Jump to content

Hosting in Amerika - Goed voor forum?


Michael

Recommended Posts

Ik wou graag een forum maken over gamers (lang verhaal) maar heb het licht gezien, amerika heeft een veel goedkopere hosting. Als je een community zou hebben.. Zou dan zo'n hostingbedrijf in Amerika precies goed zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt eigenlijk af wie de doelgroep is. Zijn dat vooral europeanen dan zou ik eerder voor Europa gaan. Meer bepaald Nederland/Duitsland of Frankrijk.

Europa is en blijft het snelste, echtef voor een beginnend forum met dus nog weinig actieve leden kan de VS wel een uitkomst bieden. Het is namelijk veel goedkoper, en ik denk dat dat voor een beginnend forum juist beter is. Verhuizen naar NL kan altijd nog met een fatsoenlijk forum systeem. Als je in de VS maar aan de oostkust blijft (liefst een datacenter met een directe zeeverbinding naar NL of Frankrijk), dan is een ping van 90/100MS nog best te doen vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt eigenlijk af wie de doelgroep is. Zijn dat vooral europeanen dan zou ik eerder voor Europa gaan. Meer bepaald Nederland/Duitsland of Frankrijk.

Ik zou inderdaad graag mezelf in de richting van de Benelux.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ga je nodig hebben? schijfruimte, dataverkeer e.t.c. Als het een klein forum is kom je heus wel toe met een Nederlandse host hoor. Ook meot je even stilstaan bij support, het lijkt me dat je zo'n nederlands bedrijf eens kunt bellen als er iets misgaat, Amerika lijkt me een ander verhaal.

Wat davedavy zegt is echter wel waar, als je toch voor een amerikaanse host gaat kies er dan een aan de oostkust zoals regio New York. Dus geen Hostgator nemen want die zitten in Dallas, Texas. Godaddy had volgens mij ook servers in Europa staan, misschien is dat iets?.

Link to comment
Delen op andere websites

Het punt blijft natuurlijk dat bezoekers afhaken als ze merken dat de site traag laad. In dat geval is het beter om hier vanaf het begin al op te letten, een kleine webhosting kost in Europa ook echt niet veel hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Het punt blijft natuurlijk dat bezoekers afhaken als ze merken dat de site traag laad. In dat geval is het beter om hier vanaf het begin al op te letten, een kleine webhosting kost in Europa ook echt niet veel hoor.

Bedankt voor alle informatie :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Voor goedkope professionele forum hosting kan ik je Invision Power aanraden. In het pakket zit zowel de hosting als de forum software, plus tal van andere apps zoals een blog, content manager, download manager, chatroom, gallery.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...