Jump to content

Overstappen naar Skype


NandroDavids

Recommended Posts

Ik wil graag overstappen naar Skype en Windows Live Messenger (MSN) achter me laten. MSN werkt namelijk niet meer helemaal zoals het hoort, met berichten die niet aankomen en het niet kunnen toevoegen van nieuwe contactpersonen bijvoorbeeld.

Maar, dat overstappen lukt me niet. Ik heb 't al 's geprobeerd via de Skype-banner in MSN en daar keurig alle stappen doorlopen, maar dat werkte niet. Ook gewoon via de Skype-site installeren hielp niet. Net nog weer 's gedeïnstalleerd en opnieuw geprobeerd, maar weer niet.

Wat gebeurt er? Ik kan Skype downloaden en installeren, en zelfs mijn inloggegevens invoeren. Echter, dan krijg ik zo'n laadcirkeltje te zien waarna het Skype-beeld even op wit springt en daarna ineens afsluit. Met andere woorden: ik kan 'm op de een of andere manier niet helemaal openen.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de desktop Skype versie of de Windows 8 Skype app? In dat laatste geval moet je de desktop versie nemen, en wat gebeurd er precies? Je meld je dus aan en daarna keer je terug naar het inlogscherm? Of crasht de Skype applicatie helemaal?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de desktop Skype versie of de Windows 8 Skype app? In dat laatste geval moet je de desktop versie nemen, en wat gebeurd er precies? Je meld je dus aan en daarna keer je terug naar het inlogscherm? Of crasht de Skype applicatie helemaal?

Desktopversie, en hij crasht gewoon helemaal. Hij laadt dus even en dan valt-ie weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij crasht tijdens het laden. Ik heb nog nooit een scherm gekregen waarbij ik ingelogd was en ik dus contactpersonen/opties/whatever zag. Wel heb ik m'n inloggegevens kunnen invoeren, dat heb ik dan weer wel gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou iedereen sterk aanraden om gewoon MSN/WLM te blijven gebruiken. Uiteindelijk moet er toch wel een soort hack komen om te verplichte overstap te omzeilen. Skype is geen chatprogramma, maar een programma om mee te bellen. MSN is wel een chatprogramma, werkt goed, heeft betere en aangepaste emoticons, veel meer opties om aan te passen (font, tekstkleur, achtergrond, enz.), voiceclips, buzzers, mooi socialenetwerkenoverzicht, beter en sneller werkende bestandsoverdrachten, gesprekken apart in Aero-tooltips, geen irritante geluiden wanneer op Bezet, weergave van nummers waar je naar luistert, een veel betere Nederlandse vertaling, groeperen van contactpersonen, directe weergave van afbeeldingen (waaronder printscreens) en wat al nog niet meer. En als je berichten uit gesprekken kopieert, krijg je gewoon de geselecteerde tekst in plaats van "[Naam om 14:57]" ervoor.

Contactpersonen toevoegen werkt gewoon. Niet-aankomende berichten heb ik vrijwel nooit last van, en anders is dat - ironisch genoeg - bij mensen die MSN via Skype gebruiken.

tl;dr: MSN is baas, Skype is faal. Verplichte overstap = faal van de eeuw.

---

Misschien moet je een mail naar Skype sturen. Of iets anders om hun te bereiken, ik denk dat hun er het meeste vanaf weten. smile3.gif

Letterlijk kansloosheid ten top. emo.gif

Als ze hun e-mails serieus zouden nemen, zouden ze de overstap hebben geschrapt.

---

Aangezien de TS hiermee eigenlijk niet is geholpen, bij dezen een link met stappen die je kunt proberen:

http://community.sky...ting/td-p/52260

Op het forum aldaar vind je ettelijke topics van mensen met hetzelfde probleem. Die zou ik ook even nalopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou iedereen sterk aanraden om gewoon MSN/WLM te blijven gebruiken. Uiteindelijk moet er toch wel een soort hack komen om te verplichte overstap te omzeilen. Skype is geen chatprogramma, maar een programma om mee te bellen. MSN is wel een chatprogramma, werkt goed, heeft betere en aangepaste emoticons, veel meer opties om aan te passen (font, tekstkleur, achtergrond, enz.), voiceclips, buzzers, mooi socialenetwerkenoverzicht, beter en sneller werkende bestandsoverdrachten, gesprekken apart in Aero-tooltips, geen irritante geluiden wanneer op Bezet, weergave van nummers waar je naar luistert, een veel betere Nederlandse vertaling, groeperen van contactpersonen, directe weergave van afbeeldingen (waaronder printscreens) en wat al nog niet meer. En als je berichten uit gesprekken kopieert, krijg je gewoon de geselecteerde tekst in plaats van "[Naam om 14:57]" ervoor.

Contactpersonen toevoegen werkt gewoon. Niet-aankomende berichten heb ik vrijwel nooit last van, en anders is dat - ironisch genoeg - bij mensen die MSN via Skype gebruiken.

Ben het met je eens dat Msn een beter chat programma is dan Skype...

tl;dr: MSN is baas, Skype is faal.

...maar Skype faalt niet want voor gesprekken tijdens bijv. het gamen vind ik het veeeeeel handiger dan Msn.

Verplichte overstap = faal van de eeuw.

Maar die overstap is wel idd fail van de eeuw omdat een chat programma geen praat programma moet worden. Ik vind het ook stom dat je niet met Msn contact personen kan praten, alleen typen. Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou iedereen sterk aanraden om gewoon MSN/WLM te blijven gebruiken. Uiteindelijk moet er toch wel een soort hack komen om te verplichte overstap te omzeilen. Skype is geen chatprogramma, maar een programma om mee te bellen. MSN is wel een chatprogramma, werkt goed, heeft betere en aangepaste emoticons, veel meer opties om aan te passen (font, tekstkleur, achtergrond, enz.), voiceclips, buzzers, mooi socialenetwerkenoverzicht, beter en sneller werkende bestandsoverdrachten, gesprekken apart in Aero-tooltips, geen irritante geluiden wanneer op Bezet, weergave van nummers waar je naar luistert, een veel betere Nederlandse vertaling, groeperen van contactpersonen, directe weergave van afbeeldingen (waaronder printscreens) en wat al nog niet meer. En als je berichten uit gesprekken kopieert, krijg je gewoon de geselecteerde tekst in plaats van "[Naam om 14:57]" ervoor.

Contactpersonen toevoegen werkt gewoon. Niet-aankomende berichten heb ik vrijwel nooit last van, en anders is dat - ironisch genoeg - bij mensen die MSN via Skype gebruiken.

tl;dr: MSN is baas, Skype is faal. Verplichte overstap = faal van de eeuw.

Ik vind Skype een schitterend programma. Ik snap niet wat mensen er zo erg aan vinden. Chatten werkt prima in Skype, maar je kunt er ook voice-chat en video-chat mee starten. Sommige emoticons zijn inderdaad schijt in Skype, maar je kunt ze uitzetten als ze je irriteren. Verder kun je ook de font van de chat in de instellingen aanpassen, indien je daar interesse in hebt. Geluidjes staan in Skype ook gewoon uit als je Bezet bent. Verschil in snelheid bij bestandsoverdracht heb ik niet gemerkt. Gesprekken zijn in Skype ook in aparte tabs aan de rechterkant, precies hetzelfde idee. Socialenetwerkenoverzicht heb ik geen interesse in. Ik zie geen nut van voice-clips als je gewoon kan voice-chatten/bellen. Ik erger me niet aan de Nederlandse vertaling. In Skype kun je contactpersonen ook groeperen? De directe weergave van afbeeldingen mist inderdaad wel, maar aan de andere kant kun je ook 'Scherm delen' doen in Skype, om de ander mee te laten kijken met jouw scherm. Daarnaast kun je prima berichten kopiëren uit chats zonder de rare opmaak. (Rechtermuisknop -> Plakken als tekst.)

Omtrent de hack die je noemt: je kunt hacken wat je wilt, maar als de servers van MSN zelf plat gaan, hoe ga je je daar omheen hacken? Eigen servers hosten?

Ik ben uiteindelijk helemaal overgestapt op Skype omdat de laatste MSN update een complete ramp was. Toen ik terug ging naar de vorige update, begonnen sommige dingen langzamerhand niet meer te werken. Ik gebruikte Skype al een beetje voor voice-chatten tijdens gamen etc., maar met de integratie ben ik maar helemaal overgestapt. Daarmee had ik ook het voordeel dat ik maar één programma open moet hebben, in plaats van twee. :)

Ik vind het ook stom dat je niet met Msn contact personen kan praten, alleen typen.

Dat komt omdat MSN niet beschikt over voice-chat. :7

Link to comment
Delen op andere websites

...maar Skype faalt niet want voor gesprekken tijdens bijv. het gamen vind ik het veeeeeel handiger dan Msn.

Ik doelde in dit geval op Skype als chatprogramma.

---

Ik vind Skype een schitterend programma. Ik snap niet wat mensen er zo erg aan vinden.

In mijn post staan een paar redenen.

Chatten werkt prima in Skype, maar je kunt er ook voice-chat en video-chat mee starten.

Chatten op zich werkt goed in Skype, maar is véél te karig.

Sommige emoticons zijn inderdaad schijt in Skype, maar je kunt ze uitzetten als ze je irriteren.

Maar geen custom emoticons.

Verder kun je ook de font van de chat in de instellingen aanpassen, indien je daar interesse in hebt.

Dan verander je gewoon de font voor de weergave. Op MSN is overzicht gemakkelijk te behouden als iedereen een eigen font heeft ingesteld.

Bovendien kun je de tekstkleur niet instellen.

Wil je de fontinstellingen aanpassen, moet je eerst 3 seconden wachten tot de nutteloze animaties in de instellingen klaar zijn. Werkt niet echt lekker als ik snel even wat verschillende fonts/groottes achter elkaar wil proberen.

Geluidjes staan in Skype ook gewoon uit als je Bezet bent. Verschil in snelheid bij bestandsoverdracht heb ik niet gemerkt. Gesprekken zijn in Skype ook in aparte tabs aan de rechterkant, precies hetzelfde idee.

Met tabs apart bedoel ik het volgende:

p3Ke4Vg.png

Zo kan ik snel zien in welk gesprek een nieuw bericht is en daarheen gaan.

Als je in Skype op een gesprek links klinkt en dan meteen begint te typen, gaat hij in het zoekveld typen. crazy.gif

Socialenetwerkenoverzicht heb ik geen interesse in.

Kun je uitzetten in MSN.

Maar niet aanzetten in Skype.

Ik zie geen nut van voice-clips als je gewoon kan voice-chatten/bellen.

Voiceclips gebruik ik om bijvoorbeeld even snel een sample van een nummer te laten horen. Daar ga ik geen volledig gesprek voor starten.

Ik erger me niet aan de Nederlandse vertaling. In Skype kun je contactpersonen ook groeperen? De directe weergave van afbeeldingen mist inderdaad wel, maar aan de andere kant kun je ook 'Scherm delen' doen in Skype, om de ander mee te laten kijken met jouw scherm.

Scherm delen is wellicht de enige nuttige toevoeging. Jammer dat mijn cursor gaat knipperen na het afsluiten ervan, moet ik m'n computer opnieuw opstarten...

Daarnaast kun je prima berichten kopiëren uit chats zonder de rare opmaak. (Rechtermuisknop -> Plakken als tekst.)

Waarom niet gewoon standaardoptie? Ctrl+V, klaar. Dit zijn meer, nutteloze stappen.

Hopelijk nu verholpen na wijzigen van instellingen.

Omtrent de hack die je noemt: je kunt hacken wat je wilt, maar als de servers van MSN zelf plat gaan, hoe ga je je daar omheen hacken? Eigen servers hosten?

Skype blijft gebruikmaken van het MSN-protocol voor gesprekken tussen MSN-gebruikers, dus dat netwerk blijft nog wel bestaan.

---

Ik vind het ook stom dat je niet met Msn contact personen kan praten, alleen typen.

Dat komt omdat MSN niet beschikt over voice-chat. emo.gif

Er is gewoon een optie Audiogesprek (naast ook Videogesprek).

YRTJcMz.png

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

*BUMP*

Maandenlang heb ik zonder problemen van Skype kunnen genieten, maar sinds kort doet-ie een beetje vreemd: bij het opstarten laadt Skype om een of andere reden een reeks oude gesprekken, zonder dat ik daarom gevraagd heb. Daarbij krijg ik dus allemaal pop-upjes, meldingen dat ik nieuwe berichten heb, enzovoort, en dat trekt-ie niet... hij loopt vast. Iemand enig idee hoe dit kan, en wat ik eraan kan doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...