Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Na 10 jaar heeft Adobe aangekondigd te stoppen met de producten uit de Creative Suite. Creative Suite, ook wel bekend als Adobe CS, is een softwarepakket van Adobe Systems en bevat grafische software en videobewerkingssoftware, waaronder: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Indesign, Adobe Dreamweaver, Adobe After Effects en nog zoveel meer. Adobe Creative Suite 6 zal nog te koop zijn, maar veel aandacht, behalve bugfixes en compatibiliteitsupdates, zal niet meer aan de software besteed worden. Verwacht dus geen CS7 meer in de toekomst.

Adobe gaat verder met "Creative Cloud", waar ze eerder online een aantal producten van Creative Suite op verkochten, maar nu volledig op willen focussen. Het programmapakket Creative Suite zal daarom enkel nog via de abonnementendienst "Creative Cloud" (Adobe CC) aangeboden worden. Een abonnement op Adobe's software via Creative Cloud kost 61,49 euro per maand voor het hele pakket, enkel een losse applicatie is voor 24,59 euro beschikbaar. Zo kun je dus van alle 'Creative Suite' producten gebruik maken of slechts één daarvan. Via Creative Cloud heb je altijd toegang tot de nieuwste producten en functies en kun je deze downloaden.

Dankzij deze clouddienst wordt piraterij van deze software een stuk lastiger gemaakt, maar is voor Adobe een stabiel en winstgevende manier van inkomen. Er is echter ook een hoop kritiek. Veel mensen, waaronder professionals en thuisgebruikers, zijn geen voorstander van dit idee. Aan de andere kant hoeft de thuisgebruiker geen duizenden euro's te betalen voor een programma, maar kan 'bijvoorbeeld' het programma Adobe Photoshop voor een maandelijks bedrag van 24,59 euro worden aangeschaft.

Zie ook: hier en hier.

Geplaatst:

Heel jammer, Zeker met name Photoshop en Dreamweaver, toch gouden programma´s.

Omdat ze "gratis" waren zekers ...

Geplaatst:

De laatste CS-versies vond ik al niet bijster interessant (het blijft toch allemaal min of meer hetzelfde), dus voor mij persoonlijk maakt het niet heel veel uit. Alles wat ik nodig heb zit al in CS3. Maar als je een licentie hebt en elk jaar weer de volle mep moet betalen voor een aantal extra functies (wat overigens behoorlijk van de zotte is), dan lijkt dit me een beter plan. Het maakt het pakket/programma ook behoorlijk wat toegankelijker.

Geplaatst:

OMG? Stopt de photoshop ook?!!!! traantjes.gif

Er worden geen nieuwe versies meer uitgebracht. Voorheen bracht Adobe om het jaar een nieuw CS pakket uit, met nieuwe functies en dergelijke. Door dit besluit zal Creative Suite 6 (dus Photoshop CS6) de laatste zijn. Maar uiteraard kun je het programma (of pakket) gewoon blijven gebruiken. knipoog.gif

Geplaatst:

Slim van Adobe, maar aan de andere kant wel uitbaterij, aangezien je nu de software alleen kan gebruiken zolang je abonnement loopt.

Een snelle rekensom wijst uit dat je ongeveer 737 euro gaat betalen per jaar voor het gebruiken van het totale pakket, waar je vroeger maar een keer een bedrag neerlegde.

Voor mij zal het overigens niet veel effect hebben, ik heb photoshop nooit gebruikt en ben ook niet van plan dat binnenkort te gaan doen, mocht ik het nodig hebben, dan weet ik mijn gang naar de pirate wel te vinden voor CS6.

Geplaatst:

Beetje lame, vind ik. Heb als student anderhalf jaar geleden de CS5 Design Premium moeten kopen voor school en 265 euro betaald, en die werkt nog steeds en gaat bij mijn weten ook blijven werken. Als je dan uitrekent dat een volledig pakket voor jaargebruik zoveel meer gaat kosten..

Geplaatst:

Ik erger me echt dood aan al dat cloud gedoe. Microsoft ook al met zijn Office 365 ... Office 2013 kan je nog lokaal installeren, maar ook daar heb je al verplicht een Microsoft account voor nodig.

Geplaatst:

Ik erger me echt dood aan al dat cloud gedoe. Microsoft ook al met zijn Office 365 ... Office 2013 kan je nog lokaal installeren, maar ook daar heb je al verplicht een Microsoft account voor nodig.

Nou is dat per direct bij Microsoft nog niet direct storend, Office is gewoon nog lokaal te installeren voor een éénmalige prijs.

En ach, zolang ik niet ondergespamt word wil ik best weer een keer mijn gegevens invullen hoor.

Geplaatst: (bewerkt)

+10

Erger me ook onderhand al doodziek aan al dat cloud gedoe. Zelfs PS4 is ook meer op cloud gericht.

Btw, wel erg lame van Adobe. Je kunt piraterij niet stoppen maar ze moeten het niet voor ons peperduur maken.

737 euro per jaar? Wtf?! Daar ligt het probleem, niemand wil zo een hoop geld neerleggen voor software.

Verkoop het goedkoop en het loopt goed. Zo niet, fuck that cloud en abonnement.

Bovendien heb je vast ook internetverbinding nodig voor dat abonnement?

Bewerkt: door Blue_V
Geplaatst:

Een hoop geld is vrij relatief, want dat hangt van de gebruiker af. Er zijn zat grafici die geld verdienen door gebruik te maken van deze programma's en de aanschaf er gemakkelijk uit halen. Voor simpele thuisgebruikers, zoals wij, is het inderdaad wel een flinke som geld, maar dat was in de vorige vorm evengoed het geval. De studentenversies, die goedkoper zijn, blijven zover ik weet wel gewoon bestaan.

Geplaatst:

Goh, waarom zou er toch zoveel gepirate worden met Adobe's programma's... De massale bedragen die je moest neerleggen en het feit dat je geen echte korting kreeg als je een voorgaande versie had zal er vast niks mee van doen hebben. Ik ben blij met PhotoShop 5, dus ik ga voor uw Cloudrommel niks betalen Adobe, sorry :7.

Geplaatst:

Goh, waarom zou er toch zoveel gepirate worden met Adobe's programma's... De massale bedragen die je moest neerleggen en het feit dat je geen echte korting kreeg als je een voorgaande versie had zal er vast niks mee van doen hebben. Ik ben blij met PhotoShop 5, dus ik ga voor uw Cloudrommel niks betalen Adobe, sorry :7.

Lol, ben ik volledig met je eens.

61,49 per maand voor het pakket.... Is er dan ook gelijk het 21% BTW inbegrepen of is dat exclusief....

Geplaatst: (bewerkt)

Lol, ben ik volledig met je eens.

61,49 per maand voor het pakket.... Is er dan ook gelijk het 21% BTW inbegrepen of is dat exclusief....

Het bedrag is natuurlijk inclusief BTW. Dit soort prijzen worden nooit exclusief BTW getoond en mag in feite ook niet. Wellicht alleen in uitzonderlijke gevallen met zakelijke klanten. Je kunt er vanuit gaan dat bij transacties met consumenten, de BTW altijd onderdeel is van de prijs.

Edit:

In de eerste link van mijn beginpost staat ook de prijs van 61,49 euro rechts van het beeld aangegeven. Precies onder de prijs staat in lichtgrijs dat het inclusief BTW is.

Bewerkt: door .Levi.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...