Dutchy3010 Geplaatst: 16 mei 2013 Rapport Geplaatst: 16 mei 2013 Modding GTA V... Wat denken jullie ervan? Hoge verwachtingen, of juist niet? Ik heb hele hoge verwachtingen, moet ik zeggen. Hopen dat ze ook uitkomen. :$ GTA III werd in eerste instantie ook nauwelijks gemod. Probleem was toen alles beetje uitgezocht was, GTA III al verouderd was. Datzelfde gevoel heb ik gehad bij GTA IV. Uiteraard valt GTA IV prima te modden, maar véél minder dan GTA SA. Hopelijk is nu de helft al uitgevogeld, waardoor er een nieuwe lading enthousiastelingen zich vol op het uitzoeken gaan storten. Daardoor heb ik goede hoop dat GTA V niet alleen GTA SA volgt in het spel zelf, maar ook op het gebied van modding. Reageren
-MessiaX- Geplaatst: 17 mei 2013 Rapport Geplaatst: 17 mei 2013 Ik heb er een vrij negatief gevoel over. Allereerst omdat het ( nochtans ) niet op de PC uitkomt en dat is eenmaal een makkelijke modtool. Ten tweedde, omdat het denk ik dezelfde ( gelockte ) corestuff zal bevatten als GTA4. En ten derde, omdat er steeds minder goede moddable games uitkomen ( behalve opensource games zoals Rigs of Rods ). Ook was de GTA- core goed moddable, ik denk dat ze er allerlei checkprogramma's opgooien en er alles aan doen om het buiten de core niet zo erg modfriendly te maken ( kunnen ze zelf nog geld vangen met extra content ). Ik hoop het natuurlijk wel, ik hoop zelfs dat er modtools bijzitten ( systeem a la MTA 2.0 miss? ), dan zou het voor mij de ultimate GTA-Game zijn. Maar ik denk van niet. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 17 mei 2013 Rapport Geplaatst: 17 mei 2013 Ik kijk er zeker naar uit, ik kan nog niet zo lang deftig programmeren en dus kon ik pas laat in GTA IV beginnen modificeren. GTA IV is al redelijk uitgestorven en ook ikzelf amuseer me er niet meer super bij. Als GTA V op de PC uitkomt dan zal ik waarschijnlijk mijn bachelor in de informatica af hebben, en dus al aardig wat kunnen programmeren en moet het coden ook niet zo moeilijk worden. Hopelijk kan ik dan leuke mods maken. Ik hoop alleen dat Rockstar niet te lang wacht met GTA V op de PC uit te brengen, want als ze het doen zoals bij GTA IV, dan ga ik (en waarschijnlijk vele anderen) GTA V al wat beu zijn voor het op de PC beschikbaar wordt.. Reageren
SilverRST Geplaatst: 17 mei 2013 Rapport Geplaatst: 17 mei 2013 (bewerkt) Ik hoop zeker dat GTAV moddable is dat er leuke trainers uitkomen voor GTAV. Ik wil echt als een beest gaan uithangen in GTAV, van de volledige vrijheid kunnen genieten en alles uit het spel halen. Wapens zo gaan modden dat je pistool raketten kunt afschieten, knuppel zo krachtig maken dat je peds tientallen meters de lucht in slaat! Kom op R*! Je maakt je eigen spel het beste spel van de 10 jaren als je GTAV moddable maakt! Bewerkt: 17 mei 2013 door Blue_V Reageren
Lars Geplaatst: 17 mei 2013 Rapport Geplaatst: 17 mei 2013 het maakt mij niet zoveel uit:p mijn pc crasht al als hij de Systeem eisen ziet :o voor de mensen de een pc hebben die het wel aankan, hoop ik het Reageren
Crypteq Geplaatst: 17 mei 2013 Rapport Geplaatst: 17 mei 2013 Grootste probleem van GTA IV met modding, was dat het een nieuwe engine betrof met nieuwe bestandsformaten. Ik verwacht dat GTA V (ongeveer) dezelfde bestandsformaten e.d. gebruikt dan GTA IV. Nu al merendeel van GTA IV gemod kan worden, verwacht ik dat het modden van GTA V een stuk makkelijker en sneller gaat Reageren
.Sharingan Geplaatst: 17 mei 2013 Rapport Geplaatst: 17 mei 2013 Ik gok dat we binnen een jaar GTA IV in GTA V kunnen bewonderen GTA IV was nieuw onder de modders, net zoals GTA 3 nieuw was. Dus ik ga er van uit dat de modders van GTA IV gewoon hun gang kunnen gaan in V, omdat het waarschijnlijk toch op de zelfde waarders is gebouwd en gemoddeld. Ik weet (sws niks van modding af) niet hoe het SCM gebeuren in zn werk gaat met IV, dus geen idee of dat ook mogelijk is in V. Ik ben er in ieder geval van overtuigd, dat GTA V volledig modbaar gaat zijn. Reageren
Puma Geplaatst: 18 mei 2013 Rapport Geplaatst: 18 mei 2013 De engine is natuurlijk iets anders dan die van GTAIV, maar de basis is hetzelfde: er zal dus waarschijnlijk relatief weinig werk voor nodig zijn om het GTAIV-moddingpakketje compatibel te maken voor GTAV, lijkt me. Vooralsnog heb ik me nog bijna niet bezig gehouden met modding van GTAIV, met name omdat er, toen ik ermee bezig ging, nog geen scripts waren voor 3dsMax (zijn er nu wel?) en ik daarom genoodzaakt was dingetjes met Zmodeler te gaan doen, waar ik nog minder vanaf wist dan 3dsMax. Daar komt nog bij dat elke keer dat ik het opnieuw moest testen, ik GTAIV opnieuw moest opstarten en dat op mijn destijds niet al te beste computer niet al te snel ging, dus toen liet ik GTAIV-modding als snel links liggen. Reageren
SilverRST Geplaatst: 18 mei 2013 Rapport Geplaatst: 18 mei 2013 De engine is natuurlijk iets anders dan die van GTAIV, maar de basis is hetzelfde: er zal dus waarschijnlijk relatief weinig werk voor nodig zijn om het GTAIV-moddingpakketje compatibel te maken voor GTAV, lijkt me. Vooralsnog heb ik me nog bijna niet bezig gehouden met modding van GTAIV, met name omdat er, toen ik ermee bezig ging, nog geen scripts waren voor 3dsMax (zijn er nu wel?) en ik daarom genoodzaakt was dingetjes met Zmodeler te gaan doen, waar ik nog minder vanaf wist dan 3dsMax. Daar komt nog bij dat elke keer dat ik het opnieuw moest testen, ik GTAIV opnieuw moest opstarten en dat op mijn destijds niet al te beste computer niet al te snel ging, dus toen liet ik GTAIV-modding als snel links liggen. Er zijn scripts voor 3DS Max, helaas zijn het privé scripts zoals bijvoorbeeld de scripts om bv GTA III naar GTAIV te converteren, ook GTA SA en Ghost Town. Beetje egoïstisch als je het aan mij vraagt. De enigste scripts dat voor iedereen beschikbaar is is de GTAIV filter voor Zmodeler2. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 Grootste probleem van GTA IV met modding, was dat het een nieuwe engine betrof met nieuwe bestandsformaten. Ik verwacht dat GTA V (ongeveer) dezelfde bestandsformaten e.d. gebruikt dan GTA IV. Nu al merendeel van GTA IV gemod kan worden, verwacht ik dat het modden van GTA V een stuk makkelijker en sneller gaat Precies mijn gedachte verwoord. Hopen dat het goed wordt opgepakt door de modding community. Ik kijk ernaar uit. Uiteraard is de PC versie nog niet aangekondigd, maar geen vezeltje in mijn lijf geloofd dat het bij een console game blijft. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.