Jump to content

[NIEUW]Desktop gaming pc[1100 euro]


Dr.Oppai

Recommended Posts

http://www.alternate...ml?sc=982922846 Het is die 70 euro meer echt waard, je pc zal echt veel sneller werken door die SSD. :bier:

Hoi pippeloi,

Lang geleden dat ik hier nog een post maakte maar sinds Dave naar me kwam met de vraag ivm een nieuwe pc setup waag ik me toch maar eens aan een postje. Ik vraag me namelijk gwn af wat de meerwaarde is van die ssd in vergelijking met de prijs ervan. Hij is 128g groot dus veronderstel ik dat die alleen gebruikt wordt voor windows op te zetten. Verder wordt de hdd dan gebruikt voor verdere software en games, dus uiteindelijk zit je nog altijd met de bottleneck van een hdd. Het enige voordeel is dat je pc wat sneller opstart? Want snellere laadtijden voor games kan je vergeten mits die op de hdd staan. Als dit het enige voordeel is waarom steek je die ssd er dan in? Hier kan je gemakkelijk 130 euro op besparen. Met het geld dat je bespaart mocht je die ssd er niet insteken kan je de i5 nog upgraden naar een i7.

Groetjes

Sniper

Het verschil tussen een i5 en een i7 is dat i7 over hyperthreading beschikt maar bij gamen heeft een I7 processor geen enkel voordeel of meerwaarde. Het nut van een SSD is er heus wel, op de ssd zet je de OS en de programma's, al deze programma's starten dus veel sneller op, de snelheidswinst in super, veel mensen willen gewoon niet meer terug naar een HDD. ;)

Dat over de i7 wist ik nu niet, maar betreffende de ssd; zijn games kan hij toch niet allemaal op die ssd zetten? Het is maar 128g (ok groot genoeg maar gaat ooit eens vol geraken) groot dus als software op zijn hdd zet dan heeft hij op vlak van laadtijden toch geen voordeel? Of ben ik hier in de mist aan het gaan? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    16

  • Hanneswasco

    8

  • Woody268

    7

  • SNIPER44

    3

Top Posters In This Topic

http://www.alternate...ml?sc=982922846 Het is die 70 euro meer echt waard, je pc zal echt veel sneller werken door die SSD. :bier:

Hoi pippeloi,

Lang geleden dat ik hier nog een post maakte maar sinds Dave naar me kwam met de vraag ivm een nieuwe pc setup waag ik me toch maar eens aan een postje. Ik vraag me namelijk gwn af wat de meerwaarde is van die ssd in vergelijking met de prijs ervan. Hij is 128g groot dus veronderstel ik dat die alleen gebruikt wordt voor windows op te zetten. Verder wordt de hdd dan gebruikt voor verdere software en games, dus uiteindelijk zit je nog altijd met de bottleneck van een hdd. Het enige voordeel is dat je pc wat sneller opstart? Want snellere laadtijden voor games kan je vergeten mits die op de hdd staan. Als dit het enige voordeel is waarom steek je die ssd er dan in? Hier kan je gemakkelijk 130 euro op besparen. Met het geld dat je bespaart mocht je die ssd er niet insteken kan je de i5 nog upgraden naar een i7.

Groetjes

Sniper

Het verschil tussen een i5 en een i7 is dat i7 over hyperthreading beschikt maar bij gamen heeft een I7 processor geen enkel voordeel of meerwaarde. Het nut van een SSD is er heus wel, op de ssd zet je de OS en de programma's, al deze programma's starten dus veel sneller op, de snelheidswinst in super, veel mensen willen gewoon niet meer terug naar een HDD. ;)

Dat is het nu juist. Zolang het bij gamen geen voordeel levert(of geringe) dan bespaar ik die 130 euro liever. Als ik windows opstart of iets anders ben ik meestal toch effe pissen ofzo :7 .

Zou je trouwens het lijstje kunnen updaten met deze aanpassingen: 2x GTX660, een SLI-brug en geen SSD kaart. Ik kan die SLI bruggen niet vinden...

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

In principe kan je Windows, verschillende veel gebruikte programma's en 1 à 2 recente games op een SSD van 128GB zetten. Ik speel persoonlijk nooit meer dan 2 games in dezelfde maand dus voor mij is dat geen probleem, weet niet hoe het bij BoerDave zit. Ik moet zeggen dat mijn ervaring met een SSD ook super is, alles start zeer snel op, al heb ik van een vriend gehoord dat die niet super veel verschil merkte bij het opstarten van games, aangezien het in beide gevallen gewoon snel was, dat heb je als je zo'n goede PC hebt zeker? ^^ Maar ik vind toch ook dat er geen SSD mag ontbreken bij zo'n goed systeem, eventueel ééntje van rond de 90 euro, dan bespaar je toch ook al wat en gaat het nog altijd een pak sneller dan een gewone HDD.

Hier vind je genoeg SLI bridges.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat is toch niet het geld waard. Als ik het gevoel krijg dat ik toch nog wat mis dan kan ik achteraf natuurlijk nog een SSD kaart kopen.

Welke van die bruggen moet ik trouwens nemen Hannes?

Specs tot nu toe:

Windows 7 64bit

2x GTX660

Intel core i5-3570k

Antec High Current Gamer HCG-620

LG GH24NS70

MSI Z77A-GD55

1TB HDD

Corsair 8GB DDR3

Corsair omhulsing van 74 euro

SLI bridge(Welke?)

Ik zou graag ook de case wat goedkoper willen hebben. Is deze geschikt? http://www.alternate.nl/html/product/Aerocool/Strike-X_ONE/945642/

Link to comment
Delen op andere websites

Nja een ssd is natuurlijk altijd een voordeel als je het hebt alleen heb ik er mijn bedenkingen bij voor eentje van die grote en prijs. Maar goed, hangt er van af hoe Dave het zelf wilt en hoe hij zijn pc gebruikt natuurlijk. Excuses indien het een beetje arrogant leek om ineens binnen te springen en vragen beginnen te stellen maar sinds het hier toch om echt geld gaat dat hij wilt spenderen wou ik toch even wat komen zeggen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nja een ssd is natuurlijk altijd een voordeel als je het hebt alleen heb ik er mijn bedenkingen bij voor eentje van die grote en prijs. Maar goed, hangt er van af hoe Dave het zelf wilt en hoe hij zijn pc gebruikt natuurlijk. Excuses indien het een beetje arrogant leek om ineens binnen te springen en vragen beginnen te stellen maar sinds het hier toch om echt geld gaat dat hij wilt spenderen wou ik toch even wat komen zeggen. :)

Dat lijkt me geen probleem Shani. Ik ben blij dat je toch maar weer eens ingelogd bent na al die jaren, speciaal voor mij. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hier vind je genoeg SLI bridges.

Als de rest van de winkelmand van de Nederlandse site is van Alternate ben je niets met een Belgische link. :engel:

Raar genoeg staat een SLI bridge nergens op de Nederlandse Alternate site. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Nja een ssd is natuurlijk altijd een voordeel als je het hebt alleen heb ik er mijn bedenkingen bij voor eentje van die grote en prijs. Maar goed, hangt er van af hoe Dave het zelf wilt en hoe hij zijn pc gebruikt natuurlijk. Excuses indien het een beetje arrogant leek om ineens binnen te springen en vragen beginnen te stellen maar sinds het hier toch om echt geld gaat dat hij wilt spenderen wou ik toch even wat komen zeggen. :)

Een SSD is ook niet echt bedoeld om spellen erop te zetten, omdat het nog te duur is. :puh:

Jij hebt zelf geen SSD zeker? Eens je dat heb zal je ook een SSD aan iedereen aanraden. :bier:

Ik zou graag ook de case wat goedkoper willen hebben. Is deze geschikt? http://www.alternate...e-X_ONE/945642/

Als je dan een goedkopere case wil neem dan op zijn minst eens die je kan bestellen, die in atm nier meer leverbaar. :puh:

Eentje zoals deze: http://www.alternate...8/?tk=7&lk=3865 :)

Serieus? Hoe moet ik nu aan een bridge komen dan? Ik kan wel gewoon de onderdelen bestellen maar dan moet ik het zelf in elkaar zetten...

Door de juiste componenten hier toe te voegen en vervolgens op "bestellen" en "geassembleerd systeem" te klikken. :)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Nja een ssd is natuurlijk altijd een voordeel als je het hebt alleen heb ik er mijn bedenkingen bij voor eentje van die grote en prijs. Maar goed, hangt er van af hoe Dave het zelf wilt en hoe hij zijn pc gebruikt natuurlijk. Excuses indien het een beetje arrogant leek om ineens binnen te springen en vragen beginnen te stellen maar sinds het hier toch om echt geld gaat dat hij wilt spenderen wou ik toch even wat komen zeggen. :)

Een SSD is ook niet echt bedoeld om spellen erop te zetten, omdat het nog te duur is. :puh:

Jij hebt zelf geen SSD zeker? Eens je dat heb zal je ook een SSD aan iedereen aanraden. :bier:

Ik zou graag ook de case wat goedkoper willen hebben. Is deze geschikt? http://www.alternate...e-X_ONE/945642/

Als je dan een goedkopere case wil neem dan op zijn minst eens die je kan bestellen, die in atm nier meer leverbaar. :puh:

Eentje zoals deze: http://www.alternate...8/?tk=7&lk=3865 :)

Ja die case is prima! Daar past toch wel alles in hoop ik he? :puh:

Ik ga de pc trouwens pa aan het einde van de maand kopen want dan krijg ik mn geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je voor een goedkopere behuizing gaat raad ik je wel aan om de temperaturen van je videokaart in de gaten te houden, aangezien deze erg warm kunnen worden. Dit kan je zeer gemakkelijk doen met een programmaatje als HWMonitor. Daarnaast vergelijk je best ook even wat prijzen met wat andere websites, zo kan je misschien ook nog 50 euro besparen.

Als je gaat wachten tot het eind van de maand, dan wacht je best nog een paar weken extra. De nieuwe generatie processors van Intel komt begin juni uit (Haswell) en volgens mij zal die de oudere generaties wel wat in prijs doen dalen. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Dan wacht ik wel een week of 2 langer ja. Maar hoe groot is de kans dan dat die videokaarten oververhit raken? In vakanties of bij kut weer heb ik wel eens dat ik de pc erg lang aan heb staan namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Prima. Hoop dat deze geschikt is.

http://www.alternate...6/?event=search

@Hannes: Welke GTX660 bedoelde jij eigelijk toen je voorstelde om er 2 te nemen? Er zijn er namelijk een stuk of 5 verschillende.

Serieus? Hoe moet ik nu aan een bridge komen dan? Ik kan wel gewoon de onderdelen bestellen maar dan moet ik het zelf in elkaar zetten...

Door de juiste componenten hier toe te voegen en vervolgens op "bestellen" en "geassembleerd systeem" te klikken. :)

Ja ok, maar die SLI bruggen die staan er niet bij. :7 Ook weet ik niet welke GTX660 ik moet hebben.

>>> Door Megadreams: Posts samengevoegd, gelieve in het vervolg de "bewerken" knop te gebruiken.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Prima. Hoop dat deze geschikt is.

http://www.alternate...6/?event=search

@Hannes: Welke GTX660 bedoelde jij eigelijk toen je voorstelde om er 2 te nemen? Er zijn er namelijk een stuk of 5 verschillende.

Deze fan is beter en beschikbaar: http://www.alternate.nl/html/product/Antec/TwoCool_120/1007493/

Deze videokaart zal het wel moeten doen: http://www.alternate.nl/html/product/MSI/N660_TF_2GD5-OC/1030918/ :)

Ja ok, maar die SLI bruggen die staan er niet bij. :7 Ook weet ik niet welke GTX660 ik moet hebben.

Je moet geen SLI brug kopen, ik heb het even gecontroleerd en bij dat moederbord (G55) krijg je een SLI bridge bij. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...