Jump to content

Netbooks verdwenen


MegaPilot

Recommended Posts

Heya

Valt het jullie ook op dat de netbooks verdwijnen? Laptopshop.be alternate.be azerty.nl, slechts een paar modellen van rond de 400 euro in voorraad. Vroeger had je modellen van 300/400 euro, zijn deze netbooks plaats gaan ruimen voor de duurdere tablets(die nog eens minder kunnen)?

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

netbook productie is gestopt met de komst van ultra books. de iets grotere en plattere varianten. het probleem bij netbooks was dat het scherm teklein is en daarom niet aan de eisen deed van wat we tegenwoordig eigenlijk gebruikte. ook kwamen fabriekanten erachter dat de mobiele markt nog niet ver genoeg was om die computertjes te maken, Inmiddels heeft AMD en Intel behoorlijk wat aangepast om toch in de krappe ruimtes te passen. het resultaat Ultrabook

Netbook's kun je zien als een test op de PC markt.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer kan je van een Netbook spreken? Heeft het dan 10 inch beeldscherm of zo? Of 11 inch?

Wat ik wel weet is dat het geen dvd-speler heeft en je moet dan Windows XP erop hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer kan je van een Netbook spreken? Heeft het dan 10 inch beeldscherm of zo? Of 11 inch?

Wat ik wel weet is dat het geen dvd-speler heeft en je moet dan Windows XP erop hebben.

10/11 inch of iets groter. Geen dvd speler en W7/8. Zeker géén XP..xD

Jammer dat ze verdwijnen, tablets kunnen minder en zijn duurder, ultrabooks zijn 2 x zo duur als netbooks. Slechte vervanger. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer kan je van een Netbook spreken? Heeft het dan 10 inch beeldscherm of zo? Of 11 inch?

Wat ik wel weet is dat het geen dvd-speler heeft en je moet dan Windows XP erop hebben.

Dus als ik een Netbook koop en ik verwijder Windows XP en zet er een Linux-Distro op. Dan is het opeens geen Netbook meer?

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou ook kunnen kijken naar iets als een Chrome Book mocht je wel iets met vast toetsenbord willen. Die kosten ook tussen de 200 en 400 euro.

Voordeel is dat je er op kan werken zonder verder installatie of update van software. Nadeel is wel dat je dus vast zit aan het systeem van Google.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer kan je van een Netbook spreken? Heeft het dan 10 inch beeldscherm of zo? Of 11 inch?

Wat ik wel weet is dat het geen dvd-speler heeft en je moet dan Windows XP erop hebben.

Dus als ik een Netbook koop en ik verwijder Windows XP en zet er een Linux-Distro op. Dan is het opeens geen Netbook meer?

Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om het processorkracht. Je kan niet zomaar ff Windows Vista, 7 of 8 erop zetten.

En dan nog dat er een dvd-speler ontbreekt maar er zijn externe dvd-spelers. Maar het gaat puur om het processor en RAM geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer kan je van een Netbook spreken? Heeft het dan 10 inch beeldscherm of zo? Of 11 inch?

Wat ik wel weet is dat het geen dvd-speler heeft en je moet dan Windows XP erop hebben.

Dus als ik een Netbook koop en ik verwijder Windows XP en zet er een Linux-Distro op. Dan is het opeens geen Netbook meer?

Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om het processorkracht. Je kan niet zomaar ff Windows Vista, 7 of 8 erop zetten.

En dan nog dat er een dvd-speler ontbreekt maar er zijn externe dvd-spelers. Maar het gaat puur om het processor en RAM geheugen.

Ieder met redelijke ICT-Kennis kan Windows Vista/7/8 erop zetten zonder een DVD-Speler (USB-Sticks, SD-Kaarten, Netwerk). De processorkracht en geheugen bepalen niet of het een Netbook is. De grote van de laptop bepaalt dat.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer kan je van een Netbook spreken? Heeft het dan 10 inch beeldscherm of zo? Of 11 inch?

Wat ik wel weet is dat het geen dvd-speler heeft en je moet dan Windows XP erop hebben.

Dus als ik een Netbook koop en ik verwijder Windows XP en zet er een Linux-Distro op. Dan is het opeens geen Netbook meer?

Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om het processorkracht. Je kan niet zomaar ff Windows Vista, 7 of 8 erop zetten.

En dan nog dat er een dvd-speler ontbreekt maar er zijn externe dvd-spelers. Maar het gaat puur om het processor en RAM geheugen.

Ieder met redelijke ICT-Kennis kan Windows Vista/7/8 erop zetten zonder een DVD-Speler (USB-Sticks, SD-Kaarten, Netwerk). De processorkracht en geheugen bepalen niet of het een Netbook is. De grote van de laptop bepaalt dat.

Dat weet ik wel, heb dat ook gedaan in 2099 maar je kan toch niet zomaar een enorme processorkracht in een netbook stoppen zoals een i7?

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar de meeste netbooks zijn met Atom N series van 1 tot 1.6GHz.

Link to comment
Delen op andere websites

Een netbook is ook niet bedoeld voor hoge doeleinden, maar je vindt wel meer als atom N series hoor oa: Intel Celeron dual-core en AMD dual-core E series. :bier:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...