfin, ik denk dat ik een nieuwe console mag gaan aanschaffen... Jammer genoeg. Tenzij jullie me uit de nood kunnen helpen met een evt oplossing. :)

Alvast bedankt!

FoodForThought

PS: M'n schijfje zit er nog in. Is er een manier om die (veilig) manueel er uit te krijgen via een knop die ik nog niet ontdekt heb? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je schijfje eruit halen kun je altijd nog proberen door het volgende te doen. Helemaal uitzetten (dus ook het knoppie onderin), dan de eject knop ingedrukt houden, om vervolgens het knoppie onderin weer aan te zetten. Je PS3 gaat nu flink blazen en je schijfje komt eruit. Dit blazen stopt weer vanzelf. En wie weet doet je PS3 het ook weer, al acht ik die kans klein als je echt een YLOD hebt gekregen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je schijfje eruit halen kun je altijd nog proberen door het volgende te doen. Helemaal uitzetten (dus ook het knoppie onderin), dan de eject knop ingedrukt houden, om vervolgens het knoppie onderin weer aan te zetten. Je PS3 gaat nu flink blazen en je schijfje komt eruit. Dit blazen stopt weer vanzelf. En wie weet doet je PS3 het ook weer, al acht ik die kans klein als je echt een YLOD hebt gekregen.

Bedankt! Dit was de oplossing waar ik naar op zoek was, en het heeft inderdaad gewerkt.

Opsturen naar Sony zie ik niet zitten. Verzend- en reparatiekosten (want buiten garantie; eerste generatie 40 GB) zullen waarschijnlijk duur genoeg zijn om een nieuwe console te overwegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...