Jump to content

Geluidsprobleem met 5.1 speakerset


Die Hard

Recommended Posts

Mijn PlayStation 3 staat inmiddels al jaren aangesloten op de monitor van m'n computer (een Samsung Syncmaster CA550) door middel van een HDMI-kabel. Het probleem dat mee komt met die HDMI kabel is dat het geluid ook naar je monitor wordt gestuurd. Ik heb dit gedeeltelijk op kunnen lossen door één van de drie kabels van mijn Logitech Z506 5.1 speakerset aan te sluiten op de monitor. Daardoor heb ik wel geluid door alle vijf de speakers, maar geen surround-sound die je wel zou hebben wanneer alle drie de kabels aan zijn gesloten.

Weet iemand hoe ik alle drie de kabels van de Logitech Z506 5.1 speakerset aan kan sluiten op die ene ingang van mijn monitor, zodat ik wel surround sound krijg met het gamen? Hieronder kan je een foto zien van de huidige situatie. De groene kabel is de kabel van m'n speakerset, de zwartgrijze kabel daarnaast is de HDMI aansluiting met mijn PlayStation 3.

Geluidsaansluiting_zps66876796.jpg

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.

Jeff

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat vrees ik niet lukken..

Je hebt inderdaad 3 kabels nodig nodig voor surround, nu heb je alleen stereo

Enkel zal je als het goed is op je PC zelf wel deze aansluitingen hebben, daar wijst het zich vanzelf

Aangezien je monitor geen tot minimaal audio ondersteuning bevat, heb je daar maar 1 aansluiting

Wat heb ik toch een hekel aan die bekabeling van alles... :ch::7

389990_145548662226421_1980914350_n.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat vrees ik niet lukken..

Je hebt inderdaad 3 kabels nodig nodig voor surround, nu heb je alleen stereo

Enkel zal je als het goed is op je PC zelf wel deze aansluitingen hebben, daar wijst het zich vanzelf

Aangezien je monitor geen tot minimaal audio ondersteuning bevat, heb je daar maar 1 aansluiting

Wat heb ik toch een hekel aan die bekabeling van alles... :ch::7

389990_145548662226421_1980914350_n.jpg

Daar was ik al bang voor... Dan moet ik het hier maar mee doen. In ieder geval enorm bedankt voor je reactie. :)

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.gamespot.com/forums/topic/25720829

Kortgezegd moet je dus of met digitaal optisch gaan werken waar ik verder geen ervaring mee heb. Maar waarschijnlijk omdat jij analoge kabels gebruikt zou je het beste een receiver ertussen kunnen zetten. Dat zijn bijv zo'n wat uitgebreidere televisiespeaker/dvd/bluray modellen waar je dan hdmi op aansluit en de kabels van je boxen.

http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/audiooutput.html

Zijn verder de instellingen die je dan dient te configureren op je ps3.

Link to comment
Delen op andere websites

Kortgezegd moet je dus of met digitaal optisch gaan werken waar ik verder geen ervaring mee heb. Maar waarschijnlijk omdat jij analoge kabels gebruikt zou je het beste een receiver ertussen kunnen zetten. Dat zijn bijv zo'n wat uitgebreidere televisiespeaker/dvd/bluray modellen waar je dan hdmi op aansluit en de kabels van je boxen.

Optical kabels zijn de meest waardeloze kabels die er zijn, ze werken verder prima maar de aansluiting van die dingen is echt bagger, ik heb er zelf 2

Voor Optical moet je inderdaad wel een versterker hebben die dat ook heeft, ik weer niet of dat bij deze set ook is?

Link to comment
Delen op andere websites

Voor Optical moet je inderdaad wel een versterker hebben die dat ook heeft, ik weer niet of dat bij deze set ook is?

Nope. :N

Dan houdt het toch echt op, dan zou er toch geïnvesteerd moeten worden in een goede versterker

Ik heb zelf nu inmiddels 5 jaar een Harman/Kardon, ik zou nooit meer anders willen, en aansluitingen genoeg :)

2b82aa9c97c67baab68933adff73a1a85_103730.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...