Jump to content

PC leest geheugen niet/Bootprobleem


.Sharingan

Recommended Posts

Hoi,

Zoals sommigen van jullie weten, ik heb gister een SSD ingebouwd en hierop Windows geinstalleerd. Toen Windows nog op de normale schijf stond, gaf hij volgens My computer-> Properties 8GB werkgeheugen aan. Nu ik de windows op de SSD heb, nog maar 4GB. Terwijl het stripje gewoon in de slot zit.

Als het kapot zou blijken, waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik ga er niet vanuit dat het meteen aan de windows installatie op de ssd ligt, lijkt me namelijk onwaarschijnlijk. Maar wel toevallig dat ie nu maar 4GB aangeeft.

Ook heb ik al een tijdje last van een 'bootlock', als ik de pc aanzet, krijg ik vóór het MSI scherm een zwart beeld met linksboven een typecursor en linksonder de code '99' of 'A3'. Als ik niks doe, blijft de pc op dit scherm staan, druk ik op een willekeurige toets, boot de computer.

Halp wanted!

Hier nog even mijn specs, lijkt me wel handig :')

Rapport van JCM's computer

Uitgevoerd op 2/15/2013, 11:29:25 PM

[table=border] computer.gif Computer|Fabrikant:|MSI

|Computermodel:|MS-7750

|Computernaam:|JCM-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gif Moederbord|Fabrikant:|MSI

|Model:|Z68A-G43 (G3) (MS-7750)

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 01/11/12 10:00:37 Ver: 04.06.04, versie V4.2

|Aansluitingen:|J6B2 (Vrij), J6B1 (Gebruikt), J6D1 (Vrij), J7B1 (Vrij), J8B4 (Vrij), J8D1 (Vrij), J8B3 (Vrij)

|Poorten:|J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2A (Serieel), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J5A1 (Netwerk), J9A1 - TPM HDR (Geen), J9C1 - PCIE DOCKING CONN (Geen), J2B3 - CPU FAN (Geen), J9E2 - MDC INTPSR (Geen), J9E4 - MDC INTPSR (Geen), J9E1 - SCAN MATRIX (Geen), J9G1 - LPC SIDE BAND (Geen), J8F1 - UNIFIED (Geen), J1G6 - AC JACK (Geen), J1G7 - BATT B (Geen), J1H1 - BATT A (Geen), J7H2 - SATA PWR (Geen), J7H1 - SATA PORT2 (Geen), J7J3 - SATA PORT1 (Geen), J8J1 - SATA PORT0 (Geen), J4J1 - ATX PWR (Geen)

empty.gif

processor.gif Processor|Model:|Intel® Core™ i5-2400 CPU @ 3.10GHz (Quad Core)

|Kloksnelheid:|3101MHz

|Socket & Cache(s):|SOCKET 0, 1024KB L2 Cache, 6144KB L3 Cache

empty.gif

memory.gif Geheugen|Grootte:|4069MB RAM

|Type(s):|4096MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gif Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (F:), NTFS (G:)

|Grootte:|1164.30GB (122.53GB (C:) + 110.35GB (D:) + 488.28GB (F:) + 443.13GB (G:) )

|Vrije ruimte:|931.59GB (103.83GB (C:) + 109.54GB (D:) + 275.30GB (F:) + 442.91GB (G:) )

empty.gif

drives.gif Stations|Type(s):|C: Local Fixed Disk, D: Local Fixed Disk, F: Local Fixed Disk, G: Local Fixed Disk

|Model(len):|C: ST1000DM005 HD103SJ ATA Device IDE, D: Samsung SSD 840 Series ATA Device IDE

empty.gif

soundcard.gif Geluidskaart|Fabrikant:|NVIDIA

|Model:|NVIDIA High Definition Audio

empty.gif

videocard.gif Videokaart|Model:|NVIDIA GeForce GTX 560 SE

|Beeldprocessor:|GeForce GTX 560 SE (0x1208)

|Geheugengrootte:|1024MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 9.18.13.1090

empty.gif

display.gif Beeldscherm|Fabrikant:|(Standard monitor types)

|Model:|Generic PnP Monitor

|Schermresolutie:|1768x992 (Onbekend 1768:992 Onbekend)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|50Hz

empty.gif

mouse.gif Muis|Fabrikant:|(Standard system devices)

|Model:|USB Input Device

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gif Toetsenbord|Model:|USB Input Device

|Type:|Enhanced (101- or 102-key)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gif Netwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: none of ur beezwacks, MAC: 8C:89:A5:C1:F1:5D, DHCP: none of ur beezwacks

empty.gif

directx.gif DirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gif Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen [/table]

info.gif Gegenereerd doorfkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Link to comment
Delen op andere websites

Al eens met de slotjes gespeeld + de bios gereset?

Ik heb allebei de strips eerst in de andere ports gedaan, no work. Daarna de strips individueel, werkte allebei. Bios reset moet ik nog even googlen hoe ik dat precies moet doen.

Heb je niet per ongeluk een 32 bits versie van Windows geïnstalleerd? Dat kan ik namelijk niet direct afleiden uit die informatie.

64 bit.

Edit; Big Boss, het staat wel in het rapport ;) Helemaal bovenaan.

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens om 1 geheugen strip er uit te halen en je computer aan te zetten, daarna doe je hetzelfde met het andere stripje en kijk of hij opstart. Als hij dan bij een van de twee niet werkt weet je dat er een kapot is. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb allebei de strips eerst in de andere ports gedaan, no work. Daarna de strips individueel, werkte allebei. Bios reset moet ik nog even

Probeer eens om 1 geheugen strip er uit te halen en je computer aan te zetten, daarna doe je hetzelfde met het andere stripje en kijk of hij opstart. Als hij dan bij een van de twee niet werkt weet je dat er een kapot is. ;)

;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oeps sorry niet gelezen. :muur: :$

Edit: overigens ik denk dat die code's '99' of 'A3' gewoon status berichten zijn van je moederbord, ze vertellen wat je computer aan het doen is (correct me if i'm wrong). Dit zal je vast wel ergens in de bios kunnen aanpassen. ;)

Doe eens Windowstoets + R - msconfig - tabblad Comnputer Opstarten - geavanceerde optie's - het vinkje vij maximaal geheugen verwijderen, misschien dat dit helpt.

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Oeps sorry niet gelezen. :muur: :$

Edit: overigens ik denk dat die code's '99' of 'A3' gewoon status berichten zijn van je moederbord, ze vertellen wat je computer aan het doen is (correct me if i'm wrong). Dit zal je vast wel ergens in de bios kunnen aanpassen. ;)

Doe eens Windowstoets + R - msconfig - tabblad Comnputer Opstarten - geavanceerde optie's - het vinkje vij maximaal geheugen verwijderen, misschien dat dit helpt.

Msconfig, staat maximaal geheugen al uitgevinkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...