Jump to content

Spel hapert


L

Recommended Posts

Beste leden,

Na een jaartje was ik weer van plan GTA SA te spelen op mijn laptop (HP Pavilion DV6). Volgens de systeemeisen op de achterkant van het hoesje voldoet mijn laptop hier aan. Echter wat schetst mijn verbazing, na het installeren hapert het spel, zowel CJ als de voertuigen in het spel bewegen zich schokkerig voort, wat natuurlijk geen doen is.

Nu weet ik dat laptops niet gemaakt zijn om mee te gamen, maar in het verleden heb ik op deze laptop al eens GTA SA gespeeld en daarnaast voldoet hij (zoals gezegd) aan de systeemeisen.

Ik heb al verschillende fora afgestruind en raad opgevolgd. Zo heb ik bijvoorbeeld game booster gebruikt, maar helaas zonder succes. Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen?

Thanks!

Leon-San Andreas

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je toevallig een keer je laptop helemaal leeg gemaakt? Misschien moet je je drivers updaten?

Jazeker, leeg gemaakt, systeem herstel en alle updates verricht. Ook dit mocht helaas niet baten. Ik zie op het internet dat meerdere dit probleem hebben, is hier een eenduidige oplossing voor? Bewerkt: door Léon-San Andreas
Link to comment
Delen op andere websites

Welke versie van de HP Pavilion DV6 heb je exact? Het probleem ligt in ieder geval bij je videokaart, dat is een onboard kaartje. Kun je amper mee gamen. Het kan echter zijn dat er wel degelijk een externe kaart (van Ati bijvoorbeeld) in je laptop zit, maar dat deze op één of andere manier niet gebruikt of herkent wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

De videochip is inderdaad niet geschikt om mee te gamen.

In de tijd dat ik een GMA chipset had, moest ik GTA SA om erg Low zetten anders hapert het spel vreselijk.

Het is mij de vraag waarom de HD Audio van ATi is, dan hoort er eigenlijk ook een AMD videochip erbij zijn,

en die GMA chipset zit trouwens in de cpu.

Kun je niet bijvoorbeeld rechtsklikken op je bureaublad en kijken of er een AMD video-instellingen zijn?

Of dat er een icoon van AMD in je taakbalk is, naast de datum en de tijd?

Link to comment
Delen op andere websites

De videochip is inderdaad niet geschikt om mee te gamen.

In de tijd dat ik een GMA chipset had, moest ik GTA SA om erg Low zetten anders hapert het spel vreselijk.

Het is mij de vraag waarom de HD Audio van ATi is, dan hoort er eigenlijk ook een AMD videochip erbij zijn,

en die GMA chipset zit trouwens in de cpu.

Kun je niet bijvoorbeeld rechtsklikken op je bureaublad en kijken of er een AMD video-instellingen zijn?

Of dat er een icoon van AMD in je taakbalk is, naast de datum en de tijd?

AMD vind ik niet terug bij de video-instellingen en ook niet in de taakbalk. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Link to comment
Delen op andere websites

De driver van je videokaart installeren. In je hoofdpost heb je al laten weten dat gedaan te hebben, maar ik vermoed dat er dan iets niet goed gegaan is. Kun je even de exacte versie van je laptop doorgeven? Want als ik zo eens rondkijk is deze lijn laptops gewoon uitgerust met een AMD kaart/chip. En zie je bij apparaatbeheer onder display adapters ook iets van AMD staan?

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds wanneer heeft een laptop 2 grafische chips?? Dat komt zelden voor en al helemaal niet bij een low-end laptop als deze.

Daarbij het gaat om een OEM laptop met de OEM installatie erop waarom zou deze installatie welke rechtstreeks van de fabriek komt de display drivers voor de AMD chip niet hebben??

Je laptop moet wel aan het stroom zitten met de stekker in het stopcontact als je wilt gamen anders gaat hij stroom besparen en word hij langzamer!

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds wanneer heeft een laptop 2 grafische chips?? Dat komt zelden voor en al helemaal niet bij een low-end laptop als deze.

Daarbij het gaat om een OEM laptop met de OEM installatie erop waarom zou deze installatie welke rechtstreeks van de fabriek komt de display drivers voor de AMD chip niet hebben??

Je laptop moet wel aan het stroom zitten met de stekker in het stopcontact als je wilt gamen anders gaat hij stroom besparen en word hij langzamer!

Sinds enige jaren sinds de nieuwe processoren uit zijn gekomen zoals de i3, i5 en i7 hebben deze processoren een eigen grafische chip: Intel HD4000 Graphics.

De desktop versies van de i5 en de 7 zoals de i5-3570 en i7-3770(K) zijn krachtig genoeg om high-end spellen te spelen

op minimale settings en op 1280x720 of 1920-1080, afhankelijk van de gekozen grafische opties.

Ik vind de 2 grafische videokaarten heel erg handig want GTA III-era spelen op een Nvidia GTX680 is echt een pure overkill aan grafische kracht

en de eigen Intel HD4000 Graphics van de processor zelf is uiterst mooi mee genomen.

En gezien de OP over een i3 CPU bezit, zou het mogelijk kunnen zijn dat hij een AMD grafische kaart heeft,

maar de i3 is niet een al te beste processor en hapert GTA SA dus op zijn processor met de Intel grafische chip.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat erom dat het hier om een OEM installatie gaat. Kortom, een installatie vanuit de fabriek(als hij zelf handmatig Windows opnieuw zou hebben geinstalleerd had was de fabrikant en model niet correct ingevuld) . Dan mag je toch wel verwachten dat dan standaard de drivers geinstalleerd zijn of niet? Kortom, als hij een AMD grafische chip erin zou hebben zitten had hij de drivers geinstalleerd gehad hiervoor, maar dat heeft hij niet, omdat hij geen AMD grafische chip heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben sinds kort overgelopen van laptop naar pc. Laptops hebben zoveel limieten zoals in dit geval,

maar de drivers voor de AMD grafische chip zou zeker inderdaad al in de fabriek geïnstalleerd moeten zijn.

Ik begrijp alleen niet waarom de geluidskaart van ATi is, dan zou er een AMD grafische kaart zijn.

Nou ja, ik heb een Nvidia grafische chip en daar heb ik wel Nvidia HD Audio.

Maar goed, Intel GMA zijn niet gemaakt voor spellen, zelfs niet voor 9 jaar oude spellen zoals GTA SA.

Intel GMA is meer iets van uit 2004-2006.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...