Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Vuelta/1.2422549

Blijkbaar zijn er dus wel UCI-regels omtrent aan auto's vastklampen. Die zegt dat je dan uit de koers wordt gezet. Dobbelaere zegt wel dat ze de 'regels aan de tijd moeten aanpassen'. Ik denk overigens dat de keren dat die regel daadwerkelijk is toegepast op een hand te tellen is, want je ziet echt zeer vaak renners aan wagens hangen.

Cancellara nu ook uit de koers, Astana nog een mannetje kwijt. Er blijft stilaan niet veel meer over van dat 'ideale team voor Astana'. Benieuwd wat ze nu nog met Aru weten te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vuelta is begonnen! Kijkt er nog iemand?

De Kannibaal eruit geknikkerd! Denken jullie ook dat Nibali express zo lang aan die auto hing om gediskwalificeerd te worden? Ik las ergens dat Vinokourov hem voor straf naar Spanje heeft gestuurd, omdat de Tour zo slecht is gegaan...

Link to comment
Delen op andere websites

Vuelta is begonnen! Kijkt er nog iemand?

De Kannibaal eruit geknikkerd! Denken jullie ook dat Nibali express zo lang aan die auto hing om gediskwalificeerd te worden? Ik las ergens dat Vinokourov hem voor straf naar Spanje heeft gestuurd, omdat de Tour zo slecht is gegaan...

We discussiëren hier volop over de Vuelta.

Ik denk zeker dat Nibali gepusht is om de Vuelta te rijden, maar ik denk dat hij zelf ook wel inzag dat hij wat moest aanvangen met die topvorm die hij naar het einde toe in de Tour had. Echter zit de sfeer binnen Astana echt ongelooflijk slecht. Het begon in de Tour: Vinokourov heeft Nibali echt gekleineerd. Hij duidt zomaar een andere kopman aan (die overigens de volgende rit helemaal acheruit werd geknikkerd in het klassement) en als Nibali eens loste, zei hij droog tegen hem 'Kan jij jezelf nu echt niet voorbij rijden?' Moet natuurlijk mentaal niet echt lekker zitten. De Vuelta leek mooi te beginnen, maar na zijn val, hoorde Nibali enkel in zijn oortje mensen vragen waar Aru zat. Terwijl ze eigenlijk beiden als kopman werden aangeduid. Hij heeft duidelijk laten merken dat hij dat niet echt kon appreciëren en dat hij 'Misschien toch naar huis was gegaan als hij niet gediskwalificeerd was geweest.' Ik denk dus alleszins niet dat Nibali ermee in zijn hoofd zat om zomaar gediskwalificeerd te worden om uit de Vuelta te zijn na wat er in de Tour is gebeurd, maar dat hij het misschien wel zelf had gedaan na die valpartij.

Echt zonde, eigenlijk. Ik ken niet veel van de mannen van Astana, maar als ik de commentators mag geloven, was dit echt het sterkste team dat Astana kon samenstellen en het sterkste team in de Vuelta. Na nog geen week zijn ze al 2 man kwijt, waaronder nota bene een kopman.

Valverde flikt 't 'm weer. Ben vandaag vergeten kijken naar de finale, spijtig genoeg. Had alles mooi gevolgd via livefeed op Sporza, maar ben weer vergeten inschakelen op het einde.

Link to comment
Delen op andere websites

Knappe sprint van Ewan. Ik denk dat Sagan en Degenkolb toch wel als de twee sterkste sprinters werden beschouwd aan het begin van de Vuelta en als je die dan in een sprint enkele lengtes achter je kan laten, nota bene op een licht hellende aankomst waarin die twee normaal zeer sterk zijn... straffe kost, noem ik dat.

Even buiten de Vuelta: het lijkt erop dat Van den Broeck volgend jaar naar Katusha verkast. Hopelijk krijgt hij daar weer meer kansen als klassementsrijder. Ik weet niet zo zeker of ze 'm naar de Tour zouden sturen samen met Rodriguez, want ik zie Katusha niet zo snel de beslissing nemen om Rodriguez niet meer naar de Tour te zenden. Al wordt hij stilaan toch ook wel oud.

Vandaag wordt het weer kijken naar de klassementsrijders. Eigenlijk wat vreemd, met slechts bergen van 3e categorie, maar de tweede etappe toonde duidelijk wat er kan gebeuren. Misschien kan er ook wel weer een vlucht voorop blijven.

Trouwens: Nederlander in leiderstrui. Moet toch ook al een tijdje geleden zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Chaves worshippy.gif Wat een held. Op 2 kilometer van het einde het hele peloton uit je wiel rijden, je moet het maar kunnen.

Orica-Greenedge is trouwens dé grote ploeg van deze eerste week: op een haar na de ploegentijdrit verloren, maar daarna winnen met Chaves, drie dagen de rode trui houden, Ewan die Sagan en Degenkolb uit het wiel rijdt alsof hij het elke dag doet en uiteindelijk weer Chaves met een overwinning. Hij zet Dumoulin hier op magistrale wijze op zijn plek. Echt prachtig.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel knap van Chaces natuurlijk, maar slecht gereden Door Giant wel. Op 2 KM Dumoulin het alleen laten oplossen en verwachten dat ie dat gat even kan dichtrijden. Maar hiermee neem ik natuurlijk wat af van de overwinning van Chaves. Want dat was natuurlijk gewoon heel erg goed gereden. Kijk uit naar morgen

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Vuelta is begonnen! Kijkt er nog iemand?

De Kannibaal eruit geknikkerd! Denken jullie ook dat Nibali express zo lang aan die auto hing om gediskwalificeerd te worden? Ik las ergens dat Vinokourov hem voor straf naar Spanje heeft gestuurd, omdat de Tour zo slecht is gegaan...

We discussiëren hier volop over de Vuelta.

Hallo allemaal,

ja ik zie nu ook dat er volop met de Vuelta wordt meegeleefd. Ik had deze thread nog niet bekeken en mijn bericht geplaatst in de Tour de France thread... Vandaar dat ie niet helemaal lekker in het gesprek paste :(

Ik ben het wel met je eens denk ik wat betreft je Astana analyse. Ik stel me Vinokourov ook niet echt als een Hiddink-achtige motivator voor die voor een goeie sfeer zorgt en zijn jongens in de watten legt. Volgens mij probeert hij ze te motiveren door ze boos te maken op hem, zodat ze van woede boven zichzelf uitstijgen. Zoiets werkt niet bij iedereen en ik denk dat Nibali gewoon wat meer respect (en liefde ;) nodig heeft.

Chaves was sterk, maar misschien kan Dumoulin het rood nog eens veroveren. Volhouden tot het eind doet ie het waarschijnlijk niet he... :puh:

Spanning zit er wel in bij mij deze Vuelta. Volgde ik anders nooit zo. Maar ook alle toppers uit de tour aan de start!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou je hoop niet teveel meer vestigen op een rode Dumoulin. De etappe van vandaag eindigt op een berg van eerste categorie en Dumoulin mag dan wel beweren dat het klimmen hem steeds beter ligt, maar dit is toch een aantal bruggen te ver voor hem. Als je hem gisteren ziet puffen en hijgen op die eindklim, nog net in staat om in Martins wiel te blijven, dan weet je dat bij een versnelling op hogere percentages hij er genadeloos afgereden wordt. Zeker omdat hij deze week al met veel krachten heeft gesmeten. De twee keren aankomst berop is hij altijd tot het uiterste gegaan. Als je bovendien beseft dat Quintana de oorlog in het klassement al op dag 2 heeft geopend, zou het me niets verbazen dat hij of iemand anders vandaag nog iets zal proberen. Wanneer die mannen ervandoor gaan, kan Dumoulin onmogelijk mee.

Ik ben overigens benieuwd of er daadwerkelijk iets gaat gebeuren op Alto di Capileira. Ik zie in de laatste twee kilometer een stukje van 14%, lijkt me wel geschikt voor Quintana om een paar seconden te pakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...