Jump to content

Gta 5 console preformance,

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo iedereen,

ten eerste wil ik hallo zeggen omdat ik nieuw ben op dit forum,

nu mijn vraag,

wat denkt iedereen van hoe Gta 5 gaat lopen op de console ( in mijn geval de Xbox 360),

gta (rockstar games) heeft mij bijna nog nooit teleur gesteld met een game behalve met gta 4, de draw distance was erg slecht en de game was grauw, en donker. toen Red dead redemption uitkwam was ik weer weggeblazen vanwege de geweldige graphics, het zelfde gebeurde met max payne 3, maar nu word gta 5 een supergrote gedetaileerde open wereld game,die ook nog eens groot word,

wat zijn jullie verwachingen voor hoe gta 5 loopt op de console en denken jullie veel lag/framedrops en het ergste game freezes, ik weet rockstar heeft jaren lang aan de game gewerkt en de current gen hardware uitgetest met gta 4 en red dead ( zelfde engine als gta 5 gaat krijgen alleen geupdate, R.A.G.E engine)

laat jullie meningen achter over hoe gta 5 gaat lopen op de console,

bedankt voor het lezen/reageren :D

Geplaatst:

Ik denk dat het gewoon goed loopt alleen moet je denk ik wel langer wachten met laden!

bedankt voor je reactie, ik heb skyrim ook voor 300 uur gespeeld dus wachten op het laden is no problem haha
Geplaatst:

Ik denk dat het echt wel meevalt, hoor. Rockstar Games heeft geleerd van haar 'fouten' bij GTA IV. Toen vielen de graphics op sommige vlakken nog tegen, maar we zijn inmiddels vijf jaar verder. Ik weet zeker dat bepaalde problemen allemaal weg zijn en dat ze gelijk voor betere optimalisatie gezorgd hebben op de huidige generatie consoles.

De laadtijden zullen soms misschien iets langer zijn, maar dat moet je er toch wel voor over hebben om zo'n zware game te kunnen spelen. Je kunt GTA V dan ook niet vergelijken met GTA IV. Het is een veel nieuwere game met opgepoetste graphics (men spreekt ook weleens van RAGE 2.0).

Overigens ben ik het er mee eens dat GTA IV er nogal grauw uitzag en dat verpestte de sfeer ook een beetje voor me. Maar bedenk wel dat het Liberty City (aka New York + New Jersey) is. GTA V heeft Los Santos (aka Los Angeles), welke er heel wat 'tropischer' uitziet. Dit zal de grauwe sfeer ook meteen doen wegtrekken. :)

Geplaatst:

Ik denk dat het echt wel meevalt, hoor. Rockstar Games heeft geleerd van haar 'fouten' bij GTA IV. Toen vielen de graphics op sommige vlakken nog tegen, maar we zijn inmiddels vijf jaar verder. Ik weet zeker dat bepaalde problemen allemaal weg zijn en dat ze gelijk voor betere optimalisatie gezorgd hebben op de huidige generatie consoles.

De laadtijden zullen soms misschien iets langer zijn, maar dat moet je er toch wel voor over hebben om zo'n zware game te kunnen spelen. Je kunt GTA V dan ook niet vergelijken met GTA IV. Het is een veel nieuwere game met opgepoetste graphics (men spreekt ook weleens van RAGE 2.0).

Overigens ben ik het er mee eens dat GTA IV er nogal grauw uitzag en dat verpestte de sfeer ook een beetje voor me. Maar bedenk wel dat het Liberty City (aka New York + New Jersey) is. GTA V heeft Los Santos (aka Los Angeles), welke er heel wat 'tropischer' uitziet. Dit zal de grauwe sfeer ook metee

n doen wegtrekken. :)

klopt we zijn inderdaar 5 jaar verder en gta 4 was zeker geen slechte game, alleen wat nogal vervelend wat is dat ik af en toe op m'n Vader ( de motor haha) door libery city rijd en dan ineens tegen een container of een wegblokade aan rijd omdat hij nog even moet ''renderen''

maar gelukkig word gta 5 in L.A en omringd gebied afgespeeld dus dat brengt sowiez al goede hoop :D

achja zolang de game redelijke draw distance heeft en niet Freezed en crashed (wat ik overgens nog nooit/ tot 1 keer heb gehad bij een rockstar game....'' even afkloppen'' haha ,

en het wachten op het laden is geen probleem, skyrim duurde het laden soms wel 30 seconden dus zo erg zal het vast niet worden,

bedankt voor uw reactie

Geplaatst:

Overigens ben ik het er mee eens dat GTA IV er nogal grauw uitzag en dat verpestte de sfeer ook een beetje voor me. Maar bedenk wel dat het Liberty City (aka New York + New Jersey) is. GTA V heeft Los Santos (aka Los Angeles), welke er heel wat 'tropischer' uitziet. Dit zal de grauwe sfeer ook metee

n doen wegtrekken. :)

klopt we zijn inderdaar 5 jaar verder en gta 4 was zeker geen slechte game, alleen wat nogal vervelend wat is dat ik af en toe op m'n Vader ( de motor haha) door libery city rijd en dan ineens tegen een container of een wegblokade aan rijd omdat hij nog even moet ''renderen''

maar gelukkig word gta 5 in L.A en omringd gebied afgespeeld dus dat brengt sowiez al goede hoop :D

achja zolang de game redelijke draw distance heeft en niet Freezed en crashed (wat ik overgens nog nooit/ tot 1 keer heb gehad bij een rockstar game....'' even afkloppen'' haha ,

en het wachten op het laden is geen probleem, skyrim duurde het laden soms wel 30 seconden dus zo erg zal het vast niet worden,

bedankt voor uw reactie

Nou, bij Max Payne 3 duurt het ook regelmatig zo lang voor iets geladen is. :puh: Maar wie weet heeft Rockstar Games GTA V zodanig ontwikkeld dat de laadtijden gereduceerd worden. Dat zou echt wel eens mogelijk kunnen zijn.

Ik hoop trouwens ook inderdaad dat het renderen wat soepeler verloopt. Hoewel ik echt maar een paar keer heb gehad dat hij nog veel moest renderen, zou het mooi zijn als dit op een wat efficiëntere manier verloopt. :)

Geplaatst:

Overigens ben ik het er mee eens dat GTA IV er nogal grauw uitzag en dat verpestte de sfeer ook een beetje voor me. Maar bedenk wel dat het Liberty City (aka New York + New Jersey) is. GTA V heeft Los Santos (aka Los Angeles), welke er heel wat 'tropischer' uitziet. Dit zal de grauwe sfeer ook meteen doen wegtrekken. :)

Dan zal je zien: is het spel laden zelf snel maar duurt het een halve dag(tikkeltje overdreven) om het spel te installeren op je console.

Geplaatst:

Dan zal je zien: is het spel laden zelf snel maar duurt het een halve dag(tikkeltje overdreven) om het spel te installeren op je console.

Het installeren zal idd wel lang gaan duren. Verder denk ik niet dat de laad tijden na het opstarten al te lang zullen zijn, bv. als je switcht tussen personages zullen de laad tijden waarschijnlijk in begrepen zijn. Ook denk ik dat ze een of ander systeem hebben dat alleen zoveel km om je heen geladen is, zodat het niet opvalt en de rest pas laadt wanner je dichterbij bent. Verder heb ik het volste vertrouwen in mijn PS3 dat die GTAV goed gaat afspelen.

Geplaatst:

achja daar heb ik geen probleem mee hoor, als je al weet wat voor een fantastish product en game je krijgt van even een uurtje of 2 uurtjes wachten, het schijnt ook dat de xbox versie meerdere discs krijgt, maarja dat maakt ook niet echt veel uit, kijk maar naar L.A noire, Battlefield 3, max payne 3 , dusja maar volgensmij duurt het instaleren op ps3 altijd een stuk langer dan bij xbox, tenminste dat vertelde een vriend van me met een ps3 :D
Geplaatst:

Ik denk eigenlijk dat GTA V best aardig wat zal haperen. Kijk naar andere games die de laatste tijd zijn uitgekomen, bijvoorbeeld BioShock: Infinite. Dit spel runde ook al niet geweldig op de console, en ik gok dan ook dat GTA V zeker haperingen of some sort zal gaan krijgen. Ik denk dat GTA V zeker wel heel goed speelbaar zal zijn, daar niet van, maar dat de framerate en dergelijken lager zullen zijn dan bij IV. Immers zijn de huidige generatie consoles een beetje aan het einde van hun latijn.

Geplaatst:

Ik denk dat GTA V prima zal lopen op de consoles hoor. Ik zie R* niet aan voor een bedrijf dat een game released die last heeft van gigantische framedrops en overall slechte prestaties op de consoles. GTA V zal heel veel eisen van de PS3 en de Xbox 360, maar R* zorgt er wel voor dat de game niet té veel eist.

Geplaatst:

Immers zijn de huidige generatie consoles een beetje aan het einde van hun latijn.

Voor zover mijn informatie strekt wordt de game toch echt voor de PS3 en 360 ontwikkelt, en daarna geoptimaliseerd (of thans een poging tot) voor de PC. Beetje vreemde uitspraak om dan te stellen dat de consoles aan het einde van hun Latijn zijn. Ik ben er eigenlijk meer van overtuigd dat het de andere kant op werkt. Bij PC's merk je inderdaad dat de hardware al snel achter de game aan huppelt. Bij ontwikkeling voor consoles is het volgens mij juist andersom, leert de ontwikkelaar steeds meer uit de hardware te halen. Wat ook de stap vooruit verklaart tussen IV en RDR.

Geplaatst:

Ik denk eigenlijk dat GTA V best aardig wat zal haperen. Kijk naar andere games die de laatste tijd zijn uitgekomen, bijvoorbeeld BioShock: Infinite. Dit spel runde ook al niet geweldig op de console, en ik gok dan ook dat GTA V zeker haperingen of some sort zal gaan krijgen. Ik denk dat GTA V zeker wel heel goed speelbaar zal zijn, daar niet van, maar dat de framerate en dergelijken lager zullen zijn dan bij IV. Immers zijn de huidige generatie consoles een beetje aan het einde van hun latijn.

ik had eerlijk gezegd niet heel erg veel last van haperingen bij bioshock infinite, vooral niet als je de frame limit uitzette dat hij hoger liep dan 30fps, (bij het menu en dan gameplay) ik ervaarde alleen af en toe ene hapering bij auto save, tevens liep tomb raider 2013 helemaal perfect en far cry 3 ook, gta 4 was qua preformace gewoon slecht in elkaar gezet omdat ze de xbox/ps hardware nog niet helemaal goed kende, dat hebben ze dan wel weer goed gemaakt met Red dead redemption, RDR heeft nog steeds graphics die zelfs nu nog overweldigend zijn trouwens de R.A.G.E engine die rockstar gebruikte voor gta 4, RDR, max payne 3 en L.A noire is geupdate en de engine was bijna perfect na gta 4 icon_mrgreen.gif\

bedankt voor uw reactie

Immers zijn de huidige generatie consoles een beetje aan het einde van hun latijn.

Voor zover mijn informatie strekt wordt de game toch echt voor de PS3 en 360 ontwikkelt, en daarna geoptimaliseerd (of thans een poging tot) voor de PC. Beetje vreemde uitspraak om dan te stellen dat de consoles aan het einde van hun Latijn zijn. Ik ben er eigenlijk meer van overtuigd dat het de andere kant op werkt. Bij PC's merk je inderdaad dat de hardware al snel achter de game aan huppelt. Bij ontwikkeling voor consoles is het volgens mij juist andersom, leert de ontwikkelaar steeds meer uit de hardware te halen. Wat ook de stap vooruit verklaart tussen IV en RDR.

ik ben het helemaal met uw eens, de stap van Gta iv naar RDR was geweldig en ik ben zelf van mening dat als ze een paar kleine aanpassingen hadden gedaan in rdr dat hij in 2012 nog gereleased had kunnen worden als nieuw, zo goed waren de graphics, ik ben bij de recentere games gewoon wat bezorgder omdat ik denk dat de hardware het niet meer aankan maar het is mij alleen nog maar met skyrim gebeurd dat ik af en toe een freeze had, en ik wil gewoon niet dat ik hetzelfde met gta v ga krijgen ( o.a framedrops, en het ergste game freezes,) texture pop ins maken mij niet zoveel uit als het uit eindelijk maar gewoon erin komt,

Ik denk dat GTA V prima zal lopen op de consoles hoor. Ik zie R* niet aan voor een bedrijf dat een game released die last heeft van gigantische framedrops en overall slechte prestaties op de consoles. GTA V zal heel veel eisen van de PS3 en de Xbox 360, maar R* zorgt er wel voor dat de game niet té veel eist.

dat ben ik helemaal met u eens, rockstar heeft mij nog met geen enkele game teleur gesteld behalve een beetje met IV, maar toen moesten ze gewoon nog de hardware van de console testen want ze hadden het meer dan goed gemaakt met RDR, max payne 3 en l.a noire.

achja af en toe een frame drop en wat pop ins maken mij niet heel veel uit, alleen als we regelmatig game freezes krijgen dan word ik wel echt gek haha

>>> Door Jesperkaj: Triple-post samengevoegd. Gebruik bij het reageren op twee of meerdere posts de citeren-knop.<<<

Geplaatst:

Pff.. Als het een grote game is. Heb ik denk ik een nieuwe hardeschijf nodig voor ps3.

Off topic.

Ik hen een externe harde schijf voor de pc. Kun je die ook gebruiken voor de ps3??

Geplaatst:

Ik denk niet dat men hoeft te spreken over de PS3 of de Xbox 360 al zijnde aan het eind van zijn levensloop. Dat is wel zo maar de games die er voor ontwikkeld worden zijn geoptimaliseerd voor deze architectuur en niet op de nieuwe hightech van nu. De game zal er dan ook (binnen de limieten van de hardware) prima uit komen te zien, mogelijk zelfs beter als vorige releases als RDR en La Noire.

Ik denk dan ook dat de game prima gaat draaien (voor een console dan, ongeveer 30 fps) en dat de frameratedrops ook wel mee zullen vallen. Deze zullen door de doorontwikkeling van de RAGE engine wel geëlimineerd zijn. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat RDR of La Noire zulke drops had. De omvang van de game heeft hier weinig mee te maken, het is namelijk zo dat bij een game als GTA (open world) de omgeving geladen/rendered wordt in een bepaalde omtrek van de speler/camera. Hoe beter de game geoptimaliseerd hoe groter de diameter van deze cirkel. Persoonlijk heb ik nog nooit last van freezes gehad op me PS3 met welke RAGE game dan ook.

Pff.. Als het een grote game is. Heb ik denk ik een nieuwe hardeschijf nodig voor ps3.

Off topic.

Ik hen een externe harde schijf voor de pc. Kun je die ook gebruiken voor de ps3??

Ja, je kunt hem gebruik voor de PS3, maar je kunt er niet mee doen wat je zou willen. Je zult de externe harde schijf niet kunnen gebruiken om je installatie van GTA V op te plaatsen. Wel kan je er films op zetten en deze afspelen op je PS3.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...