Jump to content

Probleem met linux


GuitarGuy666

Recommended Posts

Hallo

Ik wil op mijn iMac uit 2011 2 OS'en zetten: Mac osX en linux. Nu wil ik mijn schijf partitioneren en krijg ik de volgende

melding:

34eqfph.png

Wat moet ik doen? En is het wel mogelijk om linux op een partitie te zetten?

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste ik heb geen ervaring met Mac OS, wat ik je nu ga vertellen is pure Windows praat, maar misschien kan je het iets verder helpen.

Ik neem aan dat je op het moment één grote partitie hebt, wat je nu wilt gaan doen is de harde schijf in 2 stukken verdelen, een voor Mac OS een voor Linux, toch?

Ik raad je aan te booten met een Live cd, vanuit deze live cd kan je partitoneren zonder dat Mac OS word gestart, probeer dit eens, krijg je een/dezelfde foutmelding?

In het geval van een dual boot tussen Mac OS en Windows kun je deze gewoon naast elkaar installeren met behulp van bootcamp, zo weet de Computer Idee mij te vertellen, voor Linux zou je gebruik moeten maken van bijvoorbeeld Virtual Box.

Overigens kunt u binnen zo'n virtualisatieprogramma ook andere besturingssystemen installeren, bijvoorbeeld Linux.

Ik weet niet of je de truc van bootcamp ook met Linux uit kan halen, dit zou je dus kunnen proberen. (Maak wel eerst een back up ;) )

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op internet gezien dat het ook met vmware fusion kan, dus ben ik die nu aan het downloaden. Als dit niet werkt dan zal ik je advies opvolgen :tu:

Ik kan trouwens geen backup maken omdat ik geen externe hardeschijf heb :(

EDIT:

Het werkt nu via VMWare fusion. In ieder geval erg bedankt voor je hulp :tu:

Bewerkt: door supergtagamer
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...