thebig Geplaatst: 2 september 2015 Rapport Geplaatst: 2 september 2015 Quintana en Aru zijn ook ribedebie van Dumoulin. Gaat die zo goed mee in de bergen, wordt hij er afgereden in een afdaling. Hoe ironisch Reageren
KoningJesper Geplaatst: 2 september 2015 Rapport Geplaatst: 2 september 2015 (bewerkt) Valverde en Rodriguez weggereden bij Dumoulin. Nu een minuut. .. Dat is niet zo gek, Dumoulin heeft geen ploeg, dus dan krijg je dat. Weet ik, toch jammer EDIT: Ze zijn teruggekeerd Bewerkt: 2 september 2015 door KoningJesper Reageren
aron24 Geplaatst: 2 september 2015 Rapport Geplaatst: 2 september 2015 Valverde en Rodriguez weggereden bij Dumoulin. Nu een minuut. .. Dat is niet zo gek, Dumoulin heeft geen ploeg, dus dan krijg je dat. Weet ik, toch jammer Ze komen terug. Reageren
thebig Geplaatst: 2 september 2015 Rapport Geplaatst: 2 september 2015 Tja, zoals haast elke rit in de Tour prachtig gedemonstreerd is, heeft aanvallen in de afdaling bitter weinig zin. Alleszins: het levert zelden veel op. Nu is het nog de vraag of Dumoulin de laatste beklimming doorkomt, want nu gaat het steekspel beginnen. Paulinho is blijkbaar ook van zijn sokken geblazen door een motor vandaag. Tinkov zegt erover na te denken zijn ploeg terug te trekken. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 2 september 2015 Rapport Geplaatst: 2 september 2015 Ach ja, heel jammer dit, maar t was te verwachten. Hij heeft t alsnog heel sterk gedaan. Het zou bijna verdacht zijn als hij hier ook nog mee zou kunnen. Bovendien rijdt hij Valverde én Quintana er ook nog ff af. De Vuelta lijkt me nu al geslaagd voor Dumoulin. Drie dagen de rode trui en ook nog een overwinning. Er is natuurlijk ook een grote kans dat hij die tijdrit wint en daar misschien nog wat tijd pakt. Als hij zich nu op rondes zou gaan richten kan er heel veel meer moois komen Reageren
thebig Geplaatst: 3 september 2015 Rapport Geplaatst: 3 september 2015 Froome is niet mijn favoriete renner, maar 6 bergen overrijden in wat de zwaarste etappe ooit in de Vuelta wordt genoemd met een gebroken voetbeentje: diep respect. Misschien niet al te goed voor de voet in kwestie, maar het toont wel zijn doorzettingsvermogen, iets waardoor hij bijvoorbeeld al twee keer de Tour heeft kunnen winnen. Jammer dat hij er zo uit moet, dat dan weer wel. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 3 september 2015 Rapport Geplaatst: 3 september 2015 Froome is niet mijn favoriete renner, maar 6 bergen overrijden in wat de zwaarste etappe ooit in de Vuelta wordt genoemd met een gebroken voetbeentje: diep respect. Misschien niet al te goed voor de voet in kwestie, maar het toont wel zijn doorzettingsvermogen, iets waardoor hij bijvoorbeeld al twee keer de Tour heeft kunnen winnen. Jammer dat hij er zo uit moet, dat dan weer wel. Amen! Reageren
KoningJesper Geplaatst: 5 september 2015 Rapport Geplaatst: 5 september 2015 (bewerkt) Hoop dat Giant Alpecin 1 of twee mannetjes meesturen in de ontsnapping die dan net als Porte en Kruiswijk in de Tour zich kunnen laten terugzakken. Want een echte bergploeg hebben ze niet. Alleen Craddock kan fatsoenlijk een berg over Bewerkt: 5 september 2015 door KoningJesper Reageren
thebig Geplaatst: 6 september 2015 Rapport Geplaatst: 6 september 2015 Lekkere sprint van Rodriguez. Op een haar na ook de rode trui. Die pakt hij mogelijk morgen dan. Leek even een 20-tal seconden te worden voor Dumoulin, maar toen hadden de favorieten hun sprint nog niet ingezet. 50 seconden op Rodriguez en 35 op Aru lijkt me toch nog altijd in orde. Anderhalve minuut op die twee zou hij toch makkelijk moeten kunnen inhalen in de tijdrit. Wat was die beklimming trouwens slecht in beeld gebracht. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 6 september 2015 Rapport Geplaatst: 6 september 2015 Lekkere sprint van Rodriguez. Op een haar na ook de rode trui. Die pakt hij mogelijk morgen dan. Leek even een 20-tal seconden te worden voor Dumoulin, maar toen hadden de favorieten hun sprint nog niet ingezet. 50 seconden op Rodriguez en 35 op Aru lijkt me toch nog altijd in orde. Anderhalve minuut op die twee zou hij toch makkelijk moeten kunnen inhalen in de tijdrit. Wat was die beklimming trouwens slecht in beeld gebracht. Maar morgen komt een hele pittige etappe. En het is bijna anderhalve minuut op beide he Reageren
thebig Geplaatst: 6 september 2015 Rapport Geplaatst: 6 september 2015 Die etappe van morgen is zeker niet zo pittig als die in Andorra en die heeft Dumoulin netjes overleefd. Zou morgen dus ook kunnen. En ik had het over de anderhalve minuut die Dumoulin nu achter staat. Aru en Rodriguez zijn niet de meest spetterende tijdrijders, op een parcours als dit dat 40 km lang is en over het algemeen vlak kan een tijdrijder als Dumoulin makkelijk twee à drie minuten pakken op hen. Uiteraard is dat wel onder normale omstandigheden, als je net twee weken Vuelta achter de kiezen hebt, is dat helemaal iets anders. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 7 september 2015 Rapport Geplaatst: 7 september 2015 Ontzettend knap weer hoor van Dumoulin! Nog binnen de twee minuten IS het dan toch mogelijk…? Reageren
aron24 Geplaatst: 7 september 2015 Rapport Geplaatst: 7 september 2015 Sterk nummertje van Dumoulin en ook zeker van Schleck. Reageren
thebig Geplaatst: 7 september 2015 Rapport Geplaatst: 7 september 2015 Fränk Schleck wint. Het lijkt wel alsof we 8 jaar terug naar het verleden zijn gesmeten. Prachtig dat hij dit nog kan klaarspelen. Rodriguez pakt dan toch de rode trui vandaag. Alleen is de vraag: voor hoe lang? Men heeft praktisch niets gedaan deze rit qua aanvallen, er is enkel een hoog tempo ontwikkeld waardoor je gewoon een groepje met de favorieten. Zo win je helemaal niets. Integendeel, met dat gelijkmatige tempo hebben ze een rode loper uitgerold voor Dumoulin. Hij staat nog altijd geen twee minuten achter op Rodriguez en Aru. En als je in dat geval dit soort vragen stelt... IS het dan toch mogelijk…? ... is het antwoord gewoonweg ja. Ik supporter nu alleszins voor Dumoulin. Hoe het ook loopt: we krijgen sowieso een winnaar die voor het eerst een grote ronde wint. Wordt het Rodriguez, die op zijn 36e dan toch goed genoeg blijkt te zijn? Wordt het de nieuwe generatie met Aru of Majka? Of de verrassende Dumoulin? Reageren
thebig Geplaatst: 9 september 2015 Rapport Geplaatst: 9 september 2015 Vandaag de (waarschijnlijk) beslissende tijdrit. Helaas ga ik hem niet (helemaal) kunnen volgen, al gebeurt het belangrijkste natuurlijk pas vanaf 5 uur. Benieuwd of Dumoulin er in slaagt om die rode trui weer te pakken. Lotto NL heeft alleszins gezegd te willen helpen de trui te verdedigen, mocht Dumoulin die kunnen veroveren. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.