Jump to content

Opstartscherm


MegaPilot

Recommended Posts

Dat moet je even wijzigen in je BIOS bij Boot Order. Het zal waarschijnlijk aangeduid staan als Network o.i.d. Zet de HDD eerst. PXE ("pixie") boot wordt normaal alleen gebruik in een bedrijfsomgeving voor het uitrollen van Windows.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe snel start je OS op?

Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome!

Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is :puh:8)
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe snel start je OS op?

Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome!

15 seconden. :D Dan zit ik op m'n Metro UI en kan je beginnen werken.Gemeten vanaf de druk op de startknop tot het verschijnen van Metro UI.

Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is :puh:8)

Ik kan ook in 15 seconden m'n bureaublad gebruiken(Metro UI is volledig geladen dan, kwestie van op bureaublad te klikken..), wel met een snellere SSD. Hoezo BIOS sloom? ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe snel start je OS op?

Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome!

15 seconden. :D Dan zit ik op m'n Metro UI en kan je beginnen werken.Gemeten vanaf de druk op de startknop tot het verschijnen van Metro UI.

Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is :puh:8)

Ik kan ook in 15 seconden m'n bureaublad gebruiken(Metro UI is volledig geladen dan, kwestie van op bureaublad te klikken..), wel met een snellere SSD. Hoezo BIOS sloom? ;)

Ik heb geen SSD, maar kan Windows 8 wel in maximaal 15 seconden opstarten (ook bureaublad; exclusief login). 't Is verder gewoon een standaard laptopje. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe snel start je OS op?

Met Samsung 830 512GB kan ik binnen 30 sec mn Windows 7 desktop gebruiken. Dat is dus vanuit de aanknop indrukken. Best wel awesome!

15 seconden. :D Dan zit ik op m'n Metro UI en kan je beginnen werken.Gemeten vanaf de druk op de startknop tot het verschijnen van Metro UI.

Zelfde SSD, alleen 128 GB, Windows 8 Start in 10 sec op, in 15 sec kan ik mn bureaublad gebruiken, voordeel van UEFI ipv oude rotte BIOS die sloom is :puh:8)

Ik kan ook in 15 seconden m'n bureaublad gebruiken(Metro UI is volledig geladen dan, kwestie van op bureaublad te klikken..), wel met een snellere SSD. Hoezo BIOS sloom? ;)

Ik heb het dan wel over een cold boot netzoals bij Windows 7, niet de hybride boot die standaard in Windows 8 zit ;)

Bij hybride boot word de BIOS checks zo goed als overgeslagen en word de kernel van een bestand geladen net zoals bij sluimerstand, dus dan is het inderdaad zo goed als even snel.

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...