Jump to content

gta V racegame besturing


GTAKevin023

Recommended Posts

Hoi,

Rockstargames zegt dat autorijden in gta V echt moet aanvoelen als een echte racegame.

Maar hoe moet ik dat zien?

Wat denken jullie hoe je deze besturing kan vergelijken?

Moet ik denken aan de simpele besturing van Need for Speed Underground?

Moet ik denken aan de iets moeilijkere besturing van Midnight Club LA?

Of moet ik denken aan de moeilijke besturing van Need for Speed Most Wanted 2 waarin ik vindt dat de auto beetje laat reageert.

Wat denken jullie?

Ik heb expres deze vraag niet in voertuigen gezet omdat ik het alleen maar over de besturing wil hebben en meerdere meningen wil hebben. In een bestaande topic kan het onderwerp namelijk snel overgaan tot iets anders.

Bewerkt: door GTAKevin023
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is eigenlijk niet echt wat Rockstar zei. Ze hebben gezegd dat de voertuigen realistischer moesten gaan aanvoelen, net zoals in een racegame. Natuurlijk is het principe racegame heel vaag hier, maar men bedoelt zover ik kan begrijpen goede simulators. Oftewel doelt Rockstar er gewoon op om de ervaring nog beter en geloofwaardiger te laten overkomen.

Maar ik werk niet bij Rockstar dus ik interpreteer enkel maar wat men zegt zoals ik het geloofwaardig acht. Ik denk dus een (nog) realistischere besturing, maar wie weet?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk eerlijk gezegt dat er zowel een casual als een realistische besturing kan worden gekozen in GTA V. Dat hoop ik althans, als ik realistisch met auto's om wil gaan koop ik Gran Turismo.

Why not 2-in-1? Realistisch auto rijden verhoogt in mijn ogen juist het speelplezier. Laat maar komen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is eigenlijk niet echt wat Rockstar zei. Ze hebben gezegd dat de voertuigen realistischer moesten gaan aanvoelen, net zoals in een racegame. Natuurlijk is het principe racegame heel vaag hier, maar men bedoelt zover ik kan begrijpen goede simulators. Oftewel doelt Rockstar er gewoon op om de ervaring nog beter en geloofwaardiger te laten overkomen.

Maar ik werk niet bij Rockstar dus ik interpreteer enkel maar wat men zegt zoals ik het geloofwaardig acht. Ik denk dus een (nog) realistischere besturing, maar wie weet?

Ok. Zo stond het wel in de details van wikigta. ''Het autorijden moet aanvoelen als het rijden in een echte racegame.''

Maar wat jij zegt klinkt wel logisch dat ze dat bedoelde. Dat wist ik niet. Ik hoop echt op een reallistische besturing. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Het autorijden moet aanvoelen als het rijden in een echte racegame.

We doelen daar op het feit dat voornamelijk racespellen zich op de besturing en handling van voertuigen richten, omdat dat de gehele ervaring van zo'n spel bepaalt. Rockstar wil ook een realistisch spel neerzetten (sinds het HD era) en gebruikt de vergelijking met racespellen om dat duidelijk te maken. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het autorijden moet aanvoelen als het rijden in een echte racegame.

We doelen daar op het feit dat voornamelijk racespellen zich op de besturing en handling van voertuigen richten, omdat dat de gehele ervaring van zo'n spel bepaalt. Rockstar wil ook een realistisch spel neerzetten (sinds het HD era) en gebruikt de vergelijking met racespellen om dat duidelijk te maken. knipoog.gif

Ok. Ik begrijp het :) Hopelijk wordt het een goeie besturing want ik ben met elke gta goed geweest in racen. Wil ik ook wel met gta V

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is wat Dan Houser letterlijk zei:

"The cars hold to the ground a bit better. It now feels more like a racing game, compared to GTA IV where they felt big and boatlike...There are not a lot of high-level racing games out there at the moment, and this itch is going to be scratched by this game in a way maybe it hasn't been in previous GTA's."

"

Bewerkt: door Larsiexd
Link to comment
Delen op andere websites

"Big and boatlike"?

Moeilijk om daar een goed beeld naar te maken, maar ik denk dat ik hem wel begrijp. In GTA IV hadden voertuigen nagenoeg geen downforce en hobbelden ze nogal wat als het om rommelige wegen ging. Hiermee was rijden met een sportmotor een hele opgave. Maar het was in ieder geval al veel beter dan in het III era waar je net een baksteen over schuurpapier aan het voortduwen bent, totaal geen reactie met de omgeving zo star als wat. Ik vind de IV-besturing fantastisch, maar als ze die kleine probleempjes er uit willen halen dan gaat deze game precies meer content beslagen dan een verzameling andere games bij mekaar, I like :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

"Big and boatlike"?

Moeilijk om daar een goed beeld naar te maken, maar ik denk dat ik hem wel begrijp. In GTA IV hadden voertuigen nagenoeg geen downforce en hobbelden ze nogal wat als het om rommelige wegen ging. Hiermee was rijden met een sportmotor een hele opgave. Maar het was in ieder geval al veel beter dan in het III era waar je net een baksteen over schuurpapier aan het voortduwen bent, totaal geen reactie met de omgeving zo star als wat. Ik vind de IV-besturing fantastisch, maar als ze die kleine probleempjes er uit willen halen dan gaat deze game precies meer content beslagen dan een verzameling andere games bij mekaar, I like puh2.gif

Ik vind dat ze als ze echt de besturing willen aanpakken dat de landwegen lekker rommelig moet zijn voor een Jeep :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het rijden in La Noire al best realistisch. Dat mag van mij terug komen in Gta V.

Vond het soms lastig rijden. :puh: Een scherpe mocht maken doet ie een beetje vreemd. Wel snel maar groot. Nee, ik slip liever in een bocht met gta. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Goede middag!

Het valt me op dat er weinig gesproken wordt over de technische aspecten van V. Hoe de game loopt op de consoles, hoe de game klinkt en ook de besturing van de voertuigen, wat naar mijn mening een belangrijk aspect is, wordt niet of amper aangehaald door de critici. Ik vind het leuk dat je er over begonnen bent Kevin, en heb me dan ook even geregistreerd om mee te kunnen discussiëren. Ik denk (lees: hoop) dat VWO-er gelijk heeft dat North de zweverige auto's uit IV wat meer, realistisch, gaat aanscherpen. Iets wat in mijn ogen super is, al vond ik de voertuigen in IV perfect.

Persoonlijk vind ik dat Midnight Club LA van Rockstar San Diego een leuke, alternatieve, rijstijl had in vergelijking tot IV, echter niet iets wat ik zou willen zien in V. In tegenstelling tot nico.ballic, heeft Team Bondi naar mijn mening niet bepaald de spijker op de kop geslagen met de besturing van de auto's in LA Noire. Je zou verwachten dat oude auto's uit de jaren dertig en veertig een 'slechte' wegligging hebben. Zo'n auto slipt vaak (eerder) weg bij een hoge snelheid (oversteer-understeer), rijd niet strak en dweilt (verschillend per auto natuurlijk). De wat oudere auto's uit die tijd waren vaak uitgerust met bladvering, wat er voor zorgt dat ze erg deinen in de bochten. Ik vind de game super, dat zeker, maar het rijden in voertuigen stelde me best teleur. Ik hoop dan ook dat North de rijstijlen van deze twee games niet te veel overneemt en gewoon bij zichzelf blijft.

Edge is in een preview van V nog gekomen met wat kleine info. Daarin staat dat: "Handling is more forgiving, but not 'dumbed down'". Dit geeft mij goede hoop dat de physics van IV er blijven, maar dan aangescherpt zodat de sportauto's etc. (voertuigen over het algemeen met een betere handeling) zich wat beter gedragen en minder aanvoelen als boten. Dit zou ook kunnen betekenen dat Jeeps en andere voertuigen van die soort zich goed lenen voor ruige landwegen, iets wat Michaeltjuuh (en ik) graag in de game zien terug komen. Vind dan ook dat de wat grotere, lompe, zware auto's in IV perfect zijn voorzien van passend rijgedrag.

Link to comment
Delen op andere websites

Goede middag!

Het valt me op dat er weinig gesproken wordt over de technische aspecten van V. Hoe de game loopt op de consoles, hoe de game klinkt en ook de besturing van de voertuigen, wat naar mijn mening een belangrijk aspect is, wordt niet of amper aangehaald door de critici. Ik vind het leuk dat je er over begonnen bent Kevin, en heb me dan ook even geregistreerd om mee te kunnen discussiëren. Ik denk (lees: hoop) dat VWO-er gelijk heeft dat North de zweverige auto's uit IV wat meer, realistisch, gaat aanscherpen. Iets wat in mijn ogen super is, al vond ik de voertuigen in IV perfect.

Persoonlijk vind ik dat Midnight Club LA van Rockstar San Diego een leuke, alternatieve, rijstijl had in vergelijking tot IV, echter niet iets wat ik zou willen zien in V. In tegenstelling tot nico.ballic, heeft Team Bondi naar mijn mening niet bepaald de spijker op de kop geslagen met de besturing van de auto's in LA Noire. Je zou verwachten dat oude auto's uit de jaren dertig en veertig een 'slechte' wegligging hebben. Zo'n auto slipt vaak (eerder) weg bij een hoge snelheid (oversteer-understeer), rijd niet strak en dweilt (verschillend per auto natuurlijk). De wat oudere auto's uit die tijd waren vaak uitgerust met bladvering, wat er voor zorgt dat ze erg deinen in de bochten. Ik vind de game super, dat zeker, maar het rijden in voertuigen stelde me best teleur. Ik hoop dan ook dat North de rijstijlen van deze twee games niet te veel overneemt en gewoon bij zichzelf blijft.

Edge is in een preview van V nog gekomen met wat kleine info. Daarin staat dat: "Handling is more forgiving, but not 'dumbed down'". Dit geeft mij goede hoop dat de physics van IV er blijven, maar dan aangescherpt zodat de sportauto's etc. (voertuigen over het algemeen met een betere handeling) zich wat beter gedragen en minder aanvoelen als boten. Dit zou ook kunnen betekenen dat Jeeps en andere voertuigen van die soort zich goed lenen voor ruige landwegen, iets wat Michaeltjuuh (en ik) graag in de game zien terug komen. Vind dan ook dat de wat grotere, lompe, zware auto's in IV perfect zijn voorzien van passend rijgedrag.

Ten eerste: welkom op het forum :tu:. Ik hoop ook wel dat de rijbesturing aangepakt gaat worden, maar dan niet overgaat op volledige racebesturing. Het grootste probleem hierbij (vooral bij MidnightclubLA) is dat auto's op lage snelheid vaak een stuk moeilijker te besturen zijn dan op hoge snelheid (komt vooral door het sturen),en dit kan natuurlijk niet in een game als GTA. Ik hoop daarom op een mix tussen het huidige systeem en een meer realistisch systeem, waar vooral gelet wordt op het stuurwerk. Natuurlijk wil ik ook kunnen driften, maar dan wel door mij aangestuurd door bv. aan de handrem te trekken of een bepaalde stuur beweging en niet bij het inhalen van een andere auto.

Verder zij ik net zoals jij ook wel een mogelijk verschil tussen oudere en nieuwere auto's, waar vooral de wegligging etc. anders is. En groter auto's zoals truck's en jeeps tegenover sportwagens. Vaak heb ik nog dat ik met een jeep makkelijk langs een sportwagen drift en dan wegscheur.

Als laatste ben ik grote fan van het off road rijden en kijk hier ook zeer naar uit. Dus zou ik net zoals jij willen dat auto's als jeeps of een Sanchez hier beter voor geschikt is dan andere voertuigen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...