Jump to content

[NIEUW]Desktop gaming pc[1100 euro]


Dr.Oppai

Recommended Posts

Hey beste forumleden! In 2009 heb ik een pc aangeschaft die destijds de meeste games op high aankon en hij heeft me tot op de dag van vandaag trouwe dienst geleverd. Nu merk ik echter dat de nieuwste games vrijwel alleen nog op medium of op low soepel lopen en door een meevaller kan ik nu waarschijnlijk een nieuwe pc kopen.

Ik ben op zoek naar een game pc waarmee ik zeker de komende paar jaar wel de nieuwe games gewoon soepel en ook op High kan spelen.

Budget: Rond de 1100 euro. Als het echt een verschil maakt mag je daar daar iets boven zitten.

Doel: De nieuwste games van nu en in de toekomst soepel kunnen spelen met graphics op High, dagelijks gebruik(films, school, internet, etc)

Merk pc of samengesteld: Liefst samengesteld als dat goedkoper is, maar maakt niet veel uit.

Benodigde randapparatuur: Nee, heb alles.

SSD, ja of nee?: Geen idee, kijk maar wat mogelijk is.

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Geen

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: In elkaar laten zetten.

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig.

Aangezien ik er zelf weinig verstand van heb, hoop ik echt dat er hier iemand is die een goede pc voor me kan samenstellen of tips kan geven. Alvast bedankt. icon_mrgreen.gif

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    16

  • Hanneswasco

    8

  • Woody268

    7

  • SNIPER44

    3

Top Posters In This Topic

Deze samenstelling heb ik net gekocht. Maar ik had een kapotte voeding gekregen en heb deze nu ingewisseld voor een iets sterkere voeding: XFX ProSeries 850W, maar in principe moet je met de voeding die in de samenstelling zit toekomen. ;)

Doe dat beeldscherm uit de samenstelling en je komt aan ongeveer 1100 euro, maar dan moet je hem zelf nog in elkaar zetten (of bij betalen om het in elkaar te laten zetten). Daarnaast is die extra fan niet 100% nodig, maar 2 GTX660's worden wel erg warm, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen.

De processor heeft trouwens een zeer goede koeling, dus dat is ook mooi futureproof voor als je wilt gaan overclocken (ben dat zelf van plan na een jaar of 2, als de garantie vervallen is).

Link to comment
Delen op andere websites

Met beide PC's moet dat wel lukken. Houdt er wel rekening mee dat in mijn configuratie nog geen Windows zit, en als je hem samenstelt op Alternate zal die ook wel wat duurder zijn. Ik heb die van mij samengesteld op Afuture, die zijn redelijk goedkoop en de service valt wel mee (kan wel beter).

Link to comment
Delen op andere websites

Erg bedankt voor de snelle hulp! Ik denk dat ik dan toch voor Woody's pc ga.(Tenzij er natuurlijk nog een beter alternatief wordt gepost hier) :)

EDIT@ Een vriend van me zei dat ik bij Woody's samenstelling die videokaart het beste kan vervangen met deze: http://www.alternate...A-TDFC)/973462/

Is dat een goed idee? Het is al over mn budget maar is dat dat extra echt waard of is dat niet nodig?

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

Woody, waarom geen MSI Z77A-G45 voor 40 euro minder? Ik vind niet echt een voordeel van de G55, behalve dat die een power-knop heeft maar als je zelf geen PC bouwt heeft dat geen nut (en zelfs dan..).

2 GTX660's in SLI presteren beter dan een HD7970 en kost iets meer dan de HD7950 dan er nu in zit. Het nadeel is dat het wat warmer wordt en je misschien wat meer energie zal verbruiken. Als je trouwens voor een twee videokaarten in SLI gaat mag je geen SLI-brug vergeten te bestellen (kost 5 euro).

Link to comment
Delen op andere websites

Levert die MSI Z77A-G45 gewoon de zelfde prestaties dan? Als dat zo is dan neem ik die. Dan hou ik daarmee ook ruimte over voor de 2 videokaarten die in totaal 40 euro duurder zijn.

EDIT@ Hannes, zal ik er veel verschil van merken als ik die 2 videokaarten neem inplaats van die van Woody?

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me gebaseerd op deze review en deze. Je kan onder de benchmarks, in de inhoudstabel, ook eens doorbladeren naar benchmarks van andere games om de prestaties daar te zien. Ik ben voornamelijk een Battlefield 3 speler en daar merk je dat je op Ultra settings in 1080p gemiddeld 87FPS hebt met GTX660 SLI en maar 49 met een HD7950. Dat scheelt dus wel wat. Het zijn nog niet mijn eigen ervaringen, ik heb nog maar één avondje gegamed op een PC met 2 GTX660's in SLI en het was zeker mooi in Battlefield 3 maar verder heb ik nog geen benchmarks genomen aangezien m'n voeding het na enkele uren begaf (waarschijnlijk een fabrieksfout).

Of de Z77A-G45 dezelfde prestaties levert kan ik niet zeggen, maar volgens mij is er geen noemenswaardig verschil. Iemand anders moet daar best even zekerheid over bieden.

Edit: lees nu pas je bewerking over de HD7970. Zoals ik al eerder zei presteert een GTX660 in SLI beter dan de HD7970 in de meeste games en betaal je er 100 euro minder voor. Keuze is snel gemaakt denk ik..

Link to comment
Delen op andere websites

Levert die MSI Z77A-G45 gewoon de zelfde prestaties dan? Als dat zo is dan neem ik die. Dan hou ik daarmee ook ruimte over voor de 2 videokaarten die in totaal 40 euro duurder zijn.

EDIT@ Hannes, zal ik er veel verschil van merken als ik die 2 videokaarten neem inplaats van die van Woody?

Erg bedankt voor de snelle hulp! Ik denk dat ik dan toch voor Woody's pc ga.(Tenzij er natuurlijk nog een beter alternatief wordt gepost hier) :)

EDIT@ Een vriend van me zei dat ik bij Woody's samenstelling die videokaart het beste kan vervangen met deze: http://www.alternate...A-TDFC)/973462/

Is dat een goed idee? Het is al over mn budget maar is dat dat extra echt waard of is dat niet nodig?

die vriend van je heeft best wel verstand van de videokaarten zo te zien zou deze nemen kan je paar jaren mee vooruit !

heb trouwens zelf ook nog een leuke kaart voor je

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/874304?WT.mc_id=gshop :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me gebaseerd op deze review en deze. Je kan onder de benchmarks, in de inhoudstabel, ook eens doorbladeren naar benchmarks van andere games om de prestaties daar te zien. Ik ben voornamelijk een Battlefield 3 speler en daar merk je dat je op Ultra settings in 1080p gemiddeld 87FPS hebt met GTX660 SLI en maar 49 met een HD7950. Dat scheelt dus wel wat. Het zijn nog niet mijn eigen ervaringen, ik heb nog maar één avondje gegamed op een PC met 2 GTX660's in SLI en het was zeker mooi in Battlefield 3 maar verder heb ik nog geen benchmarks genomen aangezien m'n voeding het na enkele uren begaf (waarschijnlijk een fabrieksfout).

Of de Z77A-G45 dezelfde prestaties levert kan ik niet zeggen, maar volgens mij is er geen noemenswaardig verschil. Iemand anders moet daar best even zekerheid over bieden.

Edit: lees nu pas je bewerking over de HD7970. Zoals ik al eerder zei presteert een GTX660 in SLI beter dan de HD7970 in de meeste games en betaal je er 100 euro minder voor. Keuze is snel gemaakt denk ik..

Dan ben ik er uit. Ik neem 2 GTX660 in SLI. Alleen ben ik nu nog niet zeker over die Z77A-g45 dinges. Het zou wel heel mooi zijn als dat ding dezelfde prestaties voor minder geld levert, maar ik wil natuurlijk niet dat als ik mn pc eenmaal binnen heb, dat ik erachter kom dat dat ding schijt is he? :7

EDIT@ Ik zou graag die SSD verwijderen aangezien het wel prijzig is en het me niet zoveel uitmaakt of mn pc er iets langer over doet om op te starten. Dit kan zonder problemen toch? Ik heb genoeg aan een HDD?

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

http://www.alternate...ml?sc=982922846 Het is die 70 euro meer echt waard, je pc zal echt veel sneller werken door die SSD. :bier:

Hoi pippeloi,

Lang geleden dat ik hier nog een post maakte maar sinds Dave naar me kwam met de vraag ivm een nieuwe pc setup waag ik me toch maar eens aan een postje. Ik vraag me namelijk gwn af wat de meerwaarde is van die ssd in vergelijking met de prijs ervan. Hij is 128g groot dus veronderstel ik dat die alleen gebruikt wordt voor windows op te zetten. Verder wordt de hdd dan gebruikt voor verdere software en games, dus uiteindelijk zit je nog altijd met de bottleneck van een hdd. Het enige voordeel is dat je pc wat sneller opstart? Want snellere laadtijden voor games kan je vergeten mits die op de hdd staan. Als dit het enige voordeel is waarom steek je die ssd er dan in? Hier kan je gemakkelijk 130 euro op besparen. Met het geld dat je bespaart mocht je die ssd er niet insteken kan je de i5 nog upgraden naar een i7.

Groetjes

Sniper

Link to comment
Delen op andere websites

Het grootste verschil tussen de Z77A-G45 en de Z77A-G55 is dat de G55 THX gecertificeerd is, dit zorgt ervoor dat je audio zoveel keer beter klinkt (ik spreek uit ervaring). :bier:

Dus heb je goede luidsprekers en hou je van muziek in de beste kwaliteit, kies dan de G55, indien niet neem je maar gewoon de G45. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het grootste verschil tussen de Z77A-G45 en de Z77A-G55 is dat de G55 THX gecertificeerd is, dit zorgt ervoor dat je audio zoveel keer beter klinkt (ik spreek uit ervaring). :bier:

Dus heb je goede luidsprekers en hou je van muziek in de beste kwaliteit, kies dan de G55, indien niet neem je maar gewoon de G45. :)

Dan word dat sowieso de G55 THX. Maar heb je ook antwoord op Sniper?

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.alternate...ml?sc=982922846 Het is die 70 euro meer echt waard, je pc zal echt veel sneller werken door die SSD. :bier:

Hoi pippeloi,

Lang geleden dat ik hier nog een post maakte maar sinds Dave naar me kwam met de vraag ivm een nieuwe pc setup waag ik me toch maar eens aan een postje. Ik vraag me namelijk gwn af wat de meerwaarde is van die ssd in vergelijking met de prijs ervan. Hij is 128g groot dus veronderstel ik dat die alleen gebruikt wordt voor windows op te zetten. Verder wordt de hdd dan gebruikt voor verdere software en games, dus uiteindelijk zit je nog altijd met de bottleneck van een hdd. Het enige voordeel is dat je pc wat sneller opstart? Want snellere laadtijden voor games kan je vergeten mits die op de hdd staan. Als dit het enige voordeel is waarom steek je die ssd er dan in? Hier kan je gemakkelijk 130 euro op besparen. Met het geld dat je bespaart mocht je die ssd er niet insteken kan je de i5 nog upgraden naar een i7.

Groetjes

Sniper

Het verschil tussen een i5 en een i7 is dat i7 over hyperthreading beschikt maar bij gamen heeft een I7 processor geen enkel voordeel of meerwaarde. Het nut van een SSD is er heus wel, op de ssd zet je de OS en de programma's, al deze programma's starten dus veel sneller op, de snelheidswinst in super, veel mensen willen gewoon niet meer terug naar een HDD. ;)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...