Jump to content

Programmeer programma


Dipsie8

Recommended Posts

Ik heb even naar de syntax gekeken en ik moet zeggen dat er niets mis is met de taal 'Processing'.

Als de school wil dat je dit programma gebruikt zou ik het gewoon gebruiken, zo kan je de lessen gewoon blijven volgen. Mocht je écht opzoek zijn naar een andere taal dan zou je kunnen kijken naar C#.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoofdtopic is niet helemaal duidelijk, moet je gebruik maken van de taal processing, met het daarbij behorende programma?

Of mag je zelf de taal kiezen en waar/waarmee je het programma maakt?

In het tweede geval ligt het er vooral aan wat je al kan qua programmeren. Een programmeertaal leer je niet zomaar, daar gaat veel tijd in zitten.

Ben je helemaal nieuw in het programmeer wereldje, begin dan met een taal zoals Java of C#. Maar verwacht niet dat je meteen binnen een redelijke tijd een uitgebreid programma kan schrijven. :)

Link to comment
Delen op andere websites

eh.. eh... meow?

Ik moet een programma hebben om mee te kunnen leren programmeren. Nou heeft de docent "processing" laten zien, ik heb er een video van gezien, en 'k wil het zelf proberen + leren, maar ik wil wel een fatsoenlijk programma hebben.. En tijd heb ik zat :3

Laat ik het anders zeggen; Ik zoek een goede programma waarmee ik een (fatsoenlijk) programeertaal kan leren.

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

Als je echt geheel vrij bent in je keuze zou ik voor het programma Dev C++ gaan, wat een editor (met bijgeleverde compiler) is voor de taal C++. Dit is de taal waar ik vooral mee heb gewerkt. Het mooie aan deze taal vind ik dat het relatief makkelijk te leren is terwijl het toch een heel diepe basistaal is, wat wil zeggen dat je er , mits je er genoeg ervaring mee hebt, vrijwel alles mee kunt programmeren. Probeer het eens uit zou ik zeggen :)

Je kunt het programma hier krijgen: http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html

Veel succes en plezier ermee, en laat het vooral weten als je nog vragen hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk persoonlijk dat je best met een taal als C# of Java begint, zoals Crypteq al zei. Bij C++ zit je met geheugenbeheer en pointers en dat brengt volgens mij een extra moeilijkheid bij het leren van een programmeertaal.

Link to comment
Delen op andere websites

eh.. eh... meow?

Ik moet een programma hebben om mee te kunnen leren programmeren. Nou heeft de docent "processing" laten zien, ik heb er een video van gezien, en 'k wil het zelf proberen + leren, maar ik wil wel een fatsoenlijk programma hebben.. En tijd heb ik zat :3

Laat ik het anders zeggen; Ik zoek een goede programma waarmee ik een (fatsoenlijk) programeertaal kan leren.

Als je zelf de keuze heb dan zou ik een wat algemenere taal kiezen dan processing, zoals ik al eerder aangaf; Java, C# of zoals $NeoSyp$ hierboven aangeeft C++.

Kanttekening bij C++, in het begin heeft dit een veel steilere leercurve doordat je hiervoor zelf veel meer met het geheugen moet regelen. (zoals Hanneswasco hierboven al zegt)

Als IDE voor (C# en C++) heb ik zelf de beste ervaring met Visual Studio (beste IDE in mijn ogen :puh:)

Voor java zijn de IDE's Netbeans en Eclipse erg goed :).

@hierboven

Idd

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk raad ik het af om met C++ te beginnen indien je geen kennis hebt. Je zal dan al snel vastlopen. Zelf raad ik C# of Java (net als Crypteq) aan om mee te beginnen. Met deze kan je een perfect overstap maken naar C++.

Link to comment
Delen op andere websites

Processing lijkt heel erg op Java, zelfde vorm van syntax en dergelijke. Processing is vooral heel erg geschikt om multimedia-applicaties mee te maken, omdat heel veel functies om om te gaan met input en dergelijk al ingebouwd zijn, en je deze dus niet zelf uit hoeft te programmeren.

Mocht je echter zelf een taal moeten kiezen om in te programmeren, is Java inderdaad wel een aanrader. Java heeft namelijk een zogenaamde 'garbage collector'; een programma op de achtergrond welke zorgt dat ongebruike objecten in het geheugen automatisch verwijderd worden (dit moet je in bijvoorbeeld C zelf doen). Mocht het echter gewoon gaan om het doorkrijgen van de probleemoplossende manier van denken welke nodig is voor programmeren, is het misschien geen slecht idee om te beginnen met een simpele (web)programmertaal als PHP...

Qua programma's is het lastig kiezen en volledig afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Ikzelf gebruik vim, een invoegtoepassing voor mijn terminal welke volledig bestuurd wordt met het toetsenbord. Om te beginnen zou ik een programma zonder veel poespas kiezen; misschien is Notepad++ een goed idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Qua programma's is het lastig kiezen en volledig afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Ikzelf gebruik vim, een invoegtoepassing voor mijn terminal welke volledig bestuurd wordt met het toetsenbord. Om te beginnen zou ik een programma zonder veel poespas kiezen; misschien is Notepad++ een goed idee?

vim voor het programmeren? Ik gebruik dat enkel voor in grote bestanden wat bulk-aanpassingen te maken, maar voor de rest lijkt me dat toch niet echt handig. puh2.gif Sowieso moet die ook zijn programma's compilen en executables maken en dat gaat volgens mij niet met Notepad++.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...