Jump to content

Audiojack laptop splitten


paul007

Recommended Posts

Hey,

Het is echt een aantal jaar geleden dat ik hier iets heb gepost, dus excuses als ik het topic verkeerd heb geplaatst...

Ik heb een vraagje over audio. De situatie is als volgt: ik heb op mijn bureau een vrij standaard audio setje staan van Logitech. Deze sluit ik aan met, als ik het goed zeg, een 3.5mm audio jack. Het is zo'n lichtgroene aansluiting. Deze is standaard aangesloten op mijn desktop computer.

Nu wil ik wel eens mijn geluidsboxen aansluiten op mijn laptop (MacBook Pro). Dit doe ik door een beetje omslachtig onder m'n bureau te kruipen, om daar het kabeltje los te maken, en hem vervolgens aan te sluiten op m'n laptop. Dit voelt een beetje omslachtig en daarom vraag ik me af of jullie een betere oplossing weten? Is het misschien mogelijk om een soort splitter te gebruiken zodat op m'n bureau standaard de 3.5mm audio jack ligt? Of gaat dit ten koste van de geluidskwaliteit?

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk uitgelegd heb en ik hoor graag van jullie. Excuses als mijn audio-termen niet correct zijn, het is niet echt mijn vakgebied :)

Cheers,

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze, works as a charm.

Bedankt voor alle reacties. Whoopdidoo, hoe noem je die plugjes precies? En waar zijn ze te koop? Ik denk dat ik daarmee wel mijn probleem kan oplossen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze, works as a charm.

Bedankt voor alle reacties. Whoopdidoo, hoe noem je die plugjes precies? En waar zijn ze te koop? Ik denk dat ik daarmee wel mijn probleem kan oplossen.

Klik Eigenaar van die webshop gister nog aan tafel gehad op mn werk :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze, works as a charm.

Bedankt voor alle reacties. Whoopdidoo, hoe noem je die plugjes precies? En waar zijn ze te koop? Ik denk dat ik daarmee wel mijn probleem kan oplossen.

Klik Eigenaar van die webshop gister nog aan tafel gehad op mn werk :puh:.

Bedankt voor de reactie alleen ik begrijp nog steeds een ding niet. In de beschrijving van de website spreken ze over twee audio apparaten. Maar ik heb maar 1 geluidsset. Want is het nu de bedoeling dat ik die splitter direct in bijvoorbeeld mijn desktop doe, waaraan ik vervolgens een kabeltje kan trekken naar mijn laptop? Is het niet de bedoeling dat het signaal al gesplit wordt tussen het de boxen en de twee apparaten (desktop en laptop)?

Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt dus dat je boxen op 2 verschillende computers aangesloten zijn?

Exact.

Ik heb deze, works as a charm.

Bedankt voor alle reacties. Whoopdidoo, hoe noem je die plugjes precies? En waar zijn ze te koop? Ik denk dat ik daarmee wel mijn probleem kan oplossen.

Klik Eigenaar van die webshop gister nog aan tafel gehad op mn werk :puh:.

Bedankt voor de reactie alleen ik begrijp nog steeds een ding niet. In de beschrijving van de website spreken ze over twee audio apparaten. Maar ik heb maar 1 geluidsset. Want is het nu de bedoeling dat ik die splitter direct in bijvoorbeeld mijn desktop doe, waaraan ik vervolgens een kabeltje kan trekken naar mijn laptop? Is het niet de bedoeling dat het signaal al gesplit wordt tussen het de boxen en de twee apparaten (desktop en laptop)?

Had het verkeerd begrepen wat je zei.. :puh: mybad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...