Lars Geplaatst: 21 april 2013 Rapport Geplaatst: 21 april 2013 *Grand Theft Auto V*, ook wel afgekort naar *GTA V* of *GTA 5*, wordt het vijftiendevideospel in de Grand Theft Auto-spellenreeks van Rockstar Games en ontwikkeld door Rockstar North . Het zal het eerste grote deel in de serie worden sinds GTA IV , waarmee het vierde tijdperk binnen de serie begon. Het spel zal plaatsvinden in de fictieve stad Los Santos [2] , die eerder gebruikt werd inGrand Theft Auto: San Andreas . GTA V zal uitkomen op Playstation 3 en Xbox 360 . Over een release voor PC en Wii U wordt nog onderhandeld. Er wordt gebruikgemaakt van dezelfde engine (Rockstar Advanced Game Engine - RAGE ) als in GTA IV.[3] Het maken van het spel werd direct gestart na het afronden van GTA IV.[4] OnthullingPersonages[4] Dit spel zal in veel opzichten verschillen van zijn voorgangers. In plaats van éénprotagonist zal de speler uit drie personages (Michael, Trevor en Franklin) kunnen kiezen buiten missies om, en in speciale gevallen (als de personages samenwerken) ook tijdens een missie. Bij het wisselen tussen de personages op grote afstand zal de camera uitzoomen in de lucht en daarna focussen op het gekozen personage. Wisselt de speler op korte afstand, dan zal de camera niet volledig uitzoomen, maar wordt er gekozen voor een vloeiende perspectiefovergang. Ieder personage zal zijn eigen persoonlijke eigenschappen hebben. Buiten deze personages zal dit keer ook aandacht worden besteed aan hun familie en vrienden. Ook nieuw is dat op het moment dat de speler wisselt, het personage niet stopt met leven maar alledaagse dingen gaat doen, zodat als je terugkomt ze bijvoorbeeld naar de tv kijken. Dit zal ook bij overige personages gebeuren zodat je misschien tuiniers en schoonmakers in de ochtend ziet wachten bij de bushalte, en later op de dag vind je ze terug in de huizen en tuinen van Rockford Hills. Al in het begin van de ontwerpfase (toen Red Dead Redemption nog ontwikkeld werd) was het ontwerpteam van plan om het probleem van één protagonist aan te pakken. Dan Houser zei:Aanhalingsteken openen "We loved Niko and felt he was a very strong lead protagonist for a game, and we were starting to get into John Marston (van RDR)...we just felt that after those two games, just doing more of the same wouldn't be enough because we wouldn't be able to surpass them for a while. That was really where we came up with the concept of doing it like the episodes, with three characters...As EFLC demonstrated giving the player multiple perspectives has clear advantages. "Aanhalingsteken sluiten En wat betreft het wisselen van de drie-eenheid zei hij:Aanhalingsteken openen "...the idea gradually evolved past the simplistic delineation between the characters that seemed like the natural progression from the episodes. Instead of rotating between five missions as one character, five as the second character and five as the third, what if you were constantly switching between them? "Aanhalingsteken sluiten Door de personages ver van elkaar te laten wonen wil Rockstar ervoor zorgen dat de speler buiten missies om meer van de omgeving meekrijgt. En ook hobby's worden niet vergeten:Aanhalingsteken openen "We're still ironing out all the details, but we want one or two key minigame activities per character to really help them get separated from each other. "Aanhalingsteken sluiten De personages zullen niet zo uitgebreid gewijzigd kunnen worden als in San Andreas, omdat dat systeem ver beneden het grafische niveau van de huidige personages zit, maar verschillende kleding kan nog steeds toegepast worden.Michael Michael heeft een goede deal met de FIB gesloten: hij zit in het getuigenbeschermingsprogramma. hij past perfect in de buurt waarin hij woont (die is gebaseerd op Beverly Hills ) en is rijk. Het lijkt op zijn ideale leven, maar hij haat zijn vrouw en dat is ook wederzijds - ze smijt al zijn geld over de balk. Hij begrijpt zijn tienerkinderen niet en heeft een slechte vader-zoon relatie. Het geld dat opraakt en zijn simpele leven waar hij gek van wordt,zijn genoeg redenen om terug te keren naar het roversbestaan. * Beroep: (Gepensioneerd) bankrover * Leeftijd: Begin 40 * Woonplaats: Rockford Hills (in een grote villa met eigen zwembad en tennisbaan) * *Relaties*: * Getrouwd met Amanda * Dochter Tracy en zoon Jimmy (beide tieners) * *Vervoer*: * 9F (gelijkwaardig aan de Audi R8 ) * Fiets Quote van Amanda:Aanhalingsteken openen "If you want to know where I am, you can check your credit card statements. "Aanhalingsteken sluiten Trevor Phillips Trevor is een frequent drugsgebruiker, zijn leven wordt beheerst door zijn verlangens. Hij is het spreekwoordelijke 'ongeleid projectiel' met zijn gewelddadige uitbarstingen en destructieve woedeaanvallen. In het verleden heeft hij banken overvallen met Michael, hij twijfelt geen moment als hij wordt gevraagd weer aan te sluiten. Dan Houser zegt dat dit karakter bedacht is als het tegenovergestelde van Michael. * Beroep: crimineel (voorheen militair piloot) * Leeftijd: begin 40 * Woonplaats: Blaine country (de woestijn)(in een trailer) * *Relaties*: * Zijn paranoïde buurman Ron. * *Vervoer*: * Bodhi (gelijkwaardig aan de 3de genaratie Jeep Wrangler )Franklin Franklin is een ambitieuze ritselaar in een tijdperk en plaats waar daar geen behoefte aan is. Hij komt Michael tegen als hij opzoek is naar iets of iemand om op te lichten. Franklin wil graag verder komen maar weet niet hoe, en wordt tegengehouden door zijn idiote vrienden. * Beroep: automonteur/verkoper bij Armenian luxury car dealer en ritselaar/oplichter Harut Vartanyan. * Leeftijd: midden 20 * Woonplaats: South Los Santos * *Relaties*: * Een paar gevaarlijke, idiote vrienden waaronder Lamar. * Mike, Franklin's mentor * *Vervoer*: * Steelt z'n vervoerGameplay[4] Door bijna alles in het spel vanaf de grond opnieuw op te bouwen is er veel veranderd sinds GTA IV. Diverse verbetering in het licht model en grootte verbeteringen en veranderingen in de zogenoemde tekenafstand en detaillevels. De personages in het spel zijn nog wel gescript met het 'Natural Motion's Euphoria character behaviour system'. Er zullen ook veel andere dingen zijn voor je personages, o.a: yoga, jet skiën, base-jumping, tennis, een fitnessen aan het strand en golf op een volledige golfbaan. Rockstar had het gevoel dat daten niet bij dit spel en de personages zou passen, dus kun je in dit deel niet daten. Vrienden zullen je niet meer zo vaak bellen op je mobiele telefoon, deze zal meer gebruikt worden voor hedendaagse dingen zoals het gebruik van email en internet. Random personages keren terug, dit keer meer en met volledige animaties. Voor het eerst wordt gebruikgemaakt van dynamische missies (zoals 'Unique World Events' inRed Dead Redemption ), bijvoorbeeld personages met defecte auto's langs de weg, lifters, of een stel geparkeerde auto's in de woestijn met een aantal lijken ernaast. Maar de speler kan ook geldwagens overvallen of een tasjesrover tegen de grond werken.Aanhalingsteken openen "This structure proved so succesful that Rockstar is migrating it over to GTA V. "Aanhalingsteken sluiten Het cover-systeem van GTA IV zal in een uitgebreidere versie gebruikt worden. Rockstar heeft ook gekozen voor meerder complexe overval-missies in de stijl van 'Three Leaf Clover'(IV). Dan Houser:Aanhalingsteken openen "We really wanted to make heists a big theme in the game...based on missions not just from GTA IV but from previous games that people really responded to...People are in love with doing bank jobs, particulary when they feel like they have prepped the bank jobs. We've never felt we've done a great job with a bank job, so we decided 'let's properly invest the story and the mission design for some of the missions into making some of these built out series of heists.' "Aanhalingsteken sluiten Ook zal de speler vrij vroeg in het spel kunnen beschikken over vliegtuigen, door het personage Trevor. Een van de geinigste nieuwigheidjes is volgens ontwikkelaar Dan Houser dat de speler zijn middelvinger naar andere mensen kan opsteken in dit spel, ook de gekke parodieën komen terug:Aanhalingsteken openen "...entertainment inside the entertainment is returning to GTA V...funny new stuff that's pretty odd to do in a game. "Aanhalingsteken sluiten Er valt ook meer met geld te doen, maar huizen kopen zit daar niet bij:Aanhalingsteken openen "A valid criticism of GTA IV is that there wasn't enough to do with money at the end of the game...We Are definitely going to have a vibrant and fun economy, from earlier in the game to after you've completed everything. There won't be property, but there will be loads of other stuff. "Aanhalingsteken sluiten Ook is de einde-spel-stijl van GTA IV vastgehouden:Aanhalingsteken openen "There are multiple different endings in the storyline which depend on the choices you made throughout the game. "Aanhalingsteken sluiten Tegen IGN vertelde Houser iets over het verniewde missiesysteem:Aanhalingsteken openen "We do have a bunch of missions in GTA V that are far more freeform than anything we have done before. We tell you to go get something and the player decides how to do it - what characters they need on the job and what tools they need for those characters[8] . "Aanhalingsteken sluiten We wisten al dat dieren zouden voorkomen, maar niet zo uitgebreid:Aanhalingsteken openen "Animals aren't just a backdrop - you can expect to see dogs guarding areas and causing the player trouble when they try to sneak past them[8] . "Aanhalingsteken sluiten Ook het wapensysteem is veranderd:Aanhalingsteken openen "Weapons are slightly different since we have to find a balance between giving the player freedom and giving them a challenge. Letting players have any weapon they want, whenever they want it, would make earlier missions less of a challenge and less satisfying. That being said, as the player makes progress through the game they will build up a satisfying arsenal[8] . "Aanhalingsteken sluiten De kaart zal vanaf het begin volledig toegankelijk zijn, met enkele gesloten gebieden in het begin. Het spel speelt zich af tussen 2010 en 2013. En de storyline neemt ongeveer 25 uur in beslag om uit te spelen. Het zal voor sommige missies nodig zijn om een bepaalde hoeveelheid geld te hebben.Demomissie 'Making The Switch' Deze missie zit ook vroeg in het uiteindelijke spel, maar zal niet de eerste zijn.[9] "(gespeeld door een demospeler bij Rockstar)" In deze missie zijn Trevor en Michael weer bij elkaar, maar dat is niet hun eigen keuze maar die van de FIB. Die zit hun achter de vodden, om ze daarvandaan te krijgen moet het trio een 'snatch-and-grab' missie uitvoeren in naam van de FIB. Het lijkt op de eerste ontmoeting van Franklin met Trevor, want na een woede- aanval van Trevor zegt Michael dat hij niet per se hoeft te helpen. De FIB zorgt voor een helikopter, Michael en Trevor gaan erin zitten, Franklin gaat per motor naar de bestemming. Als de twee arriveren bij het IAA hoofdbureau (de GTA equivalent van de CIA) staat Franklin al klaar in het buurgebouw met een sniper. De speler krijgt nu de besturing over Michael die van het dak aftokkeld (de speler kan het tokkelen volledig besturen in de stijl vanRainbow Six Vegas ). De muziek sweept ondertussen op - voor het eerst in GTA. Als Michael het goede kantoor heeft gevonden, breekt hij door het glas en grijpt de gijzelaar met één arm en houd in zijn andere arm een geweer. Op dit punt wordt een personage-switch voorgesteld, de speler kan Michael blijven en alle agenten doodschieten of switchen naar Franklin. Als Franklin gaat de demospeler verder en zit gelijk achter de sniper om agenten van hieruit af te schieten. Hierna wordt wederom een personage-switch voorgesteld, voor alle drie de personages dit keer. Wordt de speler Trevor achter de stuurknuppel van de helikopter, of wordt hij Michael die vanuit de helikopter grondtroepen probeert af te schieten, of blijft hij Franklin die vanaf de grond achtervolgt en luchtsteun neerschiet.......Als de helikopter weer land bij de FIB is de missie geslaagd.
Lars Geplaatst: 21 april 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 21 april 2013 Bron: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_V
Michael Geplaatst: 21 april 2013 Rapport Geplaatst: 21 april 2013 Erg leuk dat je het hier hebt neergezet. Erg interessant om is weer door te lezen
Dutchy3010 Geplaatst: 21 april 2013 Rapport Geplaatst: 21 april 2013 Erg leuk dat het allemaal op Wikipedia staat, maar gewoonweg kopieren van Wikipedia lijkt mij een beetje onzinnig... Topic gesloten.
Recommended Posts