Jump to content

GTA London Easter Eggs


Dotz

Recommended Posts

In overleg met Nandrodavids heb ik dit topic geopend. Het topic is bedoelt om de easter eggs uit GTA London te posten en bespreken, hier kun je een lijstje vinden van bekende EE's. Nieuwe EE's zijn natuurlijk altijd leuk om te delen met de andere forumgebruikers! Wellicht dat een wikigta-medwerker de lijst dan eens update. Voor easter eggs van het originele Grand Theft Auto kun je hier terrecht.

Ik open dit topic naar aanleiding van een nieuwe EE die ik gevonden heb. Ik luister de laatste tijd wat meer naar muziek van de The Sex Pistols, toen ik GTA London weer eens opstartte zag ik een interessante verwijzing.

Sid Vacant, een van de personages die de speler kan kiezen, is volgens mij gebaseerd op de basgitarist van The Sex Pistols, Sid Vicious. Sid Vacant lijkt namelijk wel wat op Sid Vicious en daarnaast delen ze natuurlijk dezelfde voornaam. Sid Vacant's achternaam is volgens mij gebaseerd op het nummer Sexy Vacant van The Sex Pistols.

Sid Vacant:

Sid_Vacant.JPG

Sid Vicious:

sid-vicious--large-msg-117699803266.jpg

Pretty Vacant van The Sex Pistols:

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

Wellicht dat het hoofdpersonage Maurice Caine gebaseerd is op acteur Michael Cain! Ze hebben bijna dezelfde achternaam, bovendien luidt Michael Cains doopnaam ''Maurice Joseph Micklewhite'', what Maurice Caines voornaam zou verklaren. Michael Caine speelde in de jaren '60 regelmatig het personage Harry Palmer, wiens uiterlijk grote gelijkenissen vertoont met dat van Maurice Cain.

thumb_caine.jpgharry-palmer2.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Wellicht is dit het vermelden waard:

De naam van de MC Hamper vertoont veel overeenkomsten met de naam van MC Hammer, een rapper die in de jaren '90 erg populair was.

edit: Daarbij heeft ''Hamper'' ook nog eens definities als ''a restraint that confines or restricts freedom'' en ''prevent the progress or free movement of..''.. Dingen die niet goed zijn voor de doorstroming vna het verkeer..

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Nogal voor de hand liggend, maar vooralsnog niet vermeld in dit topic en tevens ontbrekend op de EE-pagina van WikiGTA is de ''Keep London Tidy!''-easter egg. Deze easter egg is de variant van GTA London van de bekende bonussen uit de Classics.

Als ik GTA London weer eens speel en ik de kans zie een screenshot te maken zal ik hem aan de pagina toevoegen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Bij deze zal ik de GTA1-sectie van het forum weer eens een klein beetje leven in blazen middels een bescheiden geruchtje wat ik laatst opgevangen heb..

In het zuidwesten van London ligt het Battersea Park. Die plattegrond van dit park ziet er als volgt uit:

Parque_batersea.PNG

Er zou sprake zijn van een easter egg, er zou een figuur in de plattegrond te zien zijn die lijkt op het bekende videogamepersonage Pac-Man, dit wordt nog duidelijker zichtbaar wanneer de plattegrond een kwartslag gedraaid wordt.

315px-Parque_batersea2.PNG

Pac-Man ter vergelijking:

photo.jpg

Wat denken jullie? Is dit daadwerkelijk een verwijzing of is de gelijkenis toeval? Persoonlijk denk ik dat laatste maar wellicht is het voer voor een kleine discussie..

bron afbeeldingen: es.gta.wikia

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, weet niet precies wat ik er van moet zeggen. Leuk gevonden, maar ik betwijfel of dit intentioneel in de game is geplaatst. Ik weet niet of ik de vorm van Pacman daar ''obvious'' genoeg voor vind, maar tegelijkertijd zit er toch wel een gelijkenis in, een gelijkenis waarvan het wel toevallig zou zijn als die op basis van willekeur ontstaan zou zijn. :puh: Leuk detail in ieder geval.

Link to comment
Delen op andere websites

Eensch. Als er sprake was geweest van een EE hadden ze de vorm van ''Pac-Man'' en de munt die hij eet veel duidelijker gemaakt. Hierover heb ik eigenlijk geen enkele twijfel, maar ik was benieuwd of er iemand misschien een andere mening had en wellicht ondersteunend materiaal aan zou kunnen dragen om die mening te ondersteunen.

Een vermeende EE waarover ik het moeilijker vind een oordeel kan vellen is de naam van de game. ''1969'' zou een verwijzing naar het welbekende sekstandje zijn. Afgezien van het jaartal heb ik daar nooit enige ander bewijs voor gezien, ook in de game zelf wordt het getal volgens mij niet expliciet gebruikt zoals dat wel in GTASA het geval was. Het lijkt mij niet onlogisch dat R* voor ''1969'' kozen omdat dat simpelweg leuk klinkt.

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Interessant topic. Toch grappig dat er zoveel easter eggs zitten in een bijna antieke game. Alles dat hier gepost wordt is voor mij nieuw, want heb me nooit echt geïnteresseerd in de easter eggs v/d classics. Ga zo door en verras me! :puh:;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...