.Senne Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Ook graphics, alleen niet digitaal: Heb me nog 'ns bezig gehouden met wat te tekenen. Een Porsche 911 Targa waarvan ik eerst de belangrijkste lijnen heb overtrokken, en dan heb geshade met grijs potlood. Ik was wel zo stom om m'n goede set potloden met verschillende hardheid te vergeten op m'n studentenkamer, maar het was een beetje bij wijze van test omdat het zo lang geleden was. Wat vinden jullie? Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Mmmh, ik doe het je niet na Kun je niet effe een tekeningetje voor mij maken voor het vak tekenen? Is goed voor m'n gemiddelde Reageren
Cabyon Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 (bewerkt) Ik ben altijd jaloers op mensen die zo gaaf tekenen kunnen als jij. Mooie vormen, vette schaduw/licht werking, top! (Bovendien is het ook een mooie bak) Ik heb nog wel een vraag, je hebt je video versnelt, hoe lang ben je er in werkelijkheid mee bezig geweest? Bewerkt: 26 februari 2013 door Cabyon Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Knap gedaan hoor, ik heb het hele filmpje met verbazing zitten kijken. Wat me opvalt is dat jij detail na detail er tegenaan tekent, waardoor je niet meteen door hebt dat het een auto betreft. Vaak zie je juist dat men eerst de grove lijnen trekt, waardoor je meteen kan zien wat het gaat worden. En daarom vind ik dit leuk om te zien, juist omdat het anders is. Reageren
3L1077 Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 +1 het is gewoon realisme, niets lijkt fout of zo Reageren
.Senne Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Dank jullie wel allemaal, doet me plezier. @ Cabby: de originele footage was om en bij de 3u lang. Nog vrij lang als ik er zo bij nadenk, al is dat vooral omdat de tekening op A3 is en dus relatief groot. Heeft z'n voordelen omdat je veel nauwkeuriger kan werken, maar ook nadelen omdat het meer werk is en bijvoorbeeld moeilijker om grote vlakken gelijk of in gradient te shaden. @ Guardian: dat is vooral omdat de grove lijnen er wel al stonden, maar maar heel lichtjes. Staat me inderdaad wel toe om meer opbouwend en strategisch te tekenen: van links naar rechts geleidelijk aan overal shaden om zo niet met m'n hand vegen te maken. Reageren
PorZ19 Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 (bewerkt) In een woord prachtig. Ik zag al vrij snel dat het een 911 werd, je het zeker oog voor Detail. Zeker een originele keus om deze auto te tekenen, dat kan ik zeker waarderen. Als je nieuwe tekeningen hebt laat ze zeker op het forum zien, want dit ziet er al heel erg goed uit. Bewerkt: 26 februari 2013 door PorZ19 Reageren
Nyltje Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Ziet er leuk uit! Ook mooi dat er echt op elk detail gelet wordt, waarvan ik zou denken: 'Owja, dat heeft de auto ook nog.' Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 @ Guardian: dat is vooral omdat de grove lijnen er wel al stonden, maar maar heel lichtjes. Dat had je inderdaad al gezegd, maar ik zag ze gewoon niet, dus ik dacht dat ze er echt niet waren. Ook met hulplijnen kan je lekker tekenen trouwens, nog steeds bezig met Industrieel Productontwerpen? Reageren
.Senne Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 @ Guardian: dat is vooral omdat de grove lijnen er wel al stonden, maar maar heel lichtjes. Dat had je inderdaad al gezegd, maar ik zag ze gewoon niet, dus ik dacht dat ze er echt niet waren. Ook met hulplijnen kan je lekker tekenen trouwens, nog steeds bezig met Industrieel Productontwerpen? Jazeker, halverwege m'n tweede jaar op dit moment. Op m'n YouTube kanaal staat overigens ook nog een tekening van een koffiezet, dat was een opdracht die ik een tijdje geleden moest maken voor een vak in Industrieel Productontwerpen. Niet heel speciaal, maar dat was de eerste keer dat ik iets probeerde te filmen om dan versneld op YouTube te zetten. Reageren
PatrickW Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Pracht resultaat, en leuk om het zo te zien ontstaan. Ik zou het je zeker niet na kunnen doen Reageren
Nyltje Geplaatst: 27 februari 2013 Rapport Geplaatst: 27 februari 2013 Als je nieuwe tekeningen hebt laat ze zeker op het forum zien, want dit ziet er al heel erg goed uit. Ja idd! Moet je zeker doen .Senne! Maar dan niet een auto maar iets andere. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 27 februari 2013 Rapport Geplaatst: 27 februari 2013 Super mooi! Wow, hoe lukt dat toch. Bij mij komt een poppetje nooit verder dan een rondje en 5 streepjes. :$ Reageren
Kloep Geplaatst: 27 februari 2013 Rapport Geplaatst: 27 februari 2013 Bij mij komt een poppetje nooit verder dan een rondje en 5 streepjes. :$ Als je een stapje verder wilt proberen, kun je ook twee rondjes met 4 streepjes proberen. Let wel op dat het onderste rondje dan ovaal is, anders heb je een klein dikkertje gemaakt.Senne, echt geweldig om te zien dit! Waarvoor is dat papiertje wat je ernaast hebt liggen? Ik zie er een aantal strepen op staan, maar dienen die nog ergens voor? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.