MegaPilot Geplaatst: 19 maart 2013 Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 Eyo, ik heb dit schermpje tijdens dat m'n laptop opstart al een tijdje, hoe verwijder ik dit? Ik heb dit sinds ik een of andere driver heb geüpdate, een aantal maanden terug. Het is 1 à 2 seconden in beeld. http://i434.photobucket.com/albums/qq63/MegaPilot/DSC_0095_zpsa8292bba.jpg Alvast bedankt. Mvg, MP Reageren
Big Boss Geplaatst: 19 maart 2013 Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 Dat moet je even wijzigen in je BIOS bij Boot Order. Het zal waarschijnlijk aangeduid staan als Network o.i.d. Zet de HDD eerst. PXE ("pixie") boot wordt normaal alleen gebruik in een bedrijfsomgeving voor het uitrollen van Windows. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 JIJ BENT MIJN HELD! Was heel simpel. F2 tijdens opstarten en bij boot mijn OCZ Vertex 4 aangeduid als de nummer 1 tijdens het opstarten. Heel erg bedankt! Reageren
Sublime Geplaatst: 19 maart 2013 Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 Hoe snel start je OS op? Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome! Reageren
Crypteq Geplaatst: 19 maart 2013 Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 Hoe snel start je OS op? Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome! Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is Reageren
MegaPilot Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 (bewerkt) Hoe snel start je OS op? Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome! 15 seconden. Dan zit ik op m'n Metro UI en kan je beginnen werken.Gemeten vanaf de druk op de startknop tot het verschijnen van Metro UI. Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is Ik kan ook in 15 seconden m'n bureaublad gebruiken(Metro UI is volledig geladen dan, kwestie van op bureaublad te klikken..), wel met een snellere SSD. Hoezo BIOS sloom? Bewerkt: 19 maart 2013 door MegaPilot Reageren
Sublime Geplaatst: 19 maart 2013 Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 Ja dat is nog beter, maar ik blijf liever nog wat langer bij Windows 7 . Mooiste is nog dat die SSDtjes steeds betaalbaarder worden. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 19 maart 2013 Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 Hoe snel start je OS op? Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome! 15 seconden. Dan zit ik op m'n Metro UI en kan je beginnen werken.Gemeten vanaf de druk op de startknop tot het verschijnen van Metro UI. Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is Ik kan ook in 15 seconden m'n bureaublad gebruiken(Metro UI is volledig geladen dan, kwestie van op bureaublad te klikken..), wel met een snellere SSD. Hoezo BIOS sloom? Ik heb geen SSD, maar kan Windows 8 wel in maximaal 15 seconden opstarten (ook bureaublad; exclusief login). 't Is verder gewoon een standaard laptopje. Reageren
Crypteq Geplaatst: 19 maart 2013 Rapport Geplaatst: 19 maart 2013 (bewerkt) Hoe snel start je OS op? Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome! 15 seconden. Dan zit ik op m'n Metro UI en kan je beginnen werken.Gemeten vanaf de druk op de startknop tot het verschijnen van Metro UI. Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is Ik kan ook in 15 seconden m'n bureaublad gebruiken(Metro UI is volledig geladen dan, kwestie van op bureaublad te klikken..), wel met een snellere SSD. Hoezo BIOS sloom? Ik heb het dan wel over een cold boot netzoals bij Windows 7, niet de hybride boot die standaard in Windows 8 zit Bij hybride boot word de BIOS checks zo goed als overgeslagen en word de kernel van een bestand geladen net zoals bij sluimerstand, dus dan is het inderdaad zo goed als even snel. Bewerkt: 19 maart 2013 door Crypteq Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.