NandroDavids Geplaatst: 19 mei 2013 Rapport Geplaatst: 19 mei 2013 Het Eurovisie Songfestival 2013 had ook best een topic kunnen hebben, gezien de activiteit in de Chat gisteravond en de status updates hierover. Dat is natuurlijk wat te laat nu, maar laten we voor 2014 nu dan maar vast aftrappen Met natuurlijk de grote vraag: wie moet er volgend jaar meedoen? Welke act/band/zanger/zangeres moet er voor Nederland, en welke voor België meedoen in Kopenhagen 2014? Qua Belgische artiesten ben ik fan van Triggerfinger en Selah Sue, maar dat lijken me absoluut geen haalbare kaarten. Zou Mylo wat zijn? Verder heb ik te weinig verstand van de Belgische muziek om artiesten aan te dragen...of ik zie iemand over het hoofd natuurlijk. Voor Nederland hebben Laura Jansen en Waylon al eens aangegeven wel mee te willen doen. Dit jaar had de TROS Anouk alle ruimte gegeven: ze mocht zelf het liedje kiezen en ook alle aanverwante zaken mocht Anouk bepalen. Geen Nationaal Songfestival met een stemmend publiek zoals de afgelopen jaren, en dat heeft goed uitgepakt. Wat mij betreft doen we volgend jaar weer zoiets, en dan zou ik Waylon sturen. Laura Jansen valt wellicht iets te veel in dezelfde categorie als Anouk (althans, zoals Anouk met Birds), en dus is iets anders waarschijnlijk geen slechte keus Verder zou ik Within Temptation het ook wel 's willen zien doen, die kunnen volgens mij ook hoge ogen gooien. Wat denken of hopen jullie? Wie krijgt jullie douze points? (Oh, en hou 't a.u.b. een beetje serieus. Het ESF is een makkelijke aanleiding om grappen te maken, maar kom hier maar niet aan met Rapper Sjors of zo...) Reageren
Die Hard Geplaatst: 19 mei 2013 Rapport Geplaatst: 19 mei 2013 (bewerkt) Het viel me deze editie vooral op dat er werkelijk geen enkele act was met wat goede elektrische gitaren verwerkt in het nummer. Hard Rock Hallelujah van Finland heeft al laten zien dat het publiek niet vies is van wat (commerciële) rock, volgens mij kreeg dat nummer de meeste punten ooit op het Songfestival. Ik denk dat zowel Nederland als België er goed aan zouden doen om zich te distantiëren van de rest en niet met zo'n langzame ballad of catchy popnummertje aan te komen, wat zo ongeveer 90% van de deelnemers doet. Wellicht dat het voor Nederland goed is om zo'n commerciële rockband als of te sturen. Denk dat het voor hen ook aantrekkelijk zou zijn om een wat meer in de spotlights te komen. En dan maar hopen dat ze met een leuk nummertje op de proppen komen. Edit: Wat ik vergeet te zeggen: ik hoop vooral dat de organisatie in Nederland die zorgt voor de inzending (ben even de naam vergeten) nu eindelijk eens doorheeft dat dat hele gezeik met dat Nationaal Songfestival geen zin heeft. B-artiesten een beetje laten bléren in een indianenpakje en vervolgens het minst slechte nummer opsturen is belachelijk. Genoeg professionele en bekende artiesten die naar dat Songfestival zouden willen. Ik zou zeggen: maak er gebruik van. Bewerkt: 19 mei 2013 door Die Hard Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 19 mei 2013 Rapport Geplaatst: 19 mei 2013 Armin van Buuren. Zet die man 5 minuten op het podium, hij bedenkt ter plekke wat hij gaat doen en hij wint het zonder moeite. Reageren
Nissan Geplaatst: 20 mei 2013 Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 Stuur Sharon den Adel, die mensen vallen flauw van de duister sfeer. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 mei 2013 Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 Wie is Mylo? Bedoel je Milow, Nandro? Persoonlijk vond ik Tom Dice één van onze betere inzendingen (:$). Reageren
NandroDavids Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 Armin van Buuren. Zet die man 5 minuten op het podium, hij bedenkt ter plekke wat hij gaat doen en hij wint het zonder moeite. Ter plekke bedenken wat je gaat doen is sowieso geen optie, en ook 5 minuten mag niet. Daarnaast wordt er op het podium niet live muziek gespeeld, enkel de zang is live, dus dan zou iemand neerzetten die een knopje indrukt erg karig zijn. Oh, en nog een klein probleem: een nummer zónder zang is nog nooit toegelaten tot het ESF, dus waarschijnlijk mag Armin niet eens meedoen. Een combinatie met een zanger of zangeres, wat hij ook wel 's doet, is wel een optie natuurlijk Wie is Mylo? Bedoel je Milow, Nandro? Jep, Mylo is van onder andere Dropping The Pressure, en dat is toch een ietwat ander genre Reageren
SpacyColours Geplaatst: 20 mei 2013 Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 (bewerkt) Laura Jansen voor Nederland. Zij kan goed zingen, en heeft ook nog eens de charmes met zich mee. Within Temptation is ook wel een goed idee. Bewerkt: 20 mei 2013 door SpacyColours Reageren
Davedavy Geplaatst: 20 mei 2013 Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 Armin van Buuren. Zet die man 5 minuten op het podium, hij bedenkt ter plekke wat hij gaat doen en hij wint het zonder moeite. Ter plekke bedenken wat je gaat doen is sowieso geen optie, en ook 5 minuten mag niet. Daarnaast wordt er op het podium niet live muziek gespeeld, enkel de zang is live, dus dan zou iemand neerzetten die een knopje indrukt erg karig zijn. Oh, en nog een klein probleem: een nummer zónder zang is nog nooit toegelaten tot het ESF, dus waarschijnlijk mag Armin niet eens meedoen. Een combinatie met een zanger of zangeres, wat hij ook wel 's doet, is wel een optie natuurlijk Hij heeft al meerdere keren laten zien dat die heel goed kan samenwerken met zangers/zangeressen, als je het mij vraagt is het zo'n gek idee nog niet! Hier in NL hebben we echt top DJ's, als we dat nu eens zouden combineren. Dan laten we eens zien wat we echt in huis hebben. Want zo'n indiaan op het podium brengt ook niet echt een geweldige indruk van onze muziek. Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 20 mei 2013 Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 Om eerlijk te zijn heb ik niet al te veel met het songfestival, al is het wel leuk om er eventjes naar te kijken/luisteren. De band waar ik gelijk aan dacht: Doe Maar. Ik zie het wel zitten, als Doe Maar volgend jaar op het podium staat in Kopenhagen. Het is gewoon eens héél iets anders, en dat lijkt mij juist wel leuk. Een DJ of iets dergelijks lijkt mij dan weer niks, maar da's mijn mening. Reageren
Davedavy Geplaatst: 20 mei 2013 Rapport Geplaatst: 20 mei 2013 Om eerlijk te zijn heb ik niet al te veel met het songfestival, al is het wel leuk om er eventjes naar te kijken/luisteren. De band waar ik gelijk aan dacht: Doe Maar. Ik zie het wel zitten, als Doe Maar volgend jaar op het podium staat in Kopenhagen. Het is gewoon eens héél iets anders, en dat lijkt mij juist wel leuk. Een DJ of iets dergelijks lijkt mij dan weer niks, maar da's mijn mening. Dan komen we weer niet in de finale's :/ We moeten tactisch kijken, niet Hollands. Reageren
Cabyon Geplaatst: 23 mei 2013 Rapport Geplaatst: 23 mei 2013 Laura Jansen en Waylon vind ik allebei prima opties. Jansen heeft nu wel al wat kleine hitjes op haar naam staan en ik denk dat zo'n meid het wel goed zal doen bij de kijkers in andere landen. Ook Waylon kan mijn inziens hoge ogen gooien; met z'n kuif en typische muziekstijl plus een goede stem denk ik dat we een redelijke kans hebben om door te stromen naar de finale. Maar naast deze twee artiesten van Nederlandse bodem denk ik ook dat een combinatie van Nielson en Miss Montreal goed zou kunnen werken. Met hun nummer 'Hoe' hebben ze laten zien dat ze wel degelijk (commercieel) leuke plaatjes kunnen schrijven, dus waarom deze twee niet afvaardigen? Tot slot vind ik Douwe Bob Posthuma ook de potentie hebben voor een finaleplek. Om eerlijk te zijn heb ik niet al te veel met het songfestival, al is het wel leuk om er eventjes naar te kijken/luisteren. De band waar ik gelijk aan dacht: Doe Maar. Ik zie het wel zitten, als Doe Maar volgend jaar op het podium staat in Kopenhagen. Het is gewoon eens héél iets anders, en dat lijkt mij juist wel leuk. Een DJ of iets dergelijks lijkt mij dan weer niks, maar da's mijn mening. Dan komen we weer niet in de finale's :/ We moeten tactisch kijken, niet Hollands. Wat tactisch kijken? Een DJ sturen is in mijn ogen geen goed idee. Het totaalplaatje zou bij mij dan raar overkomen, als ik een als een inwoner van een andere land naar Nederland zat te kijken. 'Normale artiesten' zijn in mijn ogen ook beter. Overigens, waar haal jij vandaan dat we als we volgende keer geen DJ sturen we 'weer' niet in de finale komen? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 23 mei 2013 Rapport Geplaatst: 23 mei 2013 Je verwacht toch niet te winnen met iets als Doe Maar? Doe eens lekker leuk en zend een nummer in dat iedereen begrijpt door het gewoon in het Engels te zingen. Reageren
3L1077 Geplaatst: 23 mei 2013 Rapport Geplaatst: 23 mei 2013 Armin van Buuren. Zet die man 5 minuten op het podium, hij bedenkt ter plekke wat hij gaat doen en hij wint het zonder moeite. Helemaal waar!Alhoewel ze Hardwell er ook mogen zetten, maar Armin heeft een grotere symboliek, denk ik. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.