Jump to content

[80€] 2,5inch SATA HDD voor in laptop


NickyHendriks

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

Ik gebruik nu Ubuntu op mijn laptop en heb nu een 160gb harde schijf erin zitten. Er is echter nog meer ruimte voor nog een harde schijf, deze ruimte wil ik ook wel heel graag gebruiken. Nu zoek ik dus een harde schijf voor niet meer dan 80 euro en die lekker veel 'bang for the buck' heeft. Hierop wil ik dan nog een extra Windows-schijf van maken voor de programma's die ik in Ubuntu niet kan draaien, Adobe CS5 bijvoorbeeld, en natuurlijk om een beetje spelletjes te spelen (Portal, SA:MP en al die onzin).

Maar welke harde schijf wordt mij aangeraden? Ik ben totaal uit de hardware-wereld en heb geen idee wat er allemaal te krijgen is, maar 1 ding is wel zeker, een SSD (als die al kán) wil ik ECHT NIET, veel te veel geld per GB, en daar doe ik het meestal voor :puh:

Eisen:

Maximaal €80,-

Minimaal 160GB

Mocht het nou echt niet kunnen dat 160gb voor 80 euro dan zou ik graag een schijf zien die er niet heel veel uitsteekt maar nog wel een goeie verhouding tussen prijs/kwaliteit heeft.

Groetjes Zamg0d1

Link to comment
Delen op andere websites

http://tweakers.net/pricewatch/300518/seagate-momentus-st95005620as-500gb/specificaties/

Hiervan heb ik er één als tweede drive in mn laptop zitten. Werkt vooral goed als je hier een OS op zet. Door de 4GB SSD cache is hij met bestanden die je veel benaderd veel sneller.

Ookal kan je voor 80 euro ook al wel 1TB vinden denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Jup, had verder in het Covesight forum ook al een paar adviezen gekregen, 1TB van Western Digital voor 80 euro. Nou ben ik wel bekend met WD en vind het geen verkeerd merk. Denk dus dat ik binnenkort voor die ga, of misschien voor de 500GB versie, even kijken wat ik wil en wat me budget uiteindelijk is, en dan zsm halen zodat ik op de laptop nog Windows kan zetten. Ik ben geen Windows fan maar er zijn gewoon dingen die je in Ubuntu niet kunt :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat SSD meer iets voor high-end pc's zijn. Wat heb je aan SSD als een slome of een average pc hebt?

Ja, leuk al dat snel opstarten en zo maar dat is het al zo een beetje.

Laptops hebben vaak geen deftige videokaart en een processor en dus gaan de games niet bepaald soepel,

dus je hebt al genoeg aan een HDD.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn genoeg laptops die een spel soepel aankunnen, een ssd is altijd handig.

Niet echt. Een Intel HD4000 zal spellen niet soepel kunnen draaien tegenover een GT650M of een GTX680M.

Nu hebben veel laptops een betere sneller processor maar er zit vaak een slechte videokaart in en die combinatie werkt niet goed samen.

Link to comment
Delen op andere websites

En toch blijf ik de voorkeur houden bij HDD. Weet niet waarom maar het werkt nog erg goed en vind het snel genoeg dus vandaar. Maar ik heb ondertussen al een harde schijf gevonden van Western Digital. 500gb voor 60 euro of iets.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...