Jump to content

Laptop voor school


Fiegel5

Recommended Posts

Budget: 200-300 euro

Doel: School, dus: Internet, office, muziek e.d

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: Nvt

Benodigde randapparatuur: Geen

Besturingssysteem: Windows 7 (Geen 8 )

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Mijn vingers om de toetsen te bedienen, die neem ik mee. :)

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Nvt

Extra koeling (voor overklokken)?: Stuk of dertig?

Beste mensen,

Ik zou mij graag laten informeren over een laptop voordat ik de stad in duik. Ik volg op dit moment een MBO opleiding richting psychologie. Daarvoor gebruik ik soms een laptop. Nu is het geval dat ik hier twee laptops heb staan. Een onwijs goede Acer die ruim 1100 euro gekost heeft waar ik echt ALLES mee kan, en een HP Compaq 6720s. Het probleem bij de eerste is dat dit een onwijs grote laptop is, hij heeft een absurd groot scherm wat hem dus echt loodzwaar maakt. Niet handig op school dus. De tweede behoeft geen uitleg, stamt zowat uit de middeleeuwen en is niet erg snel.

Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar een laptop voor puur alleen schoolgebruik. Maar wat moet je je daarbij voorstellen? Nouja.. Hij mag wel redelijk snel zijn en het een en het ander kunnen. Gewoon in een rap tempo mailen, internetten, filmpje kijken, muziek afspelen en vooral gebruik kunnen maken van Office. En als het even meezit allemaal tegelijk. (^^) Als ik een presentatie heb moet ik ook gauw een filmpje in elkaar kunnen draaien en wat kleine foto-bewerkingen doen. Een beetje geheugen mag er ook wel op zitten, ik moet uiteraard wel mijn privécollectie kwijt kunnen..

Nou zijn mijn lessen niet onwijs interessant, dus als ik stiekem zit te klooien op internet en ik klik snel alles weg dan hoeft dat geen 10 minuten te duren. Wat ik soms wel ervaar bij klasgenoten. Zou toch balen zijn als ik dan net mijn privé collectie aan het aanschouwen ben. :S

Mocht je nou denken: Dit slaat nergens op, er is geen laptop wat aansluit op je wensen. Of: Waarom nog 1 als er al 2 hebt staan? Dan mag je me daar best over adviseren! Ik weet het namelijk zelf ook niet helemaal!

Alvast bedankt,

Fiegeltje

P.s: De eerste die me een netbook, mini laptop, chromebook of tablet aansmeert ga ik een kusje geven. Die wil ik dus NIET! :D

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt Windows 7? Kijkt dat is nu al een probleem, alle huidige laptops hebben standaard Windows 8. :(

Bovendien zal je voor die kleine prijs geen goede laptops vinden, ik heb er een gevonden die maar 2 GB aan ram heeft en maar een HDD heeft van 320GB. http://www.alternate...84/?tk=8&lk=299

Als je je budget tot een €400 zou optrekken zou je vele beters kunnen krijgen. :bier:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

http://www.staples.nl/computers-tablets-harde-schijven-accessoires/notebooks/notebook-aspire-e1-531-b9604g50m?r=se

Is wel 19 euro duurder dan wat je ervoor wilt uitgeven, maar dan heb je een goede laptop. Heb 'm zelf ook en hij werkt als een zonnetje. Heeft zich ook bewezen qua snelheid (o.a. opstarttijd).

Even standaard specs:

Acer Aspire E1-531

Intel Pentium B960

4 GB RAM

500 GB HDD

Windows 8 64-bit

Probleem: het is een Windows 8-laptop. Je kunt, als je er een ISO van hebt, alsnog Windows 7 installeren, maar dat is je enige mogelijkheid dan. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zal eens gaan kijken naar die Acer Tom. Anders vervalt het gewoon en zeul ik nog wel een jaartje met die 8 kilo. Meer heb ik er echt niet over gezien ik naast die 2 laptops gewoon een hig-end tablet heb liggen. Dan word het wel echt een beetje overdreven allemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerder voor die van Woody gaan, deze bevat een recentere processor.

Dat een processor recenter is, wil niet meteen zeggen dat hij ook beter is, hé. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt en zoveel ouder is die ene CPU niet, de Intel Pentium B960 is van 4e kwartaal van 2011 en de Intel Celeron B830 van het 3e kwartaal van 2012, maar ze zij beiden van de Sandy bridge serie. :puh:

En de CPU van de laptop die Grand Theft Auto TOM heeft voorgesteld is ook beter omdat je ene laptop een 2,2 Ghz (t.o.v. 1,8 Ghz) processor heeft, 4 GB (t.o.v. 2 GB) aan werkgeheugen hebt en je een HDD hebt van 500 GB (t.o.v. 320 GB). De laptop van Grand Theft Auto TOM is dus aan te raden. :bier:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt en zoveel ouder is die ene CPU niet, de Intel Pentium B960 is van 4e kwartaal van 2011 en de Intel Celeron B830 van het 3e kwartaal van 2012, maar ze zij beiden van de Sandy bridge serie. :puh:

En de CPU van de laptop die Grand Theft Auto TOM heeft voorgesteld is ook beter omdat je ene laptop een 2,2 Ghz (t.o.v. 1,8 Ghz) processor heeft, 4 GB (t.o.v. 2 GB) aan werkgeheugen hebt en je een HDD hebt van 500 GB (t.o.v. 320 GB). De laptop van Grand Theft Auto TOM is dus aan te raden. :bier:

Nou, wat betreft het RAM-geheugen is het bij beiden hetzelfde. Althans, ook de Celeren-processor ondersteunt 64-bit. Maar het is vooral het verschil tussen het aantal GHz inderdaad, evenals het geheugen.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, wat betreft het RAM-geheugen is het bij beiden hetzelfde. Althans, ook de Celeren-processor ondersteunt 64-bit. Maar het is vooral het verschil tussen het aantal GHz inderdaad, evenals het geheugen.

Ik heb het over hoeveel RAM er in de laptop zelf zit, niet hoeveel de processor ondersteund. :bier:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het over hoeveel RAM er in de laptop zelf zit, niet hoeveel de processor ondersteund. :bier:

64-bit wordt alleen door 4 GB RAM en hoger ondersteund, hé. Daarom zei ik ook niet dat beiden evenveel RAM-geheugen hebben. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het over hoeveel RAM er in de laptop zelf zit, niet hoeveel de processor ondersteund. :bier:

64-bit wordt alleen door 4 GB RAM en hoger ondersteund, hé. Daarom zei ik ook niet dat beiden evenveel RAM-geheugen hebben. :puh:

Sorry mijn fout :D

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Tom. wat mij opviel toen ik eigenlijk van plan was hem aan te schaffen. Is dat er nog BTW bijkomt en ik dan eindig op ongeveer 380 euro. Dat is niet zo handig... :puh:

Oh ja, sorry. Ik was vergeten dat ik 'm had gehaald met aftrek van BTW (omdat mijn vader hem van zijn kas kan halen, zodat het lijkt alsof hij hem gekocht heeft).

Maar als ik jou was, zou ik hem toch nemen. Voor minder ga je echt geen fatsoenlijke laptop krijgen. Of je moet natuurlijk even doorsparen, maar ik neem aan dat je hem een beetje snel moet hebben? :puh:

Ik heb hier overigens nog m'n oude laptop, maar daar zul je niet veel aan hebben. Hardware is compleet verouderd en hij is sowieso heel traag met zijn single-core processortje. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Voor onder de 400 euro ga je sowieso geen laptop vinden inderdaad, laat staan een fatsoenlijk apparaat waar je de komende jaren mee vooruit kan. Ik zou je budget minstens omhoog zetten naar ~500 euro dan heb je een leuke i3/i5 waar je buiten je opleiding nog de komende jaren iets mee kan doen.

Als je nu een of ander gaar ding koopt voor dat mager bedrag zit je over 1 jaar alweer te zeuren dat dat ding zo rete traag is en je beter iets anders had kunnen kopen.

Mocht het echt niet mogelijk zijn je budget omhoog te stellen zou ik eerder gaan uitkijken naar een tablet in combinatie met een los toetsenbord, die zijn al wat goedkoper alhoewel ook weer je voor 300 euro weinig tot niets fatsoenlijks zult vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...