Jump to content

HP Pavilion HPE H9-1101ED - Desktop


FireFighter

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben sinds vanmiddag eventjes op zoek naar een nieuwe computer voor de komende jaren. Ik kom op deze computer uit:

http://www.bol.com/n...00000008893810/

Het doel is dus zware spellen zoals Napoleon:TW, Shogun2:TW op minimaal high, maar het liefst ultra soepel te kunnen spelen. Aangezien het een mooie hap uit mijn portemonnee is en ik totaal geen idee van hardware heb, wil ik eventjes bevestiging van de mensen met kennis hier. Is dit een geschikte game pc? :D

Op dit moment heb ik een pc met de volgende systeemspecs:

Intel® Core 2 Duo CPU E7200 @2.53GHz (2CPU's) ~ 2,5GHz

3070 MB RAM-Geheugen

ATI Radeon HD 3650 1787MB

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet er niet zoveel van, maar naar mijn weten is het toch (bijna) altijd beter/goedkoper om er zelf een samen te stellen, niet?

Ik heb geen idee. Ik heb van zelf samenstellen al helemaal geen kennis. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Heb eventjes naar de benchmarks gekeken, die processor ziet er goed uit, alleen de videokaart had wel zeer slechte punten, dus misschien toch een hondertal euro'tjes bijtellen, zou beter zijn. (Denk ik)

Link to comment
Delen op andere websites

Vul deze lijst even in, dan kunnen we een samenstelling maken die eens zo goed is als die HP computer. :bier:

Budget:

Doel:

Merk pc of samengesteld:

Benodigde randapparatuur:

SSD, ja of nee?:

Besturingssysteem:

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken:

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate:

Extra koeling (voor overklokken)?:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Zal nog even toelichting geven bij samenstellen. Voordeel van samenstellen is dat jij een PC hebt die aan jou wensen voldoet, en je niet betaald voor stapels aan 'gratis' software en dergelijke. Zo kan je de beste samenstelling doen van processor + grafische kaart die perfect inspeelt op jou situatie (doel). Ook is dit meestal goedkoper als een PC van Dell oid. Mocht je niet zelf willen bouwen, bedrijven als Azerty en dergelijke bieden voor een redelijk bedrag (50 euro uit mijn hoofd) de mogelijkheid om de computer bij hun te laten bouwen, compleet met garantie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet er niet zoveel van, maar naar mijn weten is het toch (bijna) altijd beter/goedkoper om er zelf een samen te stellen, niet?

Ik heb geen idee. Ik heb van zelf samenstellen al helemaal geen kennis. :puh:

Het leuke aan forums is dat je totaal geen kennis nodig hebt om een pc samen te stellen, laat het anderen voor je doen door bovenstaand lijstje in te vullen. Je kan de pc zelf in elkaar steken, maar gezien het feit je er geen kennis van hebt kan je dit door Azerty/Alternate zelf laten doen. Dit kost dan wel 50/60 euro, maar het resultaat is nog steeds een veel betere pc voor dat geld ten opzichte van een merkpc.

Wel moet je er zelf Windows opzetten(correct me if I'm wrong) en drivers installeren, maar de dvd's in je pc pleuren en stapjes volgen, daar heb je helemaal geen kennis voor nodig. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wel moet je er zelf Windows opzetten(correct me if I'm wrong) en drivers installeren, maar de dvd's in je pc pleuren en stapjes volgen, daar heb je helemaal geen kennis voor nodig. :)

Kan je ook laten doen, kost wel wat extra.

Link to comment
Delen op andere websites

Of je zoekt iemand op die handig met computers is. Ik heb een Intel i5 (3450), AMD Radeon HD7850 1gb, 8 gb ram voor 800 euro. Kan ik GTA IV mee op z'n hoogste aan. Dus ik denk dat 'ie jouw games ook goed aan zou moeten kunnen, dus met een PC die een stuk goedkoper dan die van Dell is ;) PC was klaar voor gebruik toen m'n pa hem had gekocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reactie's allemaal. Ik heb even het onderstaande lijstje ingevuld voor het samenstellen van een computer. Als jullie er even naar zouden willen kijken, top! :)

Budget:

Doel: Gaming (Zware spellen, Total War reeks etc..)

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: n.v.t

SSD, ja of nee?: ?:$

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: n.v.t

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Graag al in elkaar laten zetten door een bedrijf. (Ook het besturingssysteem installeren etc.)

Extra koeling (voor overklokken)?: Nah, alleen als het echt nodig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reactie's allemaal. Ik heb even het onderstaande lijstje ingevuld voor het samenstellen van een computer. Als jullie er even naar zouden willen kijken, top! :)

Budget:

Doel: Gaming (Zware spellen, Total War reeks etc..)

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: n.v.t

SSD, ja of nee?: ? :$

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: n.v.t

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Graag al in elkaar laten zetten door een bedrijf. (Ook het besturingssysteem installeren etc.)

Extra koeling (voor overklokken)?: Nah, alleen als het echt nodig is.

geen budget? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...