Jump to content

Nieuwe computer - €1300


Kloep

Recommended Posts

Hey, ik ga binnenkort een nieuwe desktop aanschaffen. Dit is het lijstje wat ik tot nu toe zelf heb samengesteld.

MSI Z77A-G45

Intel Core i7 3770 Boxed

Corsair CML16GX3M2A1600C10B

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Samsung 840 series SSD 120GB

Aerocool Strike-X Advance

Cooler Master GX-Lite Black 600W

Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Het totaal hiervan is € 1.197,49.

Iemand nog leuke tips enzo? :D

Budget: 1300

Doel: Gamen, photoshoppen. Wil gewoon een snelle PC.

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Monitor

Besturingssysteem: Geen

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik heb nog HDD, wil enkel een SSD erbij. Ook muis en toetsenbord is niet nodig.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten

Extra koeling (voor overklokken)?: Nee

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Kloep

    11

  • ArticLight

    7

  • Michael

    6

  • Fedmas

    2

Top Posters In This Topic

Bol.com heeft toevallig een soort van vergelijkdingens om te zien wat jij wilt hebben. Ik zal even kijken als ik hem kan vinden! Ik weet dat je er niets mee kan. Maar je kan hem altijd bekijken!

http://www.bol.com/nl/m/computer/desktop-keuzehulp/index.html?promo=desktops_306_B1_desktop-keuzehulp_27_

Bewerkt: door Michaeltjuuh
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je hulp, maar deze geeft kant en klare PC's, en ik wil er eentje samenstellen. Dat is stukken goedkoper.

Prima! Ik hoop dat hier een digi nerd komt om je te helpen. Misschien is het handig om het Computer Talk forum even te bekijken? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Michael, stomme faalhaas.

Ik zie dat deze lijst grotendeels aan de hand van de Tweakers best buy guide is samengesteld? Dan zit je meestal wel goed. Je zou kunnen overwegen om voor een modulaire voeding te gaan, dit is een voeding waarbij je eigenlijk alleen de benodigde stroom stekkers aansluit. Vind ik zelf wat netter staan (zeker met zo'n raampje in je kast) en en komt je airflow ook ten goede.

Link to comment
Delen op andere websites

Build ziet er goed uit, wel wil ik even vermelden dat het niet bepaald een geluidstille kast is. Verder kunnen de lichtjes van de ventilatoren ook irritant worden(weet niet hoe dat bij jouw zit, maar als ik een film oid kijk heb ik liever dat het donker is ipv alles rood vanwege de fans). Verder lees ik ook dat lange videokaarten misschien wat moeilijker passen, dus dan moet je even kijken hoeveel ruimte je hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie mijn problemen meteen op dit forum. Iets wat weinig mensen kunnen :t

Zo word je natuurlijk nooit superlid.

Ten eerste heb ik niet gezegd dat ik een superlid wil worden. Als ik de kans aangeboden zou krijgen zou ik hem aannemen. Ik ga trouwens die post niet veranderen. Omdat die tekst naar jou is gericht. Ik wil niet hierbij de mensen van het GTAForum beledigen. Maar probeer ik op een normale manier je te beledigen.

Ik las inderdaad na mijn post dat het op de Computer Talk forum was. Ik ben een druk persoon. Ik heb ook mijn dingen te doen in mijn échte leven. Zo moet ik de dieren onderhouden en mijn broertje helpen van school af te halen. Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken over situaties zoals deze. Bijvoorbeeld dat ik deze discussie hier verder niet aan ga. Wanneer je iets te klagen hebt kan je natuurlijk me een PM sturen. Ik ga dit topic niet kapot maken door het belachelijke ruzie die waarschijnlijk tussen ons komt.

Bewerkt: door Michaeltjuuh
Link to comment
Delen op andere websites

Puur uit principe zou ik aanraden om een moederbord van Asus te nemen. Misschien zelfs eentje van de Republic Of Gamers reeks als je toch voor die rode look gaat. Deze zijn altijd erg goed. Ik ben ook geen fan van AMD, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Als je een geluidsstille kast wil, neem dan eens een kijkje bij de kasten van Fractal Design. Zien er tevens ook heel glad en stijlvol uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie dat deze lijst grotendeels aan de hand van de Tweakers best buy guide is samengesteld? Dan zit je meestal wel goed. Je zou kunnen overwegen om voor een modulaire voeding te gaan, dit is een voeding waarbij je eigenlijk alleen de benodigde stroom stekkers aansluit. Vind ik zelf wat netter staan (zeker met zo'n raampje in je kast) en en komt je airflow ook ten goede.

Nog nooit van gehoord. Wat is nou precies het verschil met een gewone voeding? Hangt hij buiten je kast ofzo?

Build ziet er goed uit, wel wil ik even vermelden dat het niet bepaald een geluidstille kast is. Verder kunnen de lichtjes van de ventilatoren ook irritant worden(weet niet hoe dat bij jouw zit, maar als ik een film oid kijk heb ik liever dat het donker is ipv alles rood vanwege de fans). Verder lees ik ook dat lange videokaarten misschien wat moeilijker passen, dus dan moet je even kijken hoeveel ruimte je hebt.

Geluid en lampjes maken me niet veel uit. Vind het er vaak wel leuk uitzien en heb dat allemaal nu ook. Zelfs een tri-color, zelfs daar heb ik geen last van. :puh:

De videokaart moet passen volgens reacties van internet.

Puur uit principe zou ik aanraden om een moederbord van Asus te nemen. Misschien zelfs eentje van de Republic Of Gamers reeks als je toch voor die rode look gaat. Deze zijn altijd erg goed. Ik ben ook geen fan van AMD, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Als je een geluidsstille kast wil, neem dan eens een kijkje bij de kasten van Fractal Design. Zien er tevens ook heel glad en stijlvol uit.

Moederbord wordt veel aangeraden. Heb verder weinig ervaring er zelf mee, dus dan vertrouw ik Tweakers wel genoeg. Bovendien dat was ik kan vinden is ook wel aardig wat duurder dan de MSI.
Ik ga dit topic niet kapot maken door het belachelijke ruzie die waarschijnlijk tussen ons komt.

Houd je smoel dan verder.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil graag met respect worden behandeld! Als ik jou help wil ik graag tenminste dat iemand tegen me vriendelijk is. Ik denk dat we anders beter even op Private Message moeten overgaan? Wil namelijk niet teveel off-topic gaan. Daar komt nog is bij dat ik dit gedrag totaal niet van je herken.

Bewerkt: door Michaeltjuuh
Link to comment
Delen op andere websites

Nog nooit van gehoord. Wat is nou precies het verschil met een gewone voeding? Hangt hij buiten je kast ofzo?

Nope, je installeert 'm gewoon als een normale voeding. Ik geef je een vergelijkingsplaatje:

Modular_vs_non-modular_PSU.JPG

Sorry, grote afbeelding..

Links de modulaire voeding en rechts de traditionele. Bij de modulaire voeding sluit je in principe alleen de kabels aan die je nodig hebt, in plaats van dat die hele bundel kabels voor niks in je PC hangt. Als het nog niet duidelijk is roept u maar

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...