NickyHendriks Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 (bewerkt) Schoolopdracht, maak een logo voor een fictief horeca-bedrijf. Ik vind hem best wel gaaf geworden!! Er zit wel een uitleg bij, 'De Fabriek' is een eetcafé gesitueerd in een oude fabriek, dus vandaar de naam en het grove in de tekst. En onder de naam zouden dan op briefpapier bijvoorbeeld de contactgegevens kunnen komen, KvK nummer, adres, al dat soort informatie. Bewerkt: 4 april 2013 door Zamg0d1 Reageren
BoerTijger Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 Hij ziet er goed uit, dat wel maar de torens vind ik vrij vaag, sommige delen zijn vrij pixelig, verder keurig! 8 Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 4 april 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2013 (bewerkt) Torens inderdaad wel pixelig, is een stock, ramen en dueren waren oorspronkelijk wit. Pixeligheid moet ik nog iets op verzinnen inderdaad, vooral bij het rook is het wel erg, viel in Photoshop wel mee door de transparantie-background maar op een witte achtergrond was ie wel heel erg. Nog even iets op verzinnen. Eentje zonder de rook Bewerkt: 4 april 2013 door Zamg0d1 Reageren
BoerTijger Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 Met rook vind ik hem beter. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 Wat ik er vooral nog aan vind ontbreken is duidelijkheid over wat De Fabriek nu precies is. Een eetcafé zeg je, maar daar vind ik het logo niet echt bij passen moet ik zeggen. Maak van de 'E' een liggende vork, of van de torens een mes en een lepel, of wat dan ook, maar ik zou 't iets duidelijker maken wat het nu precies is. Verder ziet het er prima uit hoor, wat mij betreft. Alleen dus dat ene dingetje Reageren
Silverbyte Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 Het is in mijn ogen te gedetailleerd voor een bedrijfslogo. De contouren van de fabriek zelf zijn prima, maar de naam is flink bewerkt, wat in mijn ogen juist afdoet aan het rauwe dat je uit wilt stralen. Verder zou ik het wat compacter houden. Je logo neemt nu, horizontaal gezien, een enorm vlak in beslag. Vind het persoonlijk geen heel geslaagd logo, maar door de lijnen ook grof te houden en het logo wat kleiner te maken, kun je denk ik al een hoop verbeteren. Je kunt hier ook eens kijken voor inspiratie. Reageren
3L1077 Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 Het zegt inderdaad niets over horeca, wat misschien wel de bedoeling van de opdracht was? Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 Misschien zit hier wat tussen. Reageren
3L1077 Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 Misschien zit hier wat tussen. Deze is zo ziek. Het is echt eenvoudig, en toch straalt het iets uit. Denk eerder aan zoiets? Maar ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat je niet direct op zoiets kan komen, denk gewoon na als je slaapt. ^^ Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 4 april 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2013 (bewerkt) Dat rauwe heb ik bewust gedaan. Het idee is ook dat het bedrijf zelf zich niet echt als eetcafé presenteerd van buitenaf. Dat je aan de buitenkant een fabriekshal ziet staan en als je bijvoorbeeld door een raampje naar binnen kijkt zie je een eetcafé die op industriële wijze is ingericht. Zoiets bijvoorbeeld. Vandaar dus het logo op de industriële manier en dat ie niks met eten te maken heeft. Was een bewuste keuze. De opdracht zegt ook niets over dat het perse over horeca moet gaan. We moeten een bedrijfsprofiel opstellen voor een fictief horecabedrijf, en alles eromheen mag je zelf verzinnen. HEt idee erachter is dat ik het ooit kan gaan gebruiken ook in mijn ondernemersplan voor leerjaar 4. Dat is het idee, het hoeft niet perse zo te zijn dat ik dit kies maar ik loop al een paar maanden met het industriële in mijn hoofd en ben er zo enthousiast over dat ik het hele concept al aan het uitwerken ben: De Fabriek is gevestigd in een oude fabriekshal, geen hoge maar eentje niet hoger dan twee verdiepingen, op deze manier creëer je wel een industrieel gevoel zonder dat je veel ruimte boven je moet opvullen. Hoge ruimtes zijn dan ook moeilijker om gezellig in te richten en het industriële eraan te bewaren. Een hoge zaal zou wel evt. kunnen voor een partij of iets waar het wel weer mooi is als er veel mensen in staan. Bovenstaande is een beetje het basisidee wat ik nu heb. En ik ga eens kijken naar de pagina's die gepost zijn, staan goeie ideeën op, nu nog zoeken naar eentje die bruikbaar is voor mijn concept Over dat denken tijdens slapen, ik lig echt al een paar weken met dit idee maar nooit echt tijd/zin om het uit te werken. En echt paar weken, we hebben best lang voor deze opdracht (1,5mnd) omdat je dus een heel bedrijfsprofiel moet maken, brochures, doelgroepen bepalen, echt heel uitgebreid. Bewerkt: 4 april 2013 door Zamg0d1 Reageren
Michael Geplaatst: 4 april 2013 Rapport Geplaatst: 4 april 2013 (bewerkt) Het is in mijn ogen te gedetailleerd voor een bedrijfslogo. De contouren van de fabriek zelf zijn prima, maar de naam is flink bewerkt, wat in mijn ogen juist afdoet aan het rauwe dat je uit wilt stralen. Verder zou ik het wat compacter houden. Je logo neemt nu, horizontaal gezien, een enorm vlak in beslag. Vind het persoonlijk geen heel geslaagd logo, maar door de lijnen ook grof te houden en het logo wat kleiner te maken, kun je denk ik al een hoop verbeteren. Je kunt hier ook eens kijken voor inspiratie. Alles wat je net hebt opgeschreven. Wou ik net opschrijven.. daarom een Quote >>> Door .Levi.: Dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik daarvoor de 'bewerk-knop' onderaan je huidige bericht. Het bericht van Silverbyte staat er en loopt niet weg. Quoten is in dit geval dus vrij onnodig.<<< Bewerkt: 4 april 2013 door .Levi. Reageren
Visser23 Geplaatst: 5 april 2013 Rapport Geplaatst: 5 april 2013 Bij het maken van logo's, en dan met name bedrijfslogo's, is het de bedoeling dat je het zo simpel mogelijk houdt. Het logo moet blijven hangen bij de doelgroep. Strak, eenvoudig en uniek zijn belangrijke kernwaarden. Dit logo is véééél te gedetailleerd. Daarnaast haal ik er niet uit om wat voor bedrijf dit nou eigenlijk gaat. Het design is leuk gedaan hoor, maar om zoiets daadwerkelijk als logo voor een bedrijf te gaan gebruiker gaat een beetje te ver. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 5 april 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 5 april 2013 Dan ga ik van de week eens aan de slag met voor een nieuwe Reageren
Puma Geplaatst: 5 april 2013 Rapport Geplaatst: 5 april 2013 (bewerkt) Je zou een simpel gebouwtje kunnen maken, met wijnglazen als schoorstenen en in de rookwolk die daaruit komt, staat jouw tekst. Leuk logootje, maar het zijn nu heel erg twee verschillende elementen. Je zou dat al kunnen verbeteren door de achtergrond van de letters te laten overgaan in de rook uit de schoorstenen. Verder zijn jouw letters een beetje beschadigd en is jouw fabriek squeaky-clean. Onthoud dat het een restaurant is, en een restaurant behoeft een net, strak logo, die de netheid en subliemiteit van het restaurant reflecteert . Ik zou dus eerder de letters vormgeven zoals de fabriek, in plaats van de fabriek ook wat beschadigen zoals de letters. Het fabrieks-plaatje is nu ook relatief groot in vergelijking met de tekst en het is altijd fijn als een logo binnen een rechthoeks-vorm past, zonder dat er veel ruimte overblijft: je logo heeft nu een L-vorm. Gewoon wat tips, opzich is het voor een simpel logootje best prima. Bewerkt: 5 april 2013 door Puma Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.