Jump to content

Overstappen naar Skype


NandroDavids

Recommended Posts

Gebruik je Skype op een ander apparaat of heb je dat gedaan? Ik gebruik Skype zowel op m'n laptop als op m'n desktop en herken het feit dat je "nieuwe" berichten krijgt, vaak ook op een onlogische manier (nieuwere gesprekken bij het opstarten, oudere gesprekken uren of dagen later). Aangezien ik in principe de nieuwste versie draai zal het daar niet aan liggen. Ik heb zojuist even voor je gezocht, maar nog geen oplossing gevonden.

Wel kan ik je aanraden om de eerste vijf minuten dat Skype draait te accepteren dat Skype heel veel geheugen in beslag kan nemen, waardoor je pc (merkbaar) trager wordt. Na vijf minuten neemt dit vanzelf af. Ik weet niet hoeveel programma's je normaliter hebt open staan, maar als dat er veel zijn voor een niet al te snelle pc, kan dat de reden zijn dat 'ie vastloopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruik je Skype op een ander apparaat of heb je dat gedaan? Ik gebruik Skype zowel op m'n laptop als op m'n desktop en herken het feit dat je "nieuwe" berichten krijgt, vaak ook op een onlogische manier (nieuwere gesprekken bij het opstarten, oudere gesprekken uren of dagen later). Aangezien ik in principe de nieuwste versie draai zal het daar niet aan liggen. Ik heb zojuist even voor je gezocht, maar nog geen oplossing gevonden.

Ja. Sinds kort weer op een desktop, tot voorheen altijd op m'n laptop.

Wel kan ik je aanraden om de eerste vijf minuten dat Skype draait te accepteren dat Skype heel veel geheugen in beslag kan nemen, waardoor je pc (merkbaar) trager wordt. Na vijf minuten neemt dit vanzelf af. Ik weet niet hoeveel programma's je normaliter hebt open staan, maar als dat er veel zijn voor een niet al te snelle pc, kan dat de reden zijn dat 'ie vastloopt.

Het is een extreem trage pc, en aan een halfuurtje heeft-ie blijkbaar al niet genoeg :7

Wel gek dan dat het de eerste paar keer geen enkel problem was?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik heb dat probleem ook. Als ik op een ander systeem met iemand via Skype aan het praten ben en vervolgens uit log en daarna weer op een ander systeem inlog, krijg ik allemaal berichten die ik toen gestuurd had. Heel irritant soms omdat het meestal gesprekken zijn van hier tot Tokio. (laten we zeggen gemiddeld 500 berichten)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Yep, dit is typisch iets wat Skype doet. Mijn laptop met een i7 aan boord begint aardig hard te blazen wanneer Skype al deze berichten gaat ophalen.

Toevallig was daar laatst (blijkbaar 5 oktober) nog wat over gezegd door Microsoft: Skype gaat chatberichten tussen apparaten synchroniseren.

Je kan hier weinig aan doen, Nandro. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...