Jump to content

Wielrennen

Recommended Posts

Geplaatst:

Godverdomme wat ben ik chagrijnig. Kutzooi. Ongeloof slecht en kut van Giant natuurlijk. Hoe kan je nou zoveel man van Tinkov, Astana, Kathusha en Movistar laten wegrijden. Helemaal niet als je zelf niks in de kopgroep hebt. Weekend verpest.

Maar goed, ik ben nu heel negatief. Fantastisch wat Tom hier heeft gedaan. Jammer van vandaag

• Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• thebig

110

• MegaPilot

100

• NandroDavids

93

• KoningJesper

79

Geplaatst:

Als je over een paar dagen wat genuanceerder naar de uitslag van de Vuelta kijkt, ben je waarschijnlijk een stuk milder en alleen maar vol lof over de prestatie van Tom. Zonder aspiraties op een eindoverwinning is hij begonnen aan de Ronde van Spanje, dus het uiteindelijke resultaat is gewoon goed. Belooft nog wat voor de toekomst, volgend jaar de Tour bijvoorbeeld. Alleen ja, als je dan zo dicht bij de eindoverwinning bent is het natuurlijk zuur. De ploeg Giant was ingesteld als sprintersploeg rondom Degenkolb, en had daarom waarschijnlijk minder mannen die Tom nog hadden kunnen helpen in bergritten als deze. Ach ja, helaas...

Geplaatst:

Als je over een paar dagen wat genuanceerder naar de uitslag van de Vuelta kijkt, ben je waarschijnlijk een stuk milder en alleen maar vol lof over de prestatie van Tom. Zonder aspiraties op een eindoverwinning is hij begonnen aan de Ronde van Spanje, dus het uiteindelijke resultaat is gewoon goed. Belooft nog wat voor de toekomst, volgend jaar de Tour bijvoorbeeld. Alleen ja, als je dan zo dicht bij de eindoverwinning bent is het natuurlijk zuur. De ploeg Giant was ingesteld als sprintersploeg rondom Degenkolb, en had daarom waarschijnlijk minder mannen die Tom nog hadden kunnen helpen in bergritten als deze. Ach ja, helaas...

Helemaal mee eens, dat zeg ik ook aant einde, ik ben alleen heel erg teleurgesteld :(

Geplaatst:

Tja, het is alsnog ongelooflijk dat Dumoulin als zesde eindigt in de Ronde van Spanje. Maar gezien de situatie waar hij twee dagen geleden in zat, is het wel spijtig dat hij nu 'maar' een zesde plek heeft. Helaas heb ik de rit niet kunnen volgen, maar als je met slechts zes seconden voor vier minuten aangesmeerd krijgt, lijkt het me duidelijk wie hier wint. Bovendien is het misschien beter zo: als Belg zijnde zou ik stikjaloers zijn geweest mocht Dumoulin hier gewonnen hebben. Eigenlijk ben ik sowieso al stikjaloers op een renner als Dumoulin.

We moeten het ook bekijken van de kant van Fabio Aru. Eerste grote ronde voor hem. Er al een paar keer dichtbij geweest, zoals tweede in de Giro dit jaar, maar nu dus eindelijk op het hoogste schavot. Het begin van de volgende generatie die voor de prijzen gaat strijden? Of misschien een vraag die interessanter is op korte termijn: wat doet Astana met Nibali en Aru? Wordt het eens tijd dat Aru eens een kijkje in de Tour gaat nemen? Gaat nog interessant worden in het kamp van Astana.

Geplaatst:

Enerzijds is het heel jammer dat het zo is gegaan, maar aan de andere kant is de 6e plek in de Vuelta natuurlijk een uitstekende prestatie. Wat als deze etappe ergens halverwege in de Vuelta had gezeten? Dan was Dumoulin in de laatste paar etappes opgeklommen naar de zesde plek en was deze nationale teleurstelling er niet geweest.

Geplaatst:

... deze nationale teleurstelling ...

Nou nou, zo erg is het nu ook weer niet, toch? Tenminste, ik voel dat niet zo, maar wellicht zit ik niet diep genoeg in het wielrennen om me er echt druk over te maken. Een top-tien klassering in een grote ronde is gewoon een grote prestatie, zeker voor een jonge jongen als Dumoulin.
Geplaatst:

... deze nationale teleurstelling ...

Nou nou, zo erg is het nu ook weer niet, toch?

Denk het ook niet hoor ;) Maar zodra het NOS-journaal er mee opent...

Geplaatst:

Man man, hoe dit in beeld wordt gebracht, is echt om van te huilen. Dat vliegtuig omhoog krijgen voor de finale zou wel mooi zijn, maar het zal vast niet lukken.

Net als de laatste sprintkans zou Degenkolb hier moeten winnen. Alleen heeft hij toen niet gewonnen. We zien wel hoe het uitdraait.

Wordt het eens tijd dat Aru eens een kijkje in de Tour gaat nemen?

Blijkbaar heeft Aru gezegd eens de Tour te willen rijden, terwijl Nibali zich weer eens op de Giro wil storten. Komt dan mooi uit voor beide heren.

Geplaatst:

Dus geen Martin, Dumoulin of Dennis als wereldkampioen tijdrijden. Ze kwamen eigenlijk zelfs niet eens voor in het verhaal. Dennis had natuurlijk zijn fietswissel, maar die speelde uiteindelijk geen rol.

Het einde tussen Kirijenka en Malori was even nagelbijten, maar 9 seconden is toch een overduidelijk verschil.

Geplaatst:

Heerlijk! Altijd leuk als de underdog wint. Wel jammer van Tom natuurlijk. Wat een verschrikkelijke regie trouwens

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...