Jump to content

Sloom opstarten?


MegaPilot

Recommended Posts

Hoi.

Je zult waarschijnlijk denken dat ik te verwend ben, maar ik vind 15 seconden opstarttijd echt niet acceptabel met mijn huidige PC. Ik heb SATA III, OCZ Vertex 4 256 GB, Windows 8(snel opstarten ingeschakeld) en ik kom niet eens in de buurt van "snel opstarten"(lees: 10 seconden of minder). Hoe de hel kan iemand als GTA Tom met een gewone HDD even snel opstarten als mij(dit heeft hij mij in PB bewezen dmv een filmpje)? Ik kan alleen maar concluderen dat mijn PC echt wel sloom opstart voor zo een setup.

Dus de hoofdvraag; hoe krijg ik mijn PC sneller opgestart?

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Start > "msconfig" > Services > Alle Microsoft Services verbergen > Uitvinken wat je niet nodig hebt. Zelfde voor de tab Opstarten.

En oja, dit schiet me net te binnen: sommige van de nieuwere laptops hebben naast de HDD ook nog een soort cache geheugen. Ik weet er niet veel van want het is vrij nieuw, maar het lijkt mij dat de opstartbestanden in dat cache geheugen worden bewaard.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hielp wel een beetje, nu zit ik al onder de opstarttijd bij een nagelnieuwe installatie(14 seconden nu, 15 seconden toen ie nieuw was).

Edit: In BIOS Boot Mode op Fast gezet, nu start ie op in 10/11 seconden.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...