Jump to content

[NIEUW]Desktop gaming pc[1100 euro]


Dr.Oppai

Recommended Posts

Prima. Hoop dat deze geschikt is.

http://www.alternate...6/?event=search

@Hannes: Welke GTX660 bedoelde jij eigelijk toen je voorstelde om er 2 te nemen? Er zijn er namelijk een stuk of 5 verschillende.

Deze fan is beter en beschikbaar: http://www.alternate...ol_120/1007493/

Deze videokaart zal het wel moeten doen: http://www.alternate...GD5-OC/1030918/ :)

Ja ok, maar die SLI bruggen die staan er niet bij. :7 Ook weet ik niet welke GTX660 ik moet hebben.

Je moet geen SLI brug kopen, ik heb het even gecontroleerd en bij dat moederbord (G55) krijg je een SLI bridge bij. :bier:

Helemaal geweldig Woody! Met 2 van die grafische kaarten zit ik ook nog onder mijn budget volgensmij. Prima! :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    16

  • Hanneswasco

    8

  • Woody268

    7

  • SNIPER44

    3

Top Posters In This Topic

Interessante topic :)

Volgens mij moet ik eens een keer overstappen van laptop naar pc.

De i5-3570K is beter dan een i7-3570K of zo? En het valt mij op dat de GTX660 bijna of net zo snel is als een GTX680.

Dus waarom een GTX680 duurder is is voor mij een grote vraag.

@topicstarter, sorry voor als ik zo offtopic of ik kom over alsof ik je topic wil jatten. Ik heb weinig kennis over pc's (meer over laptops)

en wil ik dus graag er eens wat van opsteken door andere pc-kenners en ervaringen.

Jij dus ook.

Wil ook nog eens wachten tot de Haswell Intel processoren uitkomen.

Btw, goeie pc dat het is samengesteld. Over SLI heb ik zo wel mijn bedenkingen zoals voor games die SLI niet goed ondersteunen zoals GTAIV.

GTAIV kan maar 1 GPU "zien".

Maar kan het natuurlijk fout hebben.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan eventueel je eigen topic aanmaken met enkele vragen. ;)

De GTX660 is bijlange zo goed niet als een GTX680, twee GTX660's in SLI daarentegen leveren betere prestaties dan de GTX680 apart. SLI wordt inderdaad niet al te veel ondersteund, maar dat is volgens mij voornamelijk bij oudere games: en bij die games voldoet één GTX660 ook, daar kan je GTA IV vlot op de hoogste instellingen mee spelen.

De i5 3570K is even goed als de i7 3570K in de meeste games, aangezien deze geen ondersteuning voor multithreading bieden. De i7 is vandaag de dag enkel beter als je met video- of fotobewerking bezig bent.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nog even snel een vraagje aan Hannes. Je zij dat ik met die 2 videokaarten wel meer stroom zal gaan verbruiken dan wanneer ik er 1 heb. Is dit stroomverbruik te verwaarlozen of zal je daar echt wel iets van merken op de energie rekening aan het einde van de maand? Wil namelijk niet een ragende moeder hebben nadat ik dat ding gekocht heb en ze kijkt op de energie rekening.

Link to comment
Delen op andere websites

De PC gebruikt maar zoveel stroom als die nodig heeft op een bepaald moment. Als je voeding 750W is (bijvoorbeeld) dan wil dat niet zeggen dat die ook constant 750W uit geeft. Een enkele videokaart gebruikt - als ik me niet vergis - zo rond de 60 à 80 watt als hij op vol vermogen is. Edit: Ik zie net dat die GTX660 tot 140W kan trekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik nog wat opzoekwerk gedaan, een single GTX660 lijkt onder load zo'n 275W te verbruiken, waar een GTX680 ongeveer 320W verbruikt (bron). Twee GTX660's in SLI verbruiken ongeveer 365W (bron) wat dus een 10-20% meer is dan een GTX680 die vergelijkbare of mindere prestaties levert. Dit is enkel zo als de videokaarten op vol vermogen draaien, dus als je niet aan het gamen bent zal je zo goed als geen extra stroom nodig hebben. Daarbovenop is het niet je hele systeem dat 10-20% meer verbruikt, maar enkel je grafische kaarten. Je volledige systeem zal misschien maar 5-10% meer verbruiken dan mocht je een GTX680 kopen. Het valt dus zeer goed mee.

Ik kan deze gegevens zelf niet bevestigen, heb dit namelijk niet getest.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...