Jump to content

2e beeldscherm


martijn0126

Recommended Posts

Hallo medeforumers,

Ik heb sinds een week een 2e beeldscherm aangesloten, werkt allemaal prima en is erg mooi allemaal.

Maar als ik (bijvoorbeeld) Assassin's Creed 3 speel, dan kan ik niet - als de game op pauze staat - naar mijn 2e beeldscherm met de cursor. Hier was ik van te voren al op de hoogte maar het is toch wel handig als ik eens iets kan opzoeken als ik in game ben. Dus is het mogelijk om dit te veranderen en dat ik gewoon met mijn cursor naar mijn 2e beeldscherm kan in game?

M.v.g

Link to comment
Delen op andere websites

Naar verluidt kan je dit wel via Steam als je door middel van shift+tab de overlay activeert tijdens de game. Wat je dus kan proberen, is Steam downloaden en installeren als je dit nog niet hebt, dan je non-steam games toevoegen aan je Steam library (door naar de .exe te verwijzen, hoeft daarom helemaal niet gekocht te zijn via Steam) en dan tijdens je spel shift+tab te gebruiken. Daardoor komt de Steam overlay over je game heen te staan, en zou je wel naar je tweede monitor kunnen bewegen.

Een andere optie is om je spel in windowed mode te runnen, maar dat wist je misschien al.

Link to comment
Delen op andere websites

Naar verluidt kan je dit wel via Steam als je door middel van shift+tab de overlay activeert tijdens de game. Wat je dus kan proberen, is Steam downloaden en installeren als je dit nog niet hebt, dan je non-steam games toevoegen aan je Steam library (door naar de .exe te verwijzen, hoeft daarom helemaal niet gekocht te zijn via Steam) en dan tijdens je spel shift+tab te gebruiken. Daardoor komt de Steam overlay over je game heen te staan, en zou je wel naar je tweede monitor kunnen bewegen.

Een andere optie is om je spel in windowed mode te runnen, maar dat wist je misschien al.

Bedankt voor de reactie, Steam had ik al en dus had ik dat al geprobeerd net bij Black Ops II, maar ik wist niet dat het bij non-steam games kan, bedankt voor de reactie Senne!

Link to comment
Delen op andere websites

Een tweede beeldscherm gebruik je niet alleen om te gamen en tegelijkertijd de walkthrough te bekijken op internet..

Ik heb er ook een tweede scherm bij omdat ik vaak werk met meerdere programma's naast elkaar. Het is dan gemakkelijker werken. Ik game overigens niet op de PC dus zou niet weten hoe dit op te lossen. De steam oplossing klinkt plausibel, maar volgens mij zou Alt+Tab ook gewoon moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dan terug naar je bureaublad gaat tijdens het gamen, om dan naar je 2de scherm te gaan, totaal nutteloos? :puh:

Dat zie jij verkeerd, aangezien ik veel werk met Paint.NET (tekenprogramma) en andere tekenprogramma's is dit heel handig voor mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt puur aan de structuur van de engine van de game. Sommige games gaat het heel makkelijke en bij sommige games moet je alt+tab'en en moet je je game elke keer opnieuw laden. Het kan ook zo dat je ergens in de instellingen een regel invoert zodat je eigenlijk in een randloze window speelt waardoor je hetzelfde effect krijgt maar geen gezeik met laden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...