Jump to content

Nieuwe pc of laptop


SilverRST

Recommended Posts

De GTX 680 is inderdaad zowat de beste videokaart die betaalbaar is op dit moment, samen met de HD7970 (welke iets goedkoper is en soms wat beter presteert, soms wat slechter). Hoger zou ik niet gaan, dan betaal je veel te veel voor wat je krijgt, en wat je nu toch nog niet kan gebruiken.

Verder zou ik nu nog niet zoeken achter een moederbord als je besloten hebt om voor de nieuwe generatie processors te gaan? Tenzij je de oudere generatie koopt omdat die goedkoper zullen worden.

En wat je zegt over upgraden: als je je CPU upgradet zal je ook je moederbord moeten upgraden, tenzij je van een i5 naar een i7 gaat, maar tegen dat je die i5 wilt upgraden is die i7 die op dat moederbord past ook al verouderd..

550W is niet zo veel als je voor zo'n beest PC gaat, en als je van plan bent om later up te graden (en er waarschijnlijk een videokaartje gaat bijstoppen, dat zou ik toch doen ^^). 650W lijkt me het minimum zodat je ruim genoeg zit, en als je kan neem dan toch 750W. Neem ook zeker een voeding die 80 Plus Bronze, Silver of Gold is, dat is belangrijker dan een hoog wattage. Ik heb deze gekocht.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SilverRST

    16

  • Hanneswasco

    11

  • Limbolander

    4

  • MegaPilot

    1

Top Posters In This Topic

Ja, klopt. Die MSI GTX680 Twin Frozr heeft 2 koelers wat handig is voor in de zomers.

Het is tot nu toe ook de perfecte videokaart.

Ik ga nu ook niet naar een moederbord zoeken. Weet in ieder geval dat ik voor een i7 ga.

Een extra videokaart bijsteken (SLi) is niet echt iets voor mij. Niet veel games ondersteunen dit optimaal.

650W lijkt mij wel voldoende. En thanks voor de tip over de 80 Plus.

Had inderdaad al een voeding van be quiet Dark pro 10 en die is 80 plus Gold.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga nu ook niet naar een moederbord zoeken. Weet in ieder geval dat ik voor een i7 ga.

Ik zou toch voor een i5 gaan, en binnen aan paar jaar kan je waarschijnlijk wel een tweedehands i7 op de kop tikken voor 1/10 van wat die nu kost, en dan pas zal je die i7 optimaal kunnen benutten.

Een extra videokaart bijsteken (SLi) is niet echt iets voor mij. Niet veel games ondersteunen dit optimaal.

Ik had het dan ook terug over de toekomst, tegen de tijd dat een GTX680 nipt wordt om alles nog te kunnen draaien. Koop dan nog een tweedehands GTX680 voor een prijsje en je hebt terug een top PC. Tegen dan zullen volgens mij de meeste games SLI wel ondersteunen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, alleen gaat de cpu vervangen wel lastig worden, je hebt daarbij thermal paste nodig. Wat is het woord in het Nederlands? :puh:

Denk dat wel goed zal komen nadat ik het zie hoe het erop moet.

Verder heb ik voldoende opgezocht en heb verder geen vragen meer, behalve of er een enorm verschil is tussen de SDD en HDD.

Wil alleen óf enkel SSD's of HDD.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Ja er is een zeer groot verschil, SSD is echt super snel. Mijn PC staat naast m'n digitale piano: vroeger startte ik m'n PC op en begon ik wat piano te spelen. Nu start ik m'n PC op en heb ik geen tijd om de piano 'op te starten' en er aan te zitten. :7 Ook games opstarten gaat in een paar seconden.

CPU vervangen zal je inderdaad ook je koeler moeten losmaken en dan moet je bij het opnieuw installeren koelpasta (= thermal paste) aanbrengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, ja. Me laptop is nu al vierenhalf jaar oud en kan net zo goed een paar minuten naar de toilet.

Ook best logisch met zo een 30GB vrij van de 320GB.

Oke, dan neem ik alleen 2 SSD's.

Hoeveel koelpasta moet erop?

Link to comment
Delen op andere websites

2 SSD's as in 2 x 128 GB? Dan koop je best 1 x 256 GB. Ik zou (nu) niet meer dan 256GB aan SSD kopen, dat zou genoeg moeten zijn om Windows, je meest gebruikte programma's en je meest gebruikte games op te installeren. Je films, bestanden en afbeeldingen upload je dan op een gewone harde schijf. Ikzelf heb nu 128GB en verbruik nu zo'n 100GB aan Windows, al m'n programma's, Battlefield 3 en GTA IV. De rest zet ik op m'n 1 TB grote HDD (die een pak goedkoper is dan die 128GB SSD..).

Koelpasta is niet zoveel: zoveel als je op je tandenborstel doet, wat minder zelf. Er staan verschillende guides op YouTube (en als ze niet goed zijn wordt dat in de top comments duidelijk gemaakt).

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, 2x 256GB SSD's.

Maar dat weet ik voor nu even niet.

Met de huidige prijzen is dat geen slimme zet, just saying. 1 256 GB schijf als opsartschijf en een gewone HDD om al je zooi op te zetten is een beter alternatief. 256 GB is zat voor games en programma's en OS, etc..

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, 2x 256GB SSD's.

Maar dat weet ik voor nu even niet.

Met de huidige prijzen is dat geen slimme zet, just saying. 1 256 GB schijf als opsartschijf en een gewone HDD om al je zooi op te zetten is een beter alternatief. 256 GB is zat voor games en programma's en OS, etc..

zelfs met lage prijzen heeft het weinig tot geen effect, aangezien je de meeste spellen online speelt is het spel al geladen voordat je uberhaupt verbinding hebt met de server dus blijf je alsnog wachten tot dit gebeurd is.

alleen grote spellen zoals world of warcraft en gta hebben wel merkbaar profijt met een SSD

Maar we kunnen hier verder door gaan praten maar het wordt er niet meer ontopic van, hak gewoon de knoop door en koop je pc want je lijkt er inmiddels al genoeg over opgezocht te hebben. :)

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Ben geen fan World of Warcraft dus dat gaat m niet worden.

Misschien is het beter dat ik gewoon een HDD neem? Ik speel geen multiplayer.

Ondertussen heeft ASRock al moederborden geproduceerd voor Haswell ondersteuning. Wil niet weer achterlopen :puh:

Nog 3 weken maar.

Het is trouwens gewoon ontopic want we praten hier over pc stuff.

Link to comment
Delen op andere websites

Beter om een SSD te nemen én een HDD, dat is gewoon de ideale combinatie. Je veelgebruikte programma's, games en OS zet je op je SSD zodat die supersnel laden. De bestanden, afbeeldingen, minder-gebruikte programma's en oudere games (die zijn niet groot en laden sowieso snel) zet je op je Harde Schijf. Zo doet zowat iedereen het.

Link to comment
Delen op andere websites

Shit, las te snel :puh:

Oke, denk dat deze combinatie wel prima is?:

1x 256GB SSD en 1x 1TB HDD? Of ipv de 1TB HDD een 500GB HDD.

En inderdaad. OS op een HDD zetten ipv op een SSD zou verbonden moeten worden!

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...