-Matthijs- Geplaatst: 3 maart 2013 Rapport Geplaatst: 3 maart 2013 Ik loop al een tijdje rond met het idee om in competitievorm tegen elkaar te battlen. Eens per x weken speel je één of twee keer tegen elkaar (afhankelijk van het aantal deelnemers) volgens een speelschema. Uiteraard wordt er een ranglijst bijgehouden, waar je punten voor kunt verdienen door te winnen of gelijk te spelen. Degene die aan het eind van een seizoen bovenaan staat is vanzelfsprekend de kampioen. De battles worden afgewerkt in de arena om daar ook weer het een en ander te stimuleren. Het is een idee in kinderschoenen, maar ik wil toch graag even peilen of jullie graphics fanaten hier voor te porren zijn. En als er genoeg animo voor is kunnen we gezamenlijk zo'n competitie inhoudelijk in gaan vullen met regels, richtlijnen en noem het maar op. Roept u maar! Reageren
Faenty. Geplaatst: 3 maart 2013 Rapport Geplaatst: 3 maart 2013 Ik zou met mijn basic skills wel mee willen doen, voor de leuk want verder komen dan de eerste ronde kom ik toch niet Reageren
Nyltje Geplaatst: 3 maart 2013 Rapport Geplaatst: 3 maart 2013 Ik zou met mijn basic skills wel mee willen doen, voor de leuk want verder komen dan de eerste ronde kom ik toch niet HEB VERTROUWEN!! GEEF NIET OP!! JE HAALT HET WEL TOT DE TWEEDE RONDE!!Ok mr ik heb ook niet echt skills. Ach waarom niet. Reageren
3L1077 Geplaatst: 3 maart 2013 Rapport Geplaatst: 3 maart 2013 Lijkt me wel leuk, ik ga ook eens proberen Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2013 Ik zou met mijn basic skills wel mee willen doen, voor de leuk want verder komen dan de eerste ronde kom ik toch niet Het is geen contest, dus er is geen knock-outsysteem. Het gaat volgens hetzelfde principe als een voetbalcompetitie, waarbij je minimaal één keer tegen iedere andere deelnemer strijdt en punten verdient door niet te verliezen. Zou je dus meedoen aan deze competitie, dan maak je om de x weken een nieuwe signature voor een nieuwe speelronde. Stel er doen slechts vier mensen mee aan de competitie, dan zou je drie wedstrijden spelen (en dus drie signatures moeten maken). Bijvoorbeeld: Speelronde 1 Speler A - Speler B Speler C - Speler D Speelronde 2 Speler A - Speler C Speler B - Speler D Speelronde 3 Speler A - Speler D Speler B - Speler C Win je, dan krijg je twee punten. Speel je gelijk, dan krijgen beide spelers één punt. En verlies je, dan krijg je geen punten. Alle verdiende punten samen bepalen je plek op de ranglijst en uiteindelijk vloeit daar een kampioen uit. Reageren
Faenty. Geplaatst: 3 maart 2013 Rapport Geplaatst: 3 maart 2013 Oh ok, dan doe ik gewoon mee hoor Reageren
Kloep Geplaatst: 4 maart 2013 Rapport Geplaatst: 4 maart 2013 4 spelers dus? dat was een voorbeeld. Als er meer aanmeldingen komen, zullen er denk ik ook meer spelers meedoen.Ik denk niet dat het echt iets is voor mij. Ik ben meer iemand die wat maakt als ik daar zin in heb en dus niet op bepaalde momenten. Het idee vind ik overigens wel erg leuk en zal ik dan ook wel volgen. Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 4 maart 2013 Rapport Geplaatst: 4 maart 2013 Op zich best een leuk dingetje om aan mee te doen, count me in. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 4 maart 2013 Rapport Geplaatst: 4 maart 2013 Klinkt goed! Ik ga er zelf niet aan meedoen maar zou me wel leuk lijken om te volgen. Reageren
Nyltje Geplaatst: 4 maart 2013 Rapport Geplaatst: 4 maart 2013 Ow laat maar dan, ik dacht dat je één sign moest maken maar je moet er dus elke week één maken. Daarvoor heb ik geen tijd. Schap mij maar van de lijst. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2013 Ow laat maar dan, ik dacht dat je één sign moest maken maar je moet er dus elke week één maken. Daarvoor heb ik geen tijd. Schap mij maar van de lijst. Nee, niet elke week. Dit topic is puur om te kijken en in te schatten of er voldoende mensen zin hebben in zo'n competitie. Speelronden zou je om de 3/4 weken kunnen doen, maar in elk geval niet elke week. Er is verder nog niets concreets, die zaken worden pas ingevuld als ik het idee heb dat er genoeg potentiële deelnemers zijn. Reageren
Nyltje Geplaatst: 4 maart 2013 Rapport Geplaatst: 4 maart 2013 Ow laat maar dan, ik dacht dat je één sign moest maken maar je moet er dus elke week één maken. Daarvoor heb ik geen tijd. Schap mij maar van de lijst. Nee, niet elke week. Dit topic is puur om te kijken en in te schatten of er voldoende mensen zin hebben in zo'n competitie. Speelronden zou je om de 3/4 weken kunnen doen, maar in elk geval niet elke week. Er is verder nog niets concreets, die zaken worden pas ingevuld als ik het idee heb dat er genoeg potentiële deelnemers zijn. Als het dan 3/4 weken zouden zijn zou ik misschien mee doen, 50/50. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 mei 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2013 Aangezien het idee me nog steeds erg aan staat, wil ik hier binnenkort eens werk van gaan maken. Als je het leuk lijkt om in competitievorm tegen elkaar te battlen, laat hier graag dan (nogmaals) een reactie achter. Het idee staat boven al beschreven, maar voor de duidelijkheid nog even opnieuw: Stel vier leden doen mee dit seizoen. Nadat de inschrijving gesloten is, wordt er een wedstrijdschema gemaakt waarop je kunt zien wanneer elke battle is en wanneer je tegen welke tegenstander moet battlen. Waarschijnlijk zal er om de 3-4 weken een speelronde gehouden worden, dat overleggen we gezamenlijk met elkaar. Voor aanvang van elke speelronde lever je je signature in bij mij of Levi. Op de dag van de speelronde openen wij in de Arena de battletopics waarin men kan stemmen. Hoe lang je kunt stemmen, tot wanneer je je signature in kunt leveren voor een ronde, wat er gaat gebeuren als iemand zijn inzending niet op tijd inlevert, etc., op die vragen moet nog nagedacht worden. Onderstaand een voorbeeld waarin er al een speelronde gespeeld is: Speelronde 1 - 3 mei 2013 Speler A 7-2 Speler B Speler C 4-4 Speler D Speelronde 2 - 3 juni 2013 Speler A - Speler C Speler B - Speler D Speelronde 3 - 3 juli 2013 Speler A - Speler D Speler B - Speler C Tussenstand na speelronde 1: [table=header]Speler|Gespeeld|W|G|V|Punten|Stemsaldo Speler A|1|1|0|0|2|+5 Speler C|1|0|1|0|1|0 Speler D|1|0|1|0|1|0 Speler B|1|0|0|1|0|-5 [/table] Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.