GuitarGuy666 Geplaatst: 22 februari 2013 Rapport Geplaatst: 22 februari 2013 Het is een probeersel, dus het is niet helemaal tip-top in orde Reageren
Puma Geplaatst: 22 februari 2013 Rapport Geplaatst: 22 februari 2013 (bewerkt) Denk dat mensen een beetje moe worden van je shitload aan signatures. Spaar ze op of laat alleen je beste zien, want niemand zit hierop te wachten, laat staan dat ze erop blijven reageren. Bewerkt: 22 februari 2013 door Puma Reageren
Mrkwark Geplaatst: 23 februari 2013 Rapport Geplaatst: 23 februari 2013 Denk dat mensen een beetje moe worden van je shitload aan signatures. Spaar ze op of laat alleen je beste zien, want niemand zit hierop te wachten, laat staan dat ze erop blijven reageren. Wauw Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 25 februari 2013 Rapport Geplaatst: 25 februari 2013 Denk dat mensen een beetje moe worden van je shitload aan signatures. Spaar ze op of laat alleen je beste zien, want niemand zit hierop te wachten, laat staan dat ze erop blijven reageren. Wauw Volgens mij is het de bedoeling dat je een signature beoordeeld, niet de reacties erop. Ik vind het een beetje overkill. Je laat in mijn ogen teveel effecten los op een enkel plaatje. Door donkere stukken te nemen links en rechts van de stormtrooper, lijkt het geen geheel. Er gaat aandacht helemaal naar links en rechts, het leidt af van je plaatje. Laat die donkere delen weg, dan wordt het voor mij waarschijnlijk een stuk prettiger om naar te kijken. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 25 februari 2013 Rapport Geplaatst: 25 februari 2013 Denk dat mensen een beetje moe worden van je shitload aan signatures. Spaar ze op of laat alleen je beste zien, want niemand zit hierop te wachten, laat staan dat ze erop blijven reageren. Eens, ik denk dat het voor veel mensen (lees: andere graphici) ook fijner is als je alles in één topic zet zodat hun topic ook nog zichtbaar is. Niet om je aan te vallen maar als je bijna dagelijk met creaties komt dan is dat denk ik wel gewenster.Zelf ben ik het eens met Guardian, te veel effecten waardoor je render als het ware verdwijnt. Ik zou zeggen om de render een paar keer te duplicaten, en dan helemaal bovenaan zetten, beetje met de smudge tool aan het werk, gewoon proberen, en dan vervolgens de blend-mode aanpassen, overlay is té veel, dan verdwijnt de smudge heel erg, hiermee zal je moeten spelen tot je een voor jou werkend iets krijgt. Wat je ook zou kunnen doen is spelen met verschillende soorten blurs om in te blenden, bijvoorbeeld je render twee maal duplicaten, ene layer links van de render en de andere rechts, maar wel op zo'n manier dat je geen gaten hebt, dan een motion blur en deze dan met een gepaste opacity en blend mode verwerken in je afbeelding, ook hierbij is het weer spelen. Bij het maken van een signature is het ook erg belangrijk om diepte te creëren, iets wat nu nogal lastig is om te krijgen, je kunt dit erg goed krijgen door bijvoorbeeld achter je render een brightness/contrast-layer aan te brengen en vervolgens voor je render ook weer, alleen dan moet je 'm nu koppelen aan je render (hoe je dit doet? Rechts op de adjustment-layer en dan staat er iets in die lijst, durf niet meer te zeggen hoe dat zo heet). Hierbij zou je bijvoorbeeld bij de achterste layer de contrast iets verhogen en de brightness iets verlagen, een beetje donker dus, en bij je render dan weer wat lichter en ietsjes minder contrast. Hierbij geldt ook weer spelen. Door verschillende lagen te gebruiken en verschillende soorten licht, dus achter donker en voren lichter kun je mooie diepte maken, erg leuk om mee te oefenen!!! Ik hoop dat je er iets mee kunt, vind het nog altijd leuk om mensen tips te geven terwijl ik zelf al bijna een jaar geen Photoshop meer heb gebruikt (moet ik toch maar eens gaan doen haha). Succes!! En zoals ik al aangaf, misschien fijner om alles in één topic te dumpen, voor jezelf ook makkelijker denk ik. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 28 februari 2013 Rapport Geplaatst: 28 februari 2013 Denk dat mensen een beetje moe worden van je shitload aan signatures. Spaar ze op of laat alleen je beste zien, want niemand zit hierop te wachten, laat staan dat ze erop blijven reageren. Eens, ik denk dat het voor veel mensen (lees: andere graphici) ook fijner is als je alles in één topic zet zodat hun topic ook nog zichtbaar is. Niet om je aan te vallen maar als je bijna dagelijk met creaties komt dan is dat denk ik wel gewenster. Iedereen mag gewoon twee topics per dag aanmaken. Natuurlijk kun je ook een centraal topic maken, dat is aan je eigen verder, maar zolang het bij twee topics per dag blijft is het gerechtvaardigd om topics te openen. En laten we wel wezen: de signatures van supergtagamer zorgen voor bedrijvigheid in de showroom. De feedback die dan gegeven wordt kan door hem weer gebruikt worden om zijn werk te verfijnen. Kortom, iedereen blij. Nog wat tips voor supergtagamer: Probeer je background niet voor een groot deel uit stocks en (C4D)renders te maken. Zoals Zamg0d1 al zei, probeer de smudgetool eens. Daar kun je ook heel wat kanten mee op. Zorg dat je een goed overzicht blijft houden over het hele plaatje. Alhoewel de hele achtergrond blauw is, vloekt met name het middenstuk met de rest van je achtergrond. Verstop de render niet onder je effecten, maar versterk de render door effecten. Je hebt een eigen stijl. Mensen herkennen je signatures. Dat is op zich een goed ding, maar dat wil ergens ook zeggen dat je aan vernieuwing toe bent. Beter worden doe je niet door alleen door feedback mee te nemen naar je volgende signature, maar ook door jezelf te blijven vernieuwen. Probeer daarom eens wat anders dan anders te doen. Uiteraard zijn er veel tutorials te vinden op het forum, maar een eigen ontdekkingsreis door Photoshop kan ook zijn vruchten afwerpen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.