Jump to content

Syrische Burgeroorlog


-MessiaX-

Recommended Posts

Zoals jullie waarschijnlijk wel hadden vernomen via het nieuws is er al 2 jaar een opstand gaande tegen het regime in Syrië.

Nu is mijn hoofdvraag:

Hoe kijken jullie tegen de situatie aan in Syrie?

===== Standpunten in de Media =====

Syrische staatsmedia:

Media US:

Media EU:

Media RU:

Edit: Media toegevoegd ( putin ).

Bewerkt: door -MessiaX-
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat je een beetje de foute instelling hebt als je wanneer je het leger in gaat je niet wilt dat er vrede is maar juist dat er conflict is zodat je oorlogje kunt spelen, of vat ik jouw opmerking nu verkeerd op?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het wel een beetje aan het volgen. Misschien word ik er wel naartoe uitgezonden, mocht het tegen die tijd nog spelen. In dat geval hoop ik stiekem dat het aanhoud. :$

Je bent er wel heel trots op he, dat je bij het leger gaat? En waarom zou je willen dat het dan nog aanhoud? Hoe langer het doorgaat, hoe meer onschuldige mensen er afgeslacht worden.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat je een beetje de foute instelling hebt als je wanneer je het leger in gaat je niet wilt dat er vrede is maar juist dat er conflict is zodat je oorlogje kunt spelen

Het is juist mooi om voor vreden te strijden, er is nu toch geen vrede dusja.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag op het nieuws een documentaire over een jongen van 12 die zwaargewonden moest verzorgen. Hij maakte die documentaire zelf, en was 3 dagen later gestorven door een granaatscherm in z'n hoofd. Dat raakt toch wel.

En dan zie ik ook nog hier net op het nieuws, die belgische jongeren die zich tot de moslim bekeren, en in syrie gaan strijden. Kan best geloven dat dat wel problemen zal geven als hij terug naar hier komt, dat er maar geen gewonden van komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is juist mooi om voor vreden te strijden, er is nu toch geen vrede dusja.

Dat is toch iets anders dan hopen dat vrede uitblijft zodat jij mee kunt gaan strijden hoor.

Maar ik denk dat we hier FireFighter wat slecht begrijpen in zijn korte uitlating. Laten we maar beter concentreren op het eigenlijke onderwerp?

Naja, ik volg de burgeroorlog vanuit mijn ooghoeken. Momenteel zijn beide kampen het land compleet naar de zooi aan het helpen. Hopeloze situatie is het geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat je een beetje de foute instelling hebt als je wanneer je het leger in gaat je niet wilt dat er vrede is maar juist dat er conflict is zodat je oorlogje kunt spelen, of vat ik jouw opmerking nu verkeerd op?

Deels vat je het verkeerd op. Elke militair wilt natuurlijk uitgezonden worden, deels voor de vrijheid die je de mensen kan geven daar, maar ook voor de kick. Als je alleen het leger ingaat om te schieten ben je inderdaad op het verkeerde adres. Dan kan je beter naar een schietvereniging gaan.

Ik ben het wel een beetje aan het volgen. Misschien word ik er wel naartoe uitgezonden, mocht het tegen die tijd nog spelen. In dat geval hoop ik stiekem dat het aanhoud. :$

Je bent er wel heel trots op he, dat je bij het leger gaat? En waarom zou je willen dat het dan nog aanhoud? Hoe langer het doorgaat, hoe meer onschuldige mensen er afgeslacht worden.

Ik ben er heel trots op dat ik deel mag worden van een elite groep die wereldwijd mensenrechten beschermd, ja. Dat mag ook iedereen weten. Wat is er nou mooier?

Ik vind dat je een beetje de foute instelling hebt als je wanneer je het leger in gaat je niet wilt dat er vrede is maar juist dat er conflict is zodat je oorlogje kunt spelen

Het is juist mooi om voor vreden te strijden, er is nu toch geen vrede dusja.

Het is juist mooi om voor vreden te strijden, er is nu toch geen vrede dusja.

Dat is toch iets anders dan hopen dat vrede uitblijft zodat jij mee kunt gaan strijden hoor.

Maar ik denk dat we hier FireFighter wat slecht begrijpen in zijn korte uitlating. Laten we maar beter concentreren op het eigenlijke onderwerp?

Naja, ik volg de burgeroorlog vanuit mijn ooghoeken. Momenteel zijn beide kampen het land compleet naar de zooi aan het helpen. Hopeloze situatie is het geworden.

Als je mijn eerste quote-reactie leest zie je waarom. En ja, strijden voor vrijheid, en de mensen die daar wonen een veilige en rechtvaardig leven bieden is inderdaad het mooiste. :)

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

*kopie post*

Een vriend van mij werkt als brandwacht hier in Amsterdam en dan zegt ie ook wel eens als " vrienden onderling ", voor de gein dat ie wel zin heeft in een " lekkere fik in het weekend ", als ie dienst heeft. Dat begrijp ik ook wel, want dat geeft denk ik een grote 'kick'. Al is het wel zo, als ik serieus met hem er over praat, dat ie dan natuurlijk hoopt dat het een " enorm saaie shift " word, want zo'n brand kent natuurlijk alleen verliezers. Een brandweerman die dan zegt " Ja, dat was wel kicken " terwijl de eigenaar van het verbrandde huis in tranen ligt, dat is natuurlijk geen goede brandweerman.

Ik hoop / denk dat dat bij jou hetzelfde geval is.

-----

@Phoenyxar:

Ik denk inderdaad, dat het conflict tussen beide het niet verbeterd. Logischerwijze zei Putin dan ook dat ie het liefst onderhandelingen wilde. Maar ik betwijfel of de US dat voor ogen heeft. Maar ziezo, wat er ook zal gebeuren de regio blijft een tijd onstabiel. En inderdaad, dan zie ik het al voor me dat wij er met onze militairen weer moeten zitten net zoals in al die andere landen waar de US een strategische interesse in heeft :puh: .

Overigens; het bericht van Putin ( stop het ook meteen in de hoofdpost ):

Bewerkt: door -MessiaX-
Link to comment
Delen op andere websites

Onbegrijpelijk, die gappies die bij het leger zitten of gaan. Willen vechten voor de vrede, maar als ik het zo lees zijn ze blij met oorlog. Go play more games retard.

EDIT: Dus dan lees ik nu dat het fijn is om te vechten voor onschuldige mensen. Waarom hoop je dan dat de oorlog doorgaat? Dit is niet verkeerd opvatten, dit is niet nadenken wat je schrijft. Sorry FireFighter, maar je slaat de plank mis.

Bewerkt: door Toni Caprioni
Link to comment
Delen op andere websites

Onbegrijpelijk, die gappies die bij het leger zitten of gaan. Willen vechten voor de vrede, maar als ik het zo lees zijn ze blij met oorlog. Go play more games retard.

Die 'Gappies' waar jij het over hebt zorgen ervoor dat jij vrij bent, dat je kan doen waar je zin in hebt zonder dat je onderdrukt word. Als wij, Nederland, worden aangevallen komen die 'gappies' in actie en geven ze hun leven terwijl jij thuis aan je pik loopt te trekken en bij je moeder uit zit te huilen omdat je bang bent voor de knallen. Typische reactie van een zogenoemde 'nukubu' (nutteloze kutburger).

Misschien krijg je hierdoor iets meer begrip voor deze 'gappies'.

http://www.youtube.com/watch?v=8Rc4_2_YXuw[/url]

[/url]

Even een tweede reactie op je edit: Ik zal het even goed uitleggen. Militairen 'willen' oorlog, omdat ze bij de krijgsmacht zijn gegaan om een verschil te maken voor mensen die totaal geen kans hebben. Natuurlijk is het het allerbeste als er geen oorlog is. Maar dat is ondenkbaar, altijd is er wel ergens op de wereld een conflict bezig. De taak van de krijgsmacht is de vrede in Nederland, maar ook in de wereld te behouden. Militairen willen dat, militairen geven daar hun leven voor. Dus in dit opzicht kun je zeggen dat ze de oorlog willen, omdat ze de burgers in dat land vrijheid willen geven. Het vergt in dit geval ook zelf een beetje nadenken, een beetje verder kijken dan je neus lang is. Als je denkt dat militairen oorlog 'willen' om slachtoffers te maken en als rambo maximaal vuur uitbrengen, dan zegt dat meer over jou denkniveau dan over de militairen. In dit geval sla jij de plank mis.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Die 'Gappies' waar jij het over hebt zorgen ervoor dat jij vrij bent, dat je kan doen waar je zin in hebt zonder dat je onderdrukt word. Als wij, Nederland, worden aangevallen komen die 'gappies' in actie en geven ze hun leven terwijl jij thuis aan je pik loopt te trekken en bij je moeder uit zit te huilen omdat je bang bent voor de knallen. Typische reactie van een zogenoemde 'nukubu' (nutteloze kutburger).

Persoonlijk vind ik dit een beetje te ver gaan, maargoed. Je bent trouwens beter een nutteloze kutburger dan een oorlogszuchtige militair als een land als bvb Amerika ons aanvalt.

Even een tweede reactie op je edit: Ik zal het even goed uitleggen. Militairen 'willen' oorlog, omdat ze bij de krijgsmacht zijn gegaan om een verschil te maken voor mensen die totaal geen kans hebben. Natuurlijk is het het allerbeste als er geen oorlog is. Maar dat is ondenkbaar, altijd is er wel ergens op de wereld een conflict bezig. ... Als je denkt dat militairen oorlog 'willen' om slachtoffers te maken en als rambo maximaal vuur uitbrengen, dan zegt dat meer over jou denkniveau dan over de militairen. In dit geval sla jij de plank mis.

Dat het ondenkbaar is dat er geen oorlog is, I agree. Maar wensen dat oorlog aanhoudt vind ik persoonlijk wat ver gaan. Ik denk dat je het gewoon een beetje verkeerd verwoord hebt, het komt in ieder geval fout over.

Mijn mening? Gewoon massaal militairen sturen naar daar en het met de harde hand oplossen. De meest belachelijke dorpsidioot van België, jawel, Fouad Belkacem. De leider van de racistische moslimorganisatie Sharia4belgium(officieel opgedoekt, onofficieel nog steeds actief) heeft verdorie Belgen gebrainwasht om hun daar te laten vechten. Wat een ongelofelijke schande. Er is een vader(een militair trouwens, dat geluk heeft ie nog) samen met nog een paar ouders z'n zoon daar gaan zoeken. En wat doet de Belgische regering? NIKS. Gewoon NIKS. We hebben hier horden Blauwhelmen, voor wat leiden we die mensen in godsnaam op? :? Als er oorlog is in landen waar we geen fuck mee te maken hebben, dan stuurt de regering wel F16's enzo, maar in een situatie als dit waarin er landgenoten aan te pas komen, daar doet men niks aan.

Begrijpe wie begrijpe kan. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem ligt in de politiek. Voordat je kan beginnen met opbouwen moet je eerst de boeven uit het land zetten. Hiervoor is een gevechtsmissie nodig (aangezien ze niet uit het land gaan als je het lief vraagt) en dat is het probleem. Bijvoorbeeld in Afghanistan. Ze zijn daar bezig met een opbouw missie, maar er zit nog een aardige hoeveelheid Taliban. Zoals iedereen kan zien, werkt het dus voor geen meter daar. Over het algemeen vind de politiek dat de Nederlandse militairen geen gevechtsmissie's mogen draaien, en ze geven dus ook geen toestemming. Dit blijkt prachtig uit het onderstaande filmpje (deel 1 van de 4).

http://www.youtube.com/watch?v=7a3BU9JDus0

In dit filmpje (eigenlijk moet je de hele serie zien á 4 afleveringen) zie je duidelijk dat de politiek flink tegenwerkt wat betreft de missie. Dit zeggen de KCT'ers die in beeld komen ook.

Even terug te komen of de situatie in Syrië. Massaal militairen er naartoe sturen lijkt me dus geen reële optie, aangezien de kans dat de politiek toestemt in een gevechtsmissie aardig klein is. Persoonlijk denk ik dat Amerika er uiteindelijk naartoe gaat, en dat België en Nederland vooral te werk gaan met logistieke doeleinden. En dan vooral wapens, munitie, voedsel en overige leveren voor Amerika.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...